recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste biograf i Storkøbenhavn
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste biograf i Storkøbenhavn

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2019 kl. 11:14
Man skulle ikke tro at forrige sides indlæg på over 2 linjer overhovedet læses i dette forum, siden folk vedvarende på autopilot maxer max ud over imax - men vi skal som sagt have "IMAX with laser" til landet, før det kan måle sig med 4K laserprojektoren i Fields sal 1


Redigeret af TBC1 - 28-April-2019 kl. 11:25
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2019 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Man skulle ikke tro at forrige sides indlæg på over 2 linjer overhovedet læses i dette forum, siden folk vedvarende på autopilot maxer max ud over imax - men vi skal som sagt have "IMAX with laser" til landet, før det kan måle sig med 4K laserprojektoren i Fields sal 1


Du må have en meget bred skærm hvis TBC1 indlæg kun fylder 2 linier ?

Jeg kender ikke de tekniske spekulationer på de 2 biograf sale, men af IMAX vinder som bedste nuværende biograf i Storkøbenhavn kan der ikke være nogen tvivl om

Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2019 kl. 13:41
Personligt er jeg vild med Fields sal 1 og BIG BIO, Herlev sal 1.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2019 kl. 18:47

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

 
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Man skulle ikke tro at forrige sides indlæg på over 2 linjer overhovedet læses i dette forum, siden folk vedvarende på autopilot maxer max ud over imax - men vi skal som sagt have "IMAX with laser" til landet, før det kan måle sig med 4K laserprojektoren i Fields sal 1

Du må have en meget bred skærm hvis TBC1 indlæg kun fylder 2 linier ?

Jeg kender ikke de tekniske spekulationer på de 2 biograf sale, men af IMAX vinder som bedste nuværende biograf i Storkøbenhavn kan der ikke være nogen tvivl om

Seneste inlæg (toppen af side 2) fyldte kun 2 linjer på 16:9 3840x2160 skærm  

Med mindre man per automatik falder i svime over et bestemt kommercielt hypet navn, så er der faktisk ingen tvivl om hvor man vil kunne finde det bedste billede. For projektoren i Fields sal 1 er bedre, skarpere, højere opløst (4K) og laserdreven i Fields sal 1 hvor, man med relevant placering sagtens kan få skærmstørrelsen til at fylde lige så meget af synsfeltet på det 20 meter bredde lærred (Cinemaxx's sal 1 er 25 meter). – Begge steder kan man således let komme både for tæt på og fra langt fra lærredet til optimal udfyldelse af synsfeltet. Lyden er top-notch (autoriseret Dolby Atmos, hvis man nu går op i labels) i Fields sal 1 der også imho har heldigere akustik- og bass resonans end Cinemaxx sal 1. …Dertil er den ofte mindre besøgt end Cinemaxx hvilket jeg personligt ser som en ekstra fordel.

Hvis der er eller kommer andre tilsvarende projektorer som i Fields sal 1 eller hvis 4K "IMAX med laser" kommer til landet som erstatning for det gamle Imax Digital, kan sagen meget vel ændre sig. Men til da er landets bedste og mest potente projektor den der står i Fields sal 1

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Personligt er jeg vild med Fields sal 1 og BIG BIO, Herlev sal 1.


Derude har de også en 4K projektor fra Barco (https://www.avc.dk/case/big-bio/) - Om det så lige er den helt store DP4K-60L Big Bio har i sal 1 med laser-lysstyrke som i Fields ved jeg faktisk ikke (jeg har endnu ikke selv fået besøgt biografen), men det kunne det jo i realiteten sagtens være, uden at vi/jeg har hørt om det. Uanset om det så er lampestyrke eller laserstyrke, så giver det god mening at billedkvaliteten også er er god derude, når man ved at de også der har 4K Barco projektorer og dermed formentlig også har i hvertfald samme 4K billedchip som den i Fields.



Redigeret af TBC1 - 28-April-2019 kl. 20:24
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
GeekyDayDreamer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-April-2019
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér GeekyDayDreamer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2019 kl. 20:29
Har aldrig oplevet et så klart og tydeligt billede som i Field’s sal 1.

Jeg er også fan af mindre hypede film, så Dagmar er jeg også glad for. Det er dog for filmenes skyld, ikke for top-notch billede eller lyd.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2019 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af GeekyDayDreamer GeekyDayDreamer skrev:

Har aldrig oplevet et så klart og tydeligt billede som i Field’s sal 1.

Jeg er også fan af mindre hypede film, så Dagmar er jeg også glad for. Det er dog for filmenes skyld, ikke for top-notch billede eller lyd.

Det kan man heller ikke komme til at se (med mindre der projiceres på et mindre lærred - og så vil billedet hurtigt kunne blive for lyst i en mørk sal).

Det er verdens lyseste biograf projektor (56000 Lumens) med fuldt DCI farverum (Det film produceres i) og den æder snildt lærreder større end dem i Fields og Cinemaxx. ...Og så har den i modsætning til f.eks. IMAX digital også 4K opløsning.

Redigeret af TBC1 - 28-April-2019 kl. 21:58
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2019 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:


Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Man skulle ikke tro at forrige sides
indlæg
på over 2 linjer overhovedet læses i dette forum, siden folk vedvarende på
autopilot maxer max ud over imax - men vi skal
som
sagt
have "IMAX with
laser"
til landet, før det kan måle sig med 4K laserprojektoren i
Fields sal 1<o:p></o:p>
<o:p></o:p>

Du må have en meget bred skærm hvis TBC1 indlæg kun fylder 2
linier ?<o:p></o:p>



Jeg kender ikke de tekniske spekulationer på de 2 biograf
sale, men af IMAX vinder som bedste nuværende biograf i Storkøbenhavn kan der
ikke være nogen tvivl om
<o:p></o:p>[

Seneste inlæg (toppen af side 2) fyldte kun 2 linjer på 16:9
3840x2160 skærm <o:p></o:p>

Med mindre man per automatik falder i svime over et bestemt
kommercielt hypet navn,


Altså, hvis man gør som dig

“projektoren i Fields sal 1 er bedre, skarpere, højere opløst (4K) og laserdreven i Fields sal 1”

“Lyden er top-notch (autoriseret Dolby Atmos, hvis man nu går op i labels) i Fields”

Så mener du at det er fjollet hvis man som dig hænger sig i de tekniske detaljer og er ligeglad med biograf oplevelsen ?

På mig virker det mærkeligt at man på den måde modsiger sig selv :?

Redigeret af Furry - 28-April-2019 kl. 21:24
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2019 kl. 21:31
Lad nu være med at få forvansket hvad det er jeg hæfter mig ved. Skarphed, oplsøning, lysstyrke og farveydelser er jo netop ikke smarte hypede kommercielle navne (ala IMAX og Dolby mv.) men tekniske udtryk for forskellige aspekter af den reele tekniske ydelse.

Jævnfør https://forum.recordere.dk/bedste-biograf-i-storkbenhavn_topic158127_post1587571.html?KW=#1587571 hvor jeg bl.a. skrev: "Man skal ikke lade stirre sig blindt på eller lade sig dupere af et bestemt hyped marketing navn. Forhold dig altid til selve udstyrets grundlæggende teknik og kvalitet"

Det betyder naturligvis at jeg er pisse ligeglad med om der er klistret et IMAX, Dolby eller for den sags skyld et Barco logo på ved døren. Det jeg går op i er ikke "klistermærke cerificeringerne" der kun giver garanti for nogle specificerede minimumskriterer. Det jeg går op i et selve det udstyr der er på tale og dette udstyres ydelse og kvalitet i praksis, som det danner basis for den biografoplevelseskvalitet det er mulig at få på stedet. (Hvilket jo er trådens topic)



Redigeret af TBC1 - 28-April-2019 kl. 22:12
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2019 kl. 01:04
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Lad nu være med at få forvansket hvad det er jeg hæfter mig ved. Skarphed, oplsøning, lysstyrke og farveydelser er jo netop ikke smarte hypede kommercielle navne (ala IMAX og Dolby mv.) men tekniske udtryk for forskellige aspekter af den reele tekniske ydelse.

Jævnfør https://forum.recordere.dk/bedste-biograf-i-storkbenhavn_topic158127_post1587571.html?KW=#1587571 hvor jeg bl.a. skrev: "<span style=": rgb254, 254, 254;">Man skal ikke lade stirre sig blindt på eller lade sig dupere af et bestemt hyped marketing navn. Forhold dig altid til selve udstyrets grundlæggende teknik og kvalitet"

Det betyder naturligvis at jeg er pisse ligeglad med om der er klistret et IMAX, Dolby eller for den sags skyld et Barco logo på ved døren. Det jeg går op i er ikke "klistermærke cerificeringerne" der kun giver garanti for nogle specificerede minimumskriterer. Det jeg går op i et selve det udstyr der er på tale og dette udstyres ydelse og kvalitet i praksis, som det danner basis for den biografoplevelseskvalitet det er mulig at få på stedet. (Hvilket jo er trådens topic)</span><span style=": rgb254, 254, 254;">
</span>



Jeg forvansker ikke noget, jeg spørger hvorfor du modsiger dig selv, og fortsætter med at gøre det

Bliv enig med dig selv om det er de tekniske specifikationer eller biograf oplevelsen som er vigtigst og så stå ved det
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2019 kl. 05:10
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Jeg forvansker ikke noget, jeg spørger hvorfor du modsiger dig selv, og fortsætter med at gøre det

Bliv enig med dig selv om det er de tekniske specifikationer eller biograf oplevelsen som er vigtigst og så stå ved det


Der er bl.a forvanskende at påstå at jeg modsiger mig selv [jævnfør nedenstående] og det er også forvanskende ikke at differentiere imellem komercielle navne og diverse aspekter af den reele tekniske ydelse.

Nu ved jeg ikke hvad det er det udgør en god biografoplevelse for dig - Det er din sag - det kan jeg netop ikke definere for dig, lige som du ikke kan definere det for mig! Men for mig er det god audiovisual kvalitet der er basis for en god biografoplevelse - og derfor er der i mine fremførelser absolut intet modsætningsforhold imellem gode tekniske specifikationer --> den gode ydelse i praksis --> og så dermed den gode biografoplevelse - Tværtimod er det netop fuld overensstemmelse og kongruens!

...Som du må have overset det stod det allerede skrevet til opklaring i det forrige indlæg: "det udstyr der er på tale og dette udstyres ydelse og kvalitet i praksis, [..] danner basis for den biografoplevelseskvalitet det er mulig at få på stedet"


Hvis det vigtigste for mig derimod havde været kaffen, et foredrag før filmen, at man fik suttet p*k eller serveret mad under filmen i en sofa ved et lounge bord - så kunne du have haft muligheden for at påpege en diskrepans i forhold til at det jeg fremfører omhandler nogen andet end kaffen eller fordraget mv. Men det kan du ikke når der netop er korrelation immelem en god teknisk ydelse og en god biografoplevelse eller når jeg påpeger forholdene desangående i en tråd hvor trådstarter netop spørger til "hvor man får den bedste oplevelse af lyd og billede" - hvilket man jo netop gør det sted der har den bedste audiovisualle kvalitet.

Fremturer du fortsat med en forvanskende hævdelse af at jeg modsiger mig selv, ud fra nogle helt private idiosynkratiske præmisser der ikke har validitet i forhold til de præmisser jeg udtaler mig ud fra, så vil dét også fortsat udgøre en forvanskning, idet invalide præmisser fører til falske og forvanskende konklusioner om en sag. Bliver det tilfældet må jeg betragte dig som værende uden for logisk og rationel rækkevidde og kan ikke love at jeg gider at bruge mere tid på det, da dine forvanskende anklager mod min person for så vidt er trådens emne uvedkommende.


Redigeret af TBC1 - 29-April-2019 kl. 05:17
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2019 kl. 07:24
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Jeg forvansker ikke noget, jeg spørger hvorfor du modsiger dig selv, og fortsætter med at gøre det

Bliv enig med dig selv om det er de tekniske specifikationer eller biograf oplevelsen som er vigtigst og så stå ved det


Der er bl.a forvanskende at påstå at jeg modsiger mig selv [jævnfør nedenstående] og det er også forvanskende ikke at differentiere imellem komercielle navne og diverse aspekter af den reele tekniske ydelse.

Nu ved jeg ikke hvad det er det udgør en god biografoplevelse for dig - Det er din sag - det kan jeg netop ikke definere for dig, lige som du ikke kan definere det for mig! Men for mig er det god audiovisual kvalitet der er basis for en god biografoplevelse - og derfor er der i mine fremførelser absolut intet modsætningsforhold imellem gode tekniske specifikationer --> den gode ydelse i praksis --> og så dermed den gode biografoplevelse - Tværtimod er det netop fuld overensstemmelse og kongruens!

...Som du må have overset det stod det allerede skrevet til opklaring i det forrige indlæg: "det udstyr der er på tale og dette udstyres ydelse og kvalitet i praksis, [..] danner basis for den biografoplevelseskvalitet det er mulig at få på stedet"


Hvis det vigtigste for mig derimod havde været kaffen, et foredrag før filmen, at man fik suttet p*k eller serveret mad under filmen i en sofa ved et lounge bord - så kunne du have haft muligheden for at påpege en diskrepans i forhold til at det jeg fremfører omhandler nogen andet end kaffen eller fordraget mv. Men det kan du ikke når der netop er korrelation immelem en god teknisk ydelse og en god biografoplevelse eller når jeg påpeger forholdene desangående i en tråd hvor trådstarter netop spørger til "hvor man får den bedste oplevelse af lyd og billede" - hvilket man jo netop gør det sted der har den bedste audiovisualle kvalitet.

Fremturer du fortsat med en forvanskende hævdelse af at jeg modsiger mig selv, ud fra nogle helt private idiosynkratiske præmisser der ikke har validitet i forhold til de præmisser jeg udtaler mig ud fra, så vil dét også fortsat udgøre en forvanskning, idet invalide præmisser fører til falske og forvanskende konklusioner om en sag. Bliver det tilfældet må jeg betragte dig som værende uden for logisk og rationel rækkevidde og kan ikke love at jeg gider at bruge mere tid på det, da dine forvanskende anklager mod min person for så vidt er trådens emne uvedkommende.

Jeg blander ikke kommercielle navne og diverse aspekter af den reele tekniske ydelse sammen, som jeg skriver kender jeg ikke de tekniske spekulationer på Fields sal 1 og IMAX salen

Grunden til jeg kalder den IMAX salen er at det gør CinemaxX, så at omtale den som CinemaxX sal 1, ville være forkert

“i en tråd hvor trådstarter netop spørger til "hvor man får den bedste oplevelse af lyd og billede" -“

Læg mærke til der ikke spørges efter den biograf med de bedste tekniske specifikationer, men den bedste oplevelse

Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2019 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

“i en tråd hvor trådstarter netop spørger til "hvor man får den bedste oplevelse af lyd og billede" -“

Læg mærke til der ikke spørges efter den biograf med de bedste tekniske specifikationer, men den bedste oplevelse


Der efterspørges af trådstarter hvilken biograf der giver, citat: "den bedste oplevelse af lyd eller billede". ...hvilket jeg oplagt har tolket som et spørgsmål om hvor man finder de bedste audiovisuelle kvaliteter - og derudfra har jeg så tilladt mig at svare og kvalificere svaret.

Det er som sagt er oven i købet også netop den bedst mulige audiovisuelle kvalitet der er det helt centrale i at give mig den bedste biografoplevelse, hvorfor der ikke er nogle selvmodsigelser i at tale om hverken oplevelserne af den visuelle kvalitet eller den benyttede teknik [endog på et teknologisite!]. Den mulige kvalitet faciliteres jo af udstyrets tekniske attributer.

Redigeret af TBC1 - 29-April-2019 kl. 15:13
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu