|
|
Besvar ![]() |
Side <1 6789> |
Forfatter | ||
Kimbo ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-April-2005 Status: Offline Point: 118 |
![]() |
|
Nu kender jeg ikke Samsung BD P1400 maskinen personligt, men Samsungs maskiner virker ikke til at være særlig populære i USA: http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=30193 http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=27517 Jeg ved dog ikke om det er nøjagtig de samme maskiner vi får i europa?
|
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Du tager nu tingene alt for nær Jeg kommenterede jo bare på den lyd en receiver som Onkyo 875 leverer, i dette tilfælde i forbindelse med DTS-HD MA hvor jeg fik hørt lidt på nogle film i går. Jeg er sikker på at der er ligeså stor nydelse hos dig, når du lytter til Dolby TrueHD eller PCM, hvis du også har en god receiver. /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
|
Det der altid undre mig, det er der kan være forskel på digitalkonvertering/behandling på alle ting, dog ikke når det kommer til HD lyd ? Jeg er udemærket klar over, at hvis man kun fokusere på dekodning af lydformatet er der sikkert ingen forskel, men der sker sikkert anden behandling af lyden også, man har jo også forskellige behandlinger af billeddata. Men jeg kunne godt tænke mig, at se en sammenligning af dekodning i forskellige afspillere og HD surround recievere. Har du Lars ikke mulighed for at afprøve dekodning via afspiller contra surround. Håber du kommer frem til det lyder ens ellers er der helt sikkert noget galt med dit anlæg ![]() |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12384 |
![]() |
|
Nej, det har ikke noget at gøre med det. De er i bedste fald præcis lige gode mht. 1080p output ved Blu-ray afspilning, og ved dvd-afspilning vinder PS3'en over samtlige af de billigere dvd-afspillere derude, inklusive BD-P1400. Den er måske ikke 'billig', men den har ingen avanceret skaleringschip. Afspillernes performance er absolutte størrelser, og ikke afgjort af hvad for et display der bruges. Redigeret af Naiera - 20-Januar-2008 kl. 16:24 |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12384 |
![]() |
|
Hvis der i denne tråd er små detaljer der har antaget enorme proportioner, så er det da netop i kritikken af PS3'en som Blu-ray afspiller... |
||
![]() |
||
![]() |
|
Nej, det gør jeg ikke, men du fik det bare til at lyde som om, at det først er når man får en receiver der kan dekode HD-lyd, at man kan få HD-lyd i det hele taget. Og det passer jo ikk'. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er de samme maskiner vi får herovre, blot med den forskel at de kan køre PAL dvd-film. Og nej, de er ikke specielt populære. Der er for mange problemer med at køre en række film, og Samsung er ikke gode til at få gjort noget ved det. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Dekodning/udpakning er præcis det samme, uanset om det sker i receiver eller afspiller. Det er en meget simpel process der ligger bag pakningen, som ikke kan gøres bedre end 'korrekt'. Er der en oplevet forskel kommer den nemlig frem fordi der sker behandling af signalet et eller andet sted, men det kan undgås hvis man designer apparaterne ordentligt. |
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Jo da. Selvfølgelig kan der være forskelle på signalbehandlingen af lyd, ligesom der kan være det på billedsiden. Men i og med at lyden nu er blevet "lossless" (tabsfri) er forskellene sandsynligvis små. Men jeg tror da på, at lyden kan påvirkes af elektronikken ligesom billederne kan. Og når Denon/Marantz kommer med deres highend afspiller, med adskildte strømforsyninger, adskildte billede og lyd kredsløb osv. så betyder det noget. Mindre støj påvirkning, mindre jitter og mindre behov for fejlkorrektion af signalerne. Så jo, jeg tror faktisk at det kan betyde noget hvor og hvordan lyden bearbejdes. Selvom den er digital. Spørgsmålet er nok mere, om forskellene er store nok, til at det er hørbart for os dødelige
Den er svær, for det vil kræve 2 ens afspillere. Det tager nemlig indtil flere minutter at skifte om på, fordi afspilningen skal stoppes først. Så uden en ægte A-B test, hvor to afspillere kører synkront med mulighed for hurtigt skifte imellem dem, så er det nok svært at høre nogen forskel overhovedet. Men som nævnt, tror jeg heller ikke forskellene - hvis der er nogen - er væsentlige nok til at jeg ville kunne høre det. Der skal nok nogle mere trænede ører til /Lars Redigeret af Lars - 20-Januar-2008 kl. 14:15 |
||
Ansvarshavende redaktør.
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er så en misforståelse. Der blev snakket om at det måtte lyde helt fantastisk med HD-lyd på en Onkyo 875, og det kunne jeg kun bekræfte. Både at HD-lyden er fantastisk, og at selve receiveren er det, og den kombination lyder ret godt. Og inden du nu misforstår mig endnu engang - så er jeg ikke så naiv at tro, at det er den (og storebror 905) er de eneste receivere på markedet som lyder godt med HD-lyd. /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
||
![]() |
||
Gerdes ![]() Redaktionen ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 12-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 425 |
![]() |
|
Du blander æbler og pærer ![]() ![]() |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
|
Jamen vi er slet ikke enige om, at den oplevede billede - og detaljekvalitet ikke også afhænger af det tilsluttede TV, samt tv´ets indstillinger. Jeg har set "tonvis" af tv afspillende såvel Blu-Ray som SD DVD, hvor indstillingerne (eller TV´et) er så elendigt, at man kun får et væsentligt ringere udbytte i forhold til det "maksimalt opnåelige". |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 6789> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |