recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedre lyd ???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedre lyd ???

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedre lyd ???
    Sendt: 18-December-2015 kl. 10:23
Hej.
Jeg har en ældre Sony Tv KDL EX 40 723.
Har overvejet at købe en soundbar,evt. en med bluray afspiller.
Nogen der har erfaring med ovennævnte og har nogle gode forslag.
Gerne noget 2,0 / 2,1 Løsning.
Er det noget der vil nogen forbedring,her tænkes på ved afspilning af film og musik
Er det bedst at købe Sony eller kan andre mærker være lige så gode,her tænkes på betjeningen.
Mvh.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2015 kl. 15:17
Hej
Slet ingen der kan komme med et bud .
Mvh. Og Glædelig Jul
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2015 kl. 15:32
Ingen tvivl om at du vil få en forbedring af lyden ved at bruge en Soundbar.

Jeg kan se at dit TV har ARC, så jeg vile anbefale, at du sørge for at Soundbaren, kan understøtte, da det så vil gøre det nemre mht. betjening (Du kan skrue op for lyden med fjernbetjeningen til TV).

Jeg har selv en kamerat, som er lidt døv, så han har høre apparat. Han oplevede en stor forbedring ved at få en Soundbar, han kunne meget bedre hører TV'en og han skulle ikke skrue så meget op.

Det behøves ikke at være et Sony, men nogle gange kan det være en fordel for betjeningen.

Jeg har ingen erfaring mht de forskellige produkter, så her kan jeg ikke hjælpe.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2015 kl. 18:12
Tak for svaret.
Så må det også være noget for mig,hørelsen er ikke hvad den var engang.
Mvh.

Redigeret af nesager - 20-December-2015 kl. 18:34
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2015 kl. 18:42
Jeg har altid gået efter TV med frontvendte højttalere. Med fladskærmene blev det sværere, og behovet for ext højttalere opstod. Så du vil høre en mærkbar forbedring i taleforståelse med en soundbar.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2015 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg har altid gået efter TV med frontvendte højttalere. Med fladskærmene blev det sværere, og behovet for ext højttalere opstod. Så du vil høre en mærkbar forbedring i taleforståelse med en soundbar.

Det lyder godt,havde måske håbet på lidt mere fylde,når man ser film,ved ikke om det er en mulighed.
Eller der skal man investere i noget større ?
Ja jeg husker godt min gamle Phillips monster tv,men der var nu en god lyd.
Mvh.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2015 kl. 19:22
Gå efter en soundbar med trådløs subwoofer. De små enheder der er plads til i soundbaren, giver ikke særlig fyldig lyd. Bose eller Yamaha gir god lyd for pengene.
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Februar-2014
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2015 kl. 20:53
God lyd for pengene i Bose er lidt af en tilsnigelse, jeg har altid været skuffet over deres produkter.

Men Yamahas soundbars (i hvert fald dem med en hel masse små enheder i) har derimod fået anbefalinger nærmest alle steder fra, og jeg var selv overrasket over hvor godt de spiller.

Redigeret af HenrikStevn - 20-December-2015 kl. 20:54
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2015 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af HenrikStevn HenrikStevn skrev:

God lyd for pengene i Bose er lidt af en tilsnigelse, jeg har altid været skuffet over deres produkter.

Men Yamahas soundbars (i hvert fald dem med en hel masse små enheder i) har derimod fået anbefalinger nærmest alle steder fra, og jeg var selv overrasket over hvor godt de spiller.

Smag og behag er forskellig. Jeg oplever at mange kan lide Bose's lyd. De kan noget med deres små enheder. Selv foretrækker jeg et par store gulvhøjttalere
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2015 kl. 12:32
Det er vigtigt du køber noget ordentligt. Jeg havde selv Sony Ht-ct60bt som er en 2.1, hjemme at vende. Den var ikke meget og det var egentligt disse irriterende at jeg ikke fjernbetjening en fra mit TV. Den blev sendt retur. Yamaha findes på brugt markedet, og hvis pengene er til det er derjo Sonos og libratone
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu