|
Bedst projektor til max 12.000 kr. |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | ||
SLETTET_20120103
-- Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
Sendt: 30-Marts-2011 kl. 18:46 | |
De sammenligner UDEN at have anmeldt den.. det er 100% spec Whorering.. Epson UB8700, som jeg tilfældigvis har et godt øje til, har sidenhen fået en virkelig god anmeldelse,både her i norden men også ovre i the states. Den er sammenlignelig med UB8500..
|
||
Tsunde
Guld medlem Oprettet: 11-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 597 |
Sendt: 30-Marts-2011 kl. 21:19 | |
Det er nu ikke sådan jeg læser det, men ok jeg skal ikke gøre mig klog på hvor grundigt de har sat sig ind i tingene før de anmelder.
|
||
Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
|
||
SLETTET_20120103
Sendt: 30-Marts-2011 kl. 22:49 | |
Der er ikke så meget at tage fejl af - det står sort på hvidt:
|
||
bruger udmeldt 24
-- Oprettet: 26-December-2008 Sted: 8382 Hinnerup Status: Offline Point: 286 |
Sendt: 02-April-2011 kl. 16:53 | |
8500 er vist den amerikanske modelbetegnelse af enten Epson EH-TW4400 eller EH-TW4500.
|
||
SLETTET_20120103
Sendt: 02-April-2011 kl. 18:36 | |
Det er korrekt - forskellen skulle dog være ubetydelig hvis man skulle tro på anmeldelsen af UB9500 vs ub8500 på projectorreviews. UB9-serien er en speciel installer-udgave af projektoren. Billedet er det samme.
|
||
J.H.
Ny bruger Oprettet: 01-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 7 |
Sendt: 02-April-2011 kl. 23:30 | |
Hej allesammen
Tusind tak for jeres bidrag. Nu har jeg købt og fået en W6000. Jeg er meget imponeret over billedet, og især lysstyrken. Der kan komme ret meget lys ind i rummet, uden det går ud over billedkvaliteten. På min gamle projekter skulle døren bare lige åbnes på klem, så kunne man ikke se noget på skærmen. Jeg er heldigvis ikke generet af regnbueeffekt på denne projekter. Min første projekter (som blev købet for 5 år siden), blev en LCD, fordi jeg på det tidspunkt var generet af regnbueeffekt i DLP projektorne. Men der er heldigvis sket en udvikling i hastigheden på farvehjulet. Projekteren larmer mere end den gamle, og det er en lille smule generende i meget stille scener. Den dynamiske iris generer mig så meget lydmæssigt, at jeg har slået den fra. Den vil jeg kun bruge i meget mørke film, ellers synes jeg larmen er mere irriterende end det jeg vinder på sort niveauet. Den siger jo ikke noget hele tiden, men hver gang lyset ændres kraftigt (fx ved sceneskift) kommer der en irriterende lyd. Det er faktisk mest et problem, når billedet bliver meget lyst. Ikke i de mørke scener. Det er derfor jeg gerne vil bruge den i dunkle film, hvor jeg også vinder noget. Alt i alt er jeg virkelig tilfreds med projekteren. Selv uden dynamisk Iris giver den et kanon billede. |
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 03-April-2011 kl. 10:07 | |
Med fare for at være ham den sure gamle mand igen, så synes jeg at Projectorreviews har fået lidt for meget anerkendelse, i forhold til niveauet af anmeldelserne. Jeg synes der er flere områder der er, skal vi sige mangelfulde, i forhold til at Art Feierman er en af de mest anerkendte anmeldere i verden. Screenshots, helt ærligt... Det pisser mig VIRKELIG af, at dét site der er mest fremme i skoene med at fabrikere nogle anmeldelser, advokerer brugen af screenshots til evaluering af billedkvalitet. Derudover er der nogle måletekniske ting, hvor jeg mener at de enten har misforstået hvordan billedkvalitet hænger sammen, eller bevidst fortsætter med forkerte procedurer fordi der skal være sammenhæng med tidligere anmeldelser, fra déngang hvor man bare ikke var klogere. Det gælder bl.a. fokuseringen på at ramme 6500k farvetemperatur, uden at forholde sig til om man rammer D65 punktet, samt deres definition af projektorens "best" mode, når de måler post-calibration lysstyrke (eksempelvis at måle lysstyrke med Brilliant Color slået til, og kalde dét for "best mode").
|
||
SLETTET_20120103
Sendt: 03-April-2011 kl. 12:05 | |
Otto, vi har haft diskussionen før om at man ikke kan vurdere billedkvalitet ud fra screenshots, da det i sidste ende afhænger af kamera og den skærm man sidder og vurderer billederne på.. Men kan man ikke bruge dem i en sammenligning blandt mange andre til at grovsortere? Jeg mener, fx. sortniveau/shadow detail, der er der tit meget stor forskel undtagen på 2-3 projektoer, som man så kan lave en sammenligning i en butik til at finde den bedste?
Eller er det også en komplet no-go? Sålænge kæden (skærm, kamera mm.) er i stand til at skille fårene fra bukkene burde det vel være ok?
|
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 03-April-2011 kl. 14:19 | |
Jeg mener det er komplet no-go. Jeg mener det kan bruges til at evaluere nogle helt specifikke ting, såsom at lave nærbilleder af test-billeder til at illustrere edge-enhancement osv. Men at lave screenshots af bestemte scener, det mener jeg ganske enkelt at der indgår alt for mange variabler til at gøre meningsfyldt. Der er ingen tvivl om at det kan gøres med svingende resultat, og noget er givetvist mindre ubrugeligt end andet, men jeg mener at selv i "best case scenario", der er det langt bedre at læse en fornuftig beskrivelse fra en "traditionel" anmelder. Hvis man vurderer at shadow detail er bedre på projektor A end på projektor B, så kan man skrive dét. Det sker jo netop allligevel ofte at Art skriver noget i retning af at oplevelsen i praksis er anderledes end dét screenshottet viser. Hvorfor så vise screenshottet?
Og så har jeg slet ikke været inde på emner som at folk lader sig forføre af "power-farver" når de ser to billeder ved siden af hinanden, at du ikke ved hvordan en given scene SKAL se ud bare fordi du ser to screenshots der ser forskellige ud, at dén skærm du ser screenshottet på påvirker hvilken du synes er bedst, osv osv. At du kan se mere shadow detail på den ene end på den anden, betyder ikke at den viser shadow detail rigtigt. Det er ikke alle detaljer i mørke områder du SKAL kunne se klart og tydeligt.
Hvis du vil have en "grovsortering", så læs konklusionen. Screenshots er ikke bedre til grovsortering, end 5 liniers opsummering af en kompetent anmelders indtryk.
|
||
Otto J
Sendt: 03-April-2011 kl. 14:27 | |
Og udover disse generelle betragtninger omkring screenshots, så er der spørgsmålet om den specifikke anmelder så foretager disse objektivt og brugbart, inden for dé rammer der nu er tale om. Når den specifikke anmelder udviser en gennemgående mangel på forståelse for nogle af de helt basale egenskaber ved kalibrering og farvegengivelse, hvorfor skal jeg så stole på at han foretager screenshottene objektivt og korrekt? Hvis screenshots blev brugt til at bakke op om et specifikt udsagn - eksempelvis at demonstrere indflydelsen som et for stort eller for lille farverum har på farvegengivelsen - så kunne screenshottene _måske_ bruges til en illustration - ikke til udvælgelse (hverken grov eller specifik), men til illustration. Men når de ting som screenshottene skal illustrere, er mangelfulde, så bliver screenshottene i sig selv naturligvis også mangelfulde. |
||
SLETTET_20120103
Sendt: 03-April-2011 kl. 16:59 | |
Ok, tak for svaret Otto. Altid en fornøjelse at læse din mening om emnet som fagmand. Så bliver man lige det klogere..
Nå, videre til drømmene om en projektor..
|
||
Tsunde
Guld medlem Oprettet: 11-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 597 |
Sendt: 03-April-2011 kl. 19:08 | |
Det jeg har sværest ved er at vurdere en anmelderes uafhængighed. Mange gange når en anmelder roser en projektor, kan jeg ikke lade være med at tænke på, at manden der skriver jo ligeså godt kunne være ansat i pr afdelingen for det enkelte mærke. Men så prøver jeg at finde så mange anmeldelser som muligt og så tage et gennemsnit af dem.
|
||
Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
|
||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |