recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste Blu-Ray afspiller - Max 4000 kr.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste Blu-Ray afspiller - Max 4000 kr.

 Besvar Besvar Side  <12345 9>
Forfatter
Besked
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Status: Offline
Point: 1691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:

Jeg vil købe en Sony BDP-S300... Pris ca. 3200 kr.

Uha - det er den mest skrabede Blu-ray afspiller på markedet lige nu - på lydsiden. Ingen understøttelse af Highdef lydformaterne Dolby TrueHD og DTS-HD, hverken som dekodning eller bitstream.

  /Lars

Hvad med en S500?? er den god..

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Og ja - jeg syntes jeg fik en værdig afløser der fuldt ud erstatter PS3 og giver mig en merværdi.


Det er også fint nok, at det er bedre med BD-P1400 for dig, men det dur ikke, at du finder på ting helt ud af den blå luft, og føjer dem til listen Og som sagt er listen MEGET subjektiv, så det er lidt svært at klandre maskinen for det samlet set, og lade være med at anbefale den på baggrund af tingene på den liste. Det er lidt svært at tage seriøst, hvis man ikke kan se PS3'en som et af de bedste, hvis ikke dét bedste køb, indenfor Blu-ray afspillere. Du siger at jeg har forkerte skyklapper på, men efter du diskede op med den liste, som begrundelse for at PS3'en skulle være en mindre god Blu-ray afspiller, så lyder det mere som om, at det er dig der har skyklapper på
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

http://www.hometheaterhifi.com/cd-dvd-player-product-reviews /dvd-players/samsung-bd-p1400-blu-ray-player_2.html


Her skriver de i øvrigt, på tredje side:

Oprindeligt skrevet af hometheaterhifi.com hometheaterhifi.com skrev:


DTS-HD Master Audio soundtracks are limited to the core 1.5 Mbps stream and passed along accordingly.


Ovenover dette får de det til at lyde som om, at den godt kan dekode DTS-HD High Resolution, men er det overhovedet i brug? Jeg har kun set DTS-HD Master Audio, og det kan BD-P1400 altså IKKE dekode.



Redigeret af Naiera - 18-Januar-2008 kl. 23:37
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 22:36

har selv vaklet mellem disse to afspiller,og jeg valgte samsung da ps3 skulle være temmelig dårlig til at nedskalere blu-ray til 720p.Mener det er noget med at den skalere af to gange.Ang dekodningen ,mener i hvad den kan sende over analog?eller via hdmi

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 22:41

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

men det dur ikke, at du finder på ting helt ud af den blå luft, og føjer dem til listen

Hvilket af punkterne er vi da uenige om - bortset fra det med trailerne ?

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 23:11

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

har selv vaklet mellem disse to afspiller,og jeg valgte samsung da ps3 skulle være temmelig dårlig til at nedskalere blu-ray til 720p. Mener det er noget med at den skalere af to gange.

Den skulle angiveligt nedskalere først fra 1080P til 480P, for derefter at opskalere det til 720P, med det resultat at signalet godt nok er 720P som standard men det ligner ikke ægte 720P

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 23:35
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hvilket af punkterne er vi da uenige om - bortset fra det med trailerne?


Det synes jeg egentlig, at jeg fremlagde rimeligt grundigt længere oppe, men jeg kan da godt lige gentage:

Du kan ikke bruge argumentet om, at 60GB-udgaven bliver varm, i en tråd der handler om at købe en PS3 i dag. Selvom det betød noget for dig, er det irrelevant for en der søger råd nu, hvor 60GB-udgaven ikke kan købes længere.

IR-'problemet' kan løses, hvis man vil, og ikke bare vil brokke sig

Der ér en on/off-knap. Egentlig to, og det er flere end man finder på dedikerede afspillere.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 23:50

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Ovenover dette får de det til at lyde som om, at den godt kan dekode DTS-HD High Resolution, men er det overhovedet i brug? Jeg har kun set DTS-HD Master Audio, og det kan BD-P1400 altså IKKE dekode.

Det kunne godt tyde på det. Jeg har lige lavet nogle tests, og umiddelbart får jeg ikke DTS-HD MA, hvis jeg beder afspilleren om at dekode lyden.

Godt nok kan jeg ikke se hvad den sender til forstærkeren, det er jo bare MultiCh lyd og jeg har ingen kilder med mere end 5.1 lyd. 

Men det lyder helt anderledes. Som normal DTS, hvilket tidligere lød ganske fint, men i forhold til DTS-HD MA er der en del forskel. DTS - selv i den nye 1,5 Mbit/s - er mere mudret og klemt i lyden. Effekterne er ikke nær så præcise og åbne, som de er i DTS-HD. Og dialogen er på samme måde ikke nær så åben og klar, i normal DTS.

Men via bitstream fungerer det fint.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 23:56
der kom et bundle fra elmutanten , fik min mail lige for lidt tid siden (nyheds brev, hvor bundle er med i.)

Her er link PS3 bundle


Men kun et spil og så det et af de nye , ,- måske dårlige og til 3499,-. ved ikke om det kan betale sig, eller man skal vente og se på mandag hvad bundles der ellers komme  div.  steder


Til dem der er interrsseret...!!
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 23:57

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

IR-'problemet' kan løses, hvis man vil, og ikke bare vil brokke sig

Nah ... selvom om nogen opfinder et display der kan sidde på USB en dag, så betyder det jo ikke at PS3 pludselig har fået et display.

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Der ér en on/off-knap. Egentlig to, og det er flere end man finder på dedikerede afspillere.

Jeg savner bare den røde knap på fjernbetjeningen. Et tryk så tænder apparatet og et tryk så slukker det. Det med at man enten skal have displayet tændt, eller ned og betjene den på fronten, blev jeg træt af.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2008 kl. 01:06
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Forklar. Den spiller jo fint 1080P/24.


Men ikke hélt korrekt; ulig hvad AreaDVD skriver, så kan den altså ikke helt finde ud af at outputte 24 fps ordentligt, hvilket da også overraskede mig, da jeg fik det at vide for nyligt.


Okay, Lars har tilsyneladende en stående som viser 1080P/24 perfekt, men da du har hørt det, så kan det ikke passe ?

Alle skriver deres afspiller kan dekode HD selvom det kun er core de kan, sådan er det blevet åbenbart. Derfor vil jeg gerne have bistream og en ny Onkyo SR.

PS: Jeg sakser lige et indlæg du har lavet på DAHF :
"
Nej, der er der sådan set ikke. Det er ikke så svært at lave et fuldt ud korrekt 1080p@24fps output ved Blu-ray, og Pioneer kan ikke lave det mere korrekt end Joe Kane gjorde med Samsung BD-P1400. "

Det lader lidt til du hører noget rundt omkring og ophøjer det til den evige sandhed ?

Men måske Pioneer har samme problem som Samsung.


Redigeret af Hans j - 19-Januar-2008 kl. 01:12
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2008 kl. 02:45
Ja, jeg har fejlagtigt troet, at Joe Kane var med til at lave BD-P1400. Det var den nu skodede BD-P2400 han var med til at udvikle, og måske er det sådan en der sidder i UP5000'eren. Det er kun rygter, men man kan jo håbe. Og at dette også gælder for 5500'eren.

Afspillere der kan dekode DTS-HD (MA) er i øvrigt, heldigvis, på vej. En fra Panasonic, muligvis kan UP5500, og den helt dyre fra Denon kan også. Der er andre, men jeg kan ikke lige huske dem alle her. Og så skulle PS3'en jo også gerne snart komme på banen.



Redigeret af Naiera - 19-Januar-2008 kl. 02:51
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu