recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste biograf i Storkøbenhavn
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste biograf i Storkøbenhavn

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
TG80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TG80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste biograf i Storkøbenhavn
    Sendt: 25-April-2019 kl. 15:29
Hej

Som overskriften antyder så overvejer jeg lidt hvilken biograf man skal besøge for at få den bedste oplevelse af lyd eller billede. Er det Imperial, er det Cinemaxx med IMAX, er det Fields - eller en jeg ikke har tænkt på?

NB: og jeg tænker ift. eksempelvis den nye Avengers film.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2019 kl. 07:55
Big Bio i Herlev er jeg ret glad for lydnæssigt.

Har også hørt godt om den nye biograf i Hellerup. Kan ikke huske navnet.
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vasif Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2019 kl. 17:01
Lyngby's Sal 1 er fantastisk, og med luksusstole, og top udstyr hele vejen igennem.

Hellerups nye er også super-fed, dog med et lidt andet udtryk, men anderledes på den gode måde.

Bio Bio er min foretrukne, mest pga sæderne, og at det ligger 200 M fra hvor Jeg bor ;)


Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2019 kl. 20:47
Landets bedste biografprojektor står i Fields biografen sal 1 (men kun sal 1) - lyden står mål med imperial (hvor den er god) og Cinemaxx (der imho er udfordret af hårde mure, så bassen resonans er lidt træls og mangler lidt bund - i hvert fald hvor jeg gerne sidder)

Der er i Field sal 1 tale om 4K laserprojektoren Barco DP4K-60L - Det er også den biografsal jeg har været i der har det bedste billede af hvad jeg har set i en biograf (slår både Cinemaxx og Imperial). Til sammenligning er Cinemaxx IMAX bestående af 2 stk 2K non-laser projektorer med billederne placerede oven på hinanden. Det virker oplagt at det giver nogle fordele til 3D film da billedet til begge øjne så kan vises på samme tid (Jeg har dog ikke set 3D film i salen så kan ikke udtale mig om det), men til almindelige 2D film, særligt hvis kildematerialet/optagelserne faktisk er 4K, så er billedet i Fields imho det bedste jeg har set ....i biografen i hvert fald.

Selv om jeg på Nørrebro bor længere væk fra biografen på Amager end dem i City, så slår jeg gerne en tur omkring sal 1 i Fields (hvor der jo praktisk nok er metro lige uden for døren - så det er mindst lige så nemt som at komme til de de 2 andre store og ligefrem nemmere når den nye metrolinje åbner på Nørrebro mv. rundt i byen til sommer) når jeg skal i biografen, hvis filmen altså lige går i dén sal der har den gode og skarpe projektor. Syntes også ofte at man har god plads i salen og biografen ikke virker lige så besøgt som dem i centrum - hvilket jeg personligt blot ser som et plus.







Redigeret af TBC1 - 28-April-2019 kl. 11:20
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nbu001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2019 kl. 02:43
MovieHouse, som den i Hellerup hedder, er en virkelig lækker biograf, både salene og omgivelserne. Problemet er lyden, som der godt nok ikke er meget power i. Sammenlignet med fx Imperial, Field’s sal 1 og Lyngby Sal 1 er lyden helt til rotterne, og fx faldt den gode musik i A Star is Born helt til jorden i MovieHouse.
           
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2019 kl. 10:58
CINEMAXX IMAX må have den bedste billedkvalitet og et kæmpe lærred, men de har mig bekendt ikke Dolby Atmos. Har prøvet 3D der og det er nok bedre end andre steder, men synes ikke det var fantastisk.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2019 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

CINEMAXX IMAX må have den bedste billedkvalitet og et kæmpe lærred, men de har mig bekendt ikke Dolby Atmos. Har prøvet 3D der og det er nok bedre end andre steder, men synes ikke det var fantastisk.
 
Som beskrevet ovenfor så er IMAX digital (som er det de har i Cinemaxx og andre IMAX steder i landet) udgjort af 2 stk 2K non-laser projektorer med billederne placerede oven på hinanden for ekstra lysstyrke. Det giver ikke samme 2D kvalitet som en native 4K laser projektor som er guld-standarden. Sådan en projektor har de i Fields sal 1. Der findes netop også en højere "IMAX with laser" standard hvor der netop benyttes 4K laser projektor, hvilket som nævnt netop aktuelt er guld-standarden. Men det skal man endnu til udlandet for at finde (mener det findes i bl.a. London og Dubai) 

...Moralen er som altid: Man skal ikke lade stirre sig blindt på eller lade sig dupere af et bestemt hyped marketing navn. Forhold dig altid til selve udstyrets grundlæggende teknik og kvalitet uanset hvilke klistermærker der hæftes på. Tilsvarende kan man også sagtens få rigtigt gode HDR OLED TV uden Dolby Vision, der giver langt bedre HDR billeder end et halvt så dyrt LED TV med Dolby Vision klistermærke og kompatibilitet. Det er ikke alene en bestemt standards minimumkriterier der afgør den samlede kvalitet, men selve apparatets grundlæggende teknik og kvaliteter der er langt det mest afgørende for kvaliteten. 



Redigeret af TBC1 - 28-April-2019 kl. 02:13
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2019 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

CINEMAXX IMAX må have den bedste billedkvalitet og et kæmpe lærred, men de har mig bekendt ikke Dolby Atmos. Har prøvet 3D der og det er nok bedre end andre steder, men synes ikke det var fantastisk.
 
Som beskrevet ovenfor så er IMAX digital (som er det de har i Cinemaxx og andre IMAX steder i landet) udgjort af 2 stk 2K non-laser projektorer med billederne placerede oven på hinanden for ekstra lysstyrke. Det giver ikke samme 2D kvalitet som en native 4K laser projektor som er guld-standarden. Sådan en projektor har de i Fields sal 1. Der findes netop også en højere "IMAX with laser" standard hvor der netop benyttes 4K laser projektor, hvilket som nævnt netop aktuelt er guld-standarden. Men det skal man endnu til udlandet for at finde (mener det findes i bl.a. London og Dubai) 
4K laser findes også på AMC Lincoln Square NYC, det skal simpelhen opleves. Det er State OF The Art. Samme Bio har også Dolby Cinema. Så vis man kommer på de breddegrader go for it... og samtidigt vil betale 25.5$ plus tax.😇 Dolby Cinema koster en 1 dollar mere.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2019 kl. 09:47
IMAX

Men hvis filmen ikke bliver vist det vil jeg sige imperial, der er noget over den sal, der får alle andre biografer til at virke små
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2019 kl. 09:52
Jeg må indrømme, at jeg ikke kan se noget i Imperial biografen.

Jeg synes at lyden har været god i Atlas bio og Big Bio.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2019 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

CINEMAXX IMAX må have den bedste billedkvalitet og et kæmpe lærred, men de har mig bekendt ikke Dolby Atmos. Har prøvet 3D der og det er nok bedre end andre steder, men synes ikke det var fantastisk.

IMAX bruger deres eget lyd og billede system, derfor har de ikke Atmos eller andet fra 3.part
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2019 kl. 10:13
IMAX er bare MAX lydtryk. Ikke til at holde ud.. Imperial er kongen generelt men træls filmene går i så godt tid.. Så sidst Bohemian Rapsody derinde og for satan en lækker lækker lyd :-D 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu