recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedre tv-out kval?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedre tv-out kval?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Arvid Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-August-2006
Status: Offline
Point: 79
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2006 kl. 00:30
Så skal jeg også bare have noget lyd out ved siden af... puha det er besværligt 
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2006 kl. 01:06

Det er vel samme længde uanset om du tilslutter via et rent VGA kabel, eller noget andet ? Computeren står vel samme sted uanset om du benytter TV-out, DVI, eller VGA, og alle 3 kræver også lyd out ved siden af, så jeg kan ikke se forskellen ?

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Nullermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-August-2006
Sted: Trørød, Danmark
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2006 kl. 08:51
Nogle DVI stik understøtter faktisk VGA. Det er vist kun DVI-D som kun kan modtage digitalt signal. Tjek din manual.

Jeg har i hvert fald en DVI -> VGA konverter, så det må også være muligt den anden vej. Men som nævnt kræver det at fjernsynet ikke kun understøtter DVI-D.

Til top
Arvid Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2006 kl. 09:53
Nej det er også rigtigt spawn.. det jeg tænkte var bare at jeg i forvejen har et tv out kabel med lyd out... Men altså hva ofrer man ikke for god billede kval :D
Elsker at se film fra computeren, så jeg må vel bare snuppe mig et 10m vga kabel.. av-connection har et billigt et:
VGA Monitor Kabel m. ferrit kerne, 10 meter

Sort

169,00 DKK

Tilføj produktet til indkøbskurven

Ang DVI-D så har jeg virkelig inden viden herom...
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2006 kl. 10:34

Aha - jamen det kan jeg godt forstå :-)

Skærmens HDMI indgang accepterer kun et DVI-D signal, så en VGA til DVI konverter vil ikke virke, og da laptoppen ikke er forsynet med en DVI-D udgang heller, kan jeg ikke se nogen bedre (eller billigere) løsning end VGA kablet til 169,- og så bibeholde det lydkabel der blev brugt før ved s-video out - det behøver ikke udskiftes. Man får ikke ret mange konvertere af nogen slags, dvi/hdmi kabler eller lign. for 169,- - sandsynligvis ingen :-)

VGA billedet er i rigtig god kvalitet og kræver ingen justering for overscan - så det er lige til at gå til. Den eneste lille ulempe er nødvendigheden af at justere for aspect ratio når der strækkes til fuld skærm, men det er meget nemt at gøre i eksempelvis en mediaplayer som Mediaplayer Classic som jeg selv benytter en del.

Til top
Arvid Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2006 kl. 11:05
Ok jamen så vil jeg da bare bestille mig et vga kabel og se om ikke det bliver nice.

Ang. lydkablet vil jeg nu gerne have et alligevel... det er ret keglet at have et tykt kabel der både forbinder lyd og tvout via scart... ville være lidt lettere at afskaffe det store tv out kabel og bare bruge vga kablet og et tyndt lyd kabel...

Har av connection et lyd kabel der kunne klare jobbet?
Til top
Arvid Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2006 kl. 11:07
lydporten i computeren hedder s/pdif hvis det skulle hjælpe... ved nemlig ikke lige selv hvad det betyder...
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2006 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af Arvid Arvid skrev:

lydporten i computeren hedder s/pdif hvis det skulle hjælpe... ved nemlig ikke lige selv hvad det betyder...

s/pdif er til digital overførsel af lyd.
Hvis du bare overfører til tv'et kan dette ikke bruges.
Det kræver en forstærker med digital indgang.

Skal du have lyd direkte til tv'et er du nødt til at nøjes med analog, og der skal et kabel med et rødt og hvidt phonostik i denene ende og et minijack i den anden ende bruges.

Det kræver jo så en analog lydindgang i tv'et med tilsvarende rød/hvide indgange (eller en konverter til SCART, men så optager det et SCART stik blot til lyden. )

Mvh Michael

Redigeret af Maggerholm - 25-August-2006 kl. 11:34
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2006 kl. 11:33

ved tilslutning til TV'et skal bruges et almindeligt minijack til phono kabel.

eks. dette billige - 10mtr. 59,-

http://av-connection.com/?ProductNo=07-024

eller lidt bedre - 10mtr. 99,-

http://av-connection.com/?ProductNo=07-124

Der er phono inputs på TV'et specifikt til brug for PC lyd tilslutning over enten VGA eller DVI/HDMI

Redigeret af spawn - 25-August-2006 kl. 11:35
Til top
Arvid Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2006 kl. 15:09
Ok super. Så må jeg bare bestille sådan et også. Tak for hjælpen.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu