recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste Blu-Ray afspiller - Max 4000 kr.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste Blu-Ray afspiller - Max 4000 kr.

Besvar Besvar Side  <1 23456 9>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2008 kl. 02:48
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Nah ... selvom om nogen opfinder et display der kan sidde på USB en dag, så betyder det jo ikke at PS3 pludselig har fået et display.

Hvad mener du? Jeg snakker om manglende kompatibilitet med universalfjernbetjeninger, som kan løses ved at man køber IR-fjernbetjeningen fra Nyko, og så lærer kommandoerne derfra, mens man så bruger modtageren med universalfjernbetjeningen. Det kan løses, hvis man vil, og ikke kan se sig tilfreds med bluetooth fjernbetjeningen, som i øvrigt er en af de bedste fjernbetjeninger jeg har.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2008 kl. 06:57

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Ja, jeg har fejlagtigt troet, at Joe Kane var med til at lave BD-P1400. Det var den nu skodede BD-P2400 han var med til at udvikle, og måske er det sådan en der sidder i UP5000'eren. Det er kun rygter, men man kan jo håbe. Og at dette også gælder for 5500'eren.

Afspillere der kan dekode DTS-HD (MA) er i øvrigt, heldigvis, på vej. En fra Panasonic, muligvis kan UP5500, og den helt dyre fra Denon kan også. Der er andre, men jeg kan ikke lige huske dem alle her. Og så skulle PS3'en jo også gerne snart komme på banen.

det var han da også.Otto plejer at have styr på sådan noget,men det kan da godt være at han tager fejl.Den eneste forskel der skulle være på 1400 og 2400 er reon scaleren i2400.Selv om 1400 ikke har den fedeste finnish, vil jeg være træt af  have ps 3 den stående fremme ,da den skiller sig for meget ud i forhold til en stand alone afspiller.

En anden ting jeg ikke er pjattet med er lyslederudgangen.Men alt efter behov og smag.Der nogle der bare VIL have en stand alone afspiller ,og sådan er det

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2008 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Ja, jeg har fejlagtigt troet, at Joe Kane var med til at lave BD-P1400. Det var den nu skodede BD-P2400 han var med til at udvikle, og måske er det sådan en der sidder i UP5000'eren. Det er kun rygter, men man kan jo håbe. Og at dette også gælder for 5500'eren.

Afspillere der kan dekode DTS-HD (MA) er i øvrigt, heldigvis, på vej. En fra Panasonic, muligvis kan UP5500, og den helt dyre fra Denon kan også. Der er andre, men jeg kan ikke lige huske dem alle her. Og så skulle PS3'en jo også gerne snart komme på banen.

det var han da også.Otto plejer at have styr på sådan noget,men det kan da godt være at han tager fejl.Den eneste forskel der skulle være på 1400 og 2400 er reon scaleren i2400.Selv om 1400 ikke har den fedeste finnish, vil jeg være træt af  have ps 3 den stående fremme ,da den skiller sig for meget ud i forhold til en stand alone afspiller.

En anden ting jeg ikke er pjattet med er lyslederudgangen.Men alt efter behov og smag.Der nogle der bare VIL have en stand alone afspiller ,og sådan er det

Jeg synes nu PS3 står sig godt til mit Pioneer 507XA plasma .
Jeg er ikke meget for at indrømme det, men PS3 er fed . Jeg håber så Naiera får ret i PS3 snart kommer til at dekode flere/alle HD-lydformater.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8665
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2008 kl. 10:50

Jeg savner bare den røde knap på fjernbetjeningen. Et tryk så tænder apparatet og et tryk så slukker det. Det med at man enten skal have displayet tændt, eller ned og betjene den på fronten, blev jeg træt af.

/Lars

Jeg ved ikke om du ved det, men du trykker på PS knappen og den tænder. Du trykker på PS knappen og to gange på Enter, så slukker den.

Hvad mener du i øvrigt med ulogiske menuer? Og hvor tit roder man i afspillerens menu?

Redigeret af lunddal - 19-Januar-2008 kl. 10:51
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2008 kl. 11:21

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Jeg ved ikke om du ved det, men du trykker på PS knappen og den tænder. Du trykker på PS knappen og to gange på Enter, så slukker den.

Dagens dumme spørgsmål: Hvilken knap på en PS3 controller er Enter?

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2006
Point: 738
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2008 kl. 11:37

Det må være krydset

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8665
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2008 kl. 11:51
Ja, det er krydset.

Men bruger man PS3'eren til afspilning af film, kan jeg klart anbefale en fjernbetjening.
Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2006
Point: 738
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2008 kl. 13:00

og så koster den kun 179 kr. på ccolshop.dk inkl. fragt

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2008 kl. 13:07
Ja, i anbefalingen af PS3'en som Blu-ray afspiller, er det selvfølgelig indforstået, at man også køber fjernbetjeningen.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2008 kl. 14:14

Jeg snakker om manglende kompatibilitet med universalfjernbetjeninger, som kan løses ved at man køber IR-fjernbetjeningen fra Nyko, og så lærer kommandoerne derfra, mens man så bruger modtageren med universalfjernbetjeningen.

Ja, og en dag er der sikkert også nogen som finder ud af, at lave et display til PS3 på den måde.

Men det eneste jeg siger, er det er et punkt på min liste over ting som irriterede mig ved PS3.

Jeg syntes iøvrigt det er en mærkelig argumentation. Hvis jeg siger at en Polo ikke er en ægte bil for drengene, og dit svar så er at jo jo - man skal bare få lavet en chiptuning, få nogen til at sænke undervognen, larkere den og putte CarFi i for 75.000 ... ingen problemer - Polo er en drenge bil. Så er det jeg fastholder - at Polo ikke er en drengebil.

Når jeg har et kritikpunkt på min liste, om at PS3 ikke har IR-kontrol, så er det jo et reelt kritikpunkt for mig. Uanset hvor mange 3.parts addons man kan investere i, der giver den dette.

Men jeg har forstået det. Man må ikke kritisere - overfor PS3 Fanboys - hvad der er mindre godt ved den som Blu-ray afspiller. For så skal jeg love for at skyklapperne kommer på, og koret råber "PS3 er den bedste Blu-ray afspiller"  

Men skal jeg prioritere kritikpunkterne, så var det nok den manglende bitstream lyd det som fik mig til at købe en almindelig stationær Blu-ray afspiller som her Samsung BD-P1400. Havde PS3 kunnet dekode DTS-HD havde jeg nok levet med det, men jeg vil egentlig helst have bitstream - da det giver mulighed for at se på receiveren hvad afspilleren sender ud.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lund@DK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Juli-2007
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2008 kl. 14:24
Hvilken en af de to afspillere, afspiller så bedst de gode gamle DVD film? Som ikke er HD osv. ;)
Jamen jah!
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2008 kl. 14:32

Men jeg har forstået det. Man må ikke kritisere - overfor PS3 Fanboys - hvad der er mindre godt ved den som Blu-ray afspiller.

Pjat. Det kan man selvfølgelig godt, og nogle af dine kritikpunkter er da også meget reelle, men de fleste kan bare fyres efter de fleste, eller alle, afspillere derude. Der ér bare nogen, som også nævnt tidligere i tråden, der hellere vil have en standalone, og det er da også fint med mig. Men kritisér nu PS3'en, som Blu-ray afspiller, på et faktuelt grundlag, i stedet for at skyde den en række mere eller mindre usande ting i skoene.

Det er klart at vi ser forskelligt på tingene; jeg er f.eks. ligeglad eller næsten positivt indstillet overfor det manglende display, da der er mindre til at lyse op i lokalet. Maskinens fremragende OSD er 10.000 gange bedre, end samtlige displays på de maskiner jeg hidtil har haft. Men jeg bruger den jo også kun til spil og film; jeg kan da godt se, at hvis man også lytter til musik, så kan man savne et display. Men igen, så anbefaler jeg den jo som Blu-ray afspiller, og ikke som cd-afspiller eller mediecenter
Til top

Besvar Besvar Side  <1 23456 9>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu