recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste 65" TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste 65" TV

 Besvar Besvar Side  <12345 10>
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2015 kl. 07:27
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

På de TV jeg har haft med PIP/PAP, har det altid været en ext kilde man kunne sætte ind. Har haft Sony, Panasonic og Pioneer.

Både Panasonics og Samsungs modeller med dual-tuner kan have 2 kanaler på skærmen samtidigt, så jeg vil mene, at det er normen at det lader sig gøre. Det er ret skuffende, at Sony/Google ikke tillader det.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2015 kl. 09:31

Kampus. Har det været modeller med Twin Tuner.? Det har det nok ikke været.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2015 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Nej, ikke på Sonys TV. Der kommer PIP/PAP, men du vil ikke kunne smide 2 forskellige kanaler i vinduerne.

Henrik skrev:
Citat Jeg har en bekendt, som har købt et af de nye Sony X85C UHD-skærme. Han er ved at gå fuldstændig amok over Sony's håbløse implementering af Android TV! Det fungerer latterligt langsom. Bare det at skulle gå ind i TV-guiden og ud af den igen, tager latterlig lang tid. Ind i mellem "hænger" TV'et, i 30+ sekunder. Det reagerer så ikke på noget som helst, og man aner ikke hvilke tastetryk som TV'et har registreret.citat slut

Torben Rasmussen, du har jo et derhjemme, eller husker jeg forkert?
I testen nævnes også nævnte problemer, men ikke så klart.

Hvordan klarer du det Torben? Og hvorfor har du valgt et TV med så store problemer?

Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2015 kl. 17:30
Bent.

Jeg kan oplyse at Sony har udsendt en firmwareopdatering, sidste weekend. Den løser ikke problemerne fuldstændig, men har dog forbedret betjeningshastigheden på visse områder.
Optagelse f.eks. virker dog stadig ikke.

Det er ganske enkelt skræmmende, at producenter er begyndt at sende TV på markedet, blot fordi hardware'n er klar, men den bagvedliggende styre-software er hverken hel eller halv færdigudviklet.

M.v.h.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2015 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Bent.


Det er ganske enkelt skræmmende, at producenter er begyndt at sende TV på markedet, blot fordi hardware'n er klar, men den bagvedliggende styre-software er hverken hel eller halv færdigudviklet.

M.v.h.

Det gælder ikke kun TV markedet, desværre. Det er åbenbart vigtigere at nå ud på salgsmarkedet og love kunderne det mulige, selv om apparatet endnu ikke formår 

PS.  Vil dog lige fortælle at på mit nye ue55js9005, som jeg efterhånden har testet totalt, har jeg ingen problemer fundet. 


Redigeret af bentpetersson - 21-Oktober-2015 kl. 18:02
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2015 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Bent.


Det er ganske enkelt skræmmende, at producenter er begyndt at sende TV på markedet, blot fordi hardware'n er klar, men den bagvedliggende styre-software er hverken hel eller halv færdigudviklet.

M.v.h.

Det gælder ikke kun TV markedet, desværre. Det er åbenbart vigtigere at nå ud på salgsmarkedet og love kunderne det mulige, selv om apparatet endnu ikke formår 

Nej, men det er nyt på TV-markedet, at det er på den måde..

M.v.h.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2015 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Nej, ikke på Sonys TV. Der kommer PIP/PAP, men du vil ikke kunne smide 2 forskellige kanaler i vinduerne.


Henrik skrev:
Citat Jeg har en bekendt, som har købt et af de nye Sony X85C UHD-skærme. Han er ved at gå fuldstændig amok over Sony's håbløse implementering af Android TV! Det fungerer latterligt langsom. Bare det at skulle gå ind i TV-guiden og ud af den igen, tager latterlig lang tid. Ind i mellem "hænger" TV'et, i 30+ sekunder. Det reagerer så ikke på noget som helst, og man aner ikke hvilke tastetryk som TV'et har registreret.citat slut

Torben Rasmussen, du har jo et derhjemme, eller husker jeg forkert?
I testen nævnes også nævnte problemer, men ikke så klart.

Hvordan klarer du det Torben? Og hvorfor har du valgt et TV med så store problemer?
<span style="line-height: 1.4;">
</span>

Jeg har forventninger til, at de bugs Android har nu bliver rettet lige så stille hen af vejen, og sidste uges opdatering har forbedret systemet på en del punkter. Sony har aldrig leveret hurtige TV - heller ikke på deres gamle platform - og X85 bliver aldrig en sprinter. Når jeg vælger TV, så gør jeg det ud fra billedkvaliteten og da det skulle være 65" til en pris under 25.000 kr. så var der reelt set tre kandidater for mig: JU7 fra Samsung, CX7 fra Panasonic og X85 fra Sony. Firefox ligner en død sild og Samsungs micro-stutter er ikke for mig. Så var der én tilbage.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2015 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Nej, ikke på Sonys TV. Der kommer PIP/PAP, men du vil ikke kunne smide 2 forskellige kanaler i vinduerne.


Henrik skrev:
Citat Jeg har en bekendt, som har købt et af de nye Sony X85C UHD-skærme. Han er ved at gå fuldstændig amok over Sony's håbløse implementering af Android TV! Det fungerer latterligt langsom. Bare det at skulle gå ind i TV-guiden og ud af den igen, tager latterlig lang tid. Ind i mellem "hænger" TV'et, i 30+ sekunder. Det reagerer så ikke på noget som helst, og man aner ikke hvilke tastetryk som TV'et har registreret.citat slut

Torben Rasmussen, du har jo et derhjemme, eller husker jeg forkert?
I testen nævnes også nævnte problemer, men ikke så klart.

Hvordan klarer du det Torben? Og hvorfor har du valgt et TV med så store problemer?
<span style="line-height: 1.4;">
</span>

Jeg har forventninger til, at de bugs Android har nu bliver rettet lige så stille hen af vejen, og sidste uges opdatering har forbedret systemet på en del punkter. Sony har aldrig leveret hurtige TV - heller ikke på deres gamle platform - og X85 bliver aldrig en sprinter. Når jeg vælger TV, så gør jeg det ud fra billedkvaliteten og da det skulle være 65" til en pris under 25.000 kr. så var der reelt set tre kandidater for mig: JU7 fra Samsung, CX7 fra Panasonic og X85 fra Sony. Firefox ligner en død sild og Samsungs micro-stutter er ikke for mig. Så var der én tilbage.

Jeg mener, at du på et tidspunkt skrev, at alle TV micro-stutter. Jeg mener også at have læst på debatten efter din test af X85 at flere købere klager over dette på samme apparat. Iøvrigt har jeg aldrig læst så mange skuffende brugere af x85 som på nævnte debat. Helt utroligt og skræmmende. (Men ros til dig for en god test). Men at du køber dette TV er mig stadig en gåde.

Noget helt andet: Vi har en del af stuen, der udgør fjernsynsafdelingen. Der er ikke særligt bredt, så vi sidder 1,7 meter fra skærmen, hvilket vi gjorde både, da jeg brugte Sonyprojektor til TVvisning, efterfølgende på mit 42" Panasonic plasma, på mit Samsung 55F9005 og nu på ue55JS9005.  Afstanden har været god til alle og nu, hvor det hele står totalt knivskarpt og med 55, så er skærmen - betragtet - vældig stor. Jeg har ikke endnu beregnet den visuelle størrelse i forhold til større TVs og større afstand. Det kunne være sjov at se en grafisk afbildning af dette. Jeg har set lidt, der minder herom, men ikke noget tilfredsstillende. 
Men det er for mig en gåde, hvorfor folk køber et 65" TV og sætter sig 4-5 meter borte og derved nærmest kigger på en slags 40" størrelse TV? Nogle skal absolut have et 65"TV, men køber dette i ringe billedkvalitet.

For samme beløb kunne de købe en highendmodel i 55", sætte sig tættere på og derved "få" en 75" størrelse i høj billedkvalitet.
Er det præstige at købe fx 65" eller er det fordi man har for vane at skulle sidde langt fra TVet?

Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2015 kl. 18:06
Nu er det jo ikke alle der har frit valg mht placering af møbler og TV hvis tingene skal se nogenlunde pæne ud. Hvis ikke enten TV eller sofa skal stå midt i lokalet, så har tingene jo en naturlig afstand.

Der er ikke stutter på x85. Den havde et issue med 23.976 fps i forrige version af Android.

Redigeret af Torben Rasmussen - 22-Oktober-2015 kl. 18:09
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2015 kl. 20:09
Bentpetersson_ sådan fungerer det desværre ikke . Du kan ikke bare øge din skærmstørrelse ved at flytte tættere på , og samtidigt bibeholde optimal biograf-effekt .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2015 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Bentpetersson_ sådan fungerer det desværre ikke . Du kan ikke bare øge din skærmstørrelse ved at flytte tættere på , og samtidigt bibeholde optimal biograf-effekt .
Hej Lennon. Det er jeg desværre ikke enig i.

Hvad siger du Torben  - du jo skrevet en artikel om afstand.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2015 kl. 21:48
OttoJ har engang ( - her på Recordere, mener jeg ) meget overbevisende beskrevet hvorfor det ikke forholder sig sådan .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu