recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste Blu-Ray afspiller - Max 4000 kr.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste Blu-Ray afspiller - Max 4000 kr.

 Besvar Besvar Side  <1 6789>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 696
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 21:29

Hej her er et link med en test af BD1400, jeg vil sige at hellere købe den i HIFIKLUBBEN som sælger den for 3500.kr end S300 som BD 1400 slår i de fleste test.

http://www.hometheaterhifi.com/cd-dvd-player-product-reviews /dvd-players/samsung-bd-p1400-blu-ray-player_2.html

for at Onkyo 605 kan vise DTS HD MASTER osv må det ske via HDMI sat til bitstream.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 21:28

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Så ja, din liste bærer præg af at være meget subjektiv, og det virker nærmest som om, at du har lavet en sport ud af at finde negative sider ved maskinen

Det er mine grunde til at erstatte PS3 60GB med Samsung BD-P1400 til afspilning af Blu-ray.

Og alle de punkter var medvirkende årsag til at udskifte den, men nogle vejer selvfølgelig tungere end andre.

Og ja - jeg syntes jeg fik en værdig afløser der fuldt ud erstatter PS3 og giver mig en merværdi.

  /Lars



Redigeret af Lars - 18-Januar-2008 kl. 21:35
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 20:47

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Og du er helt sikker på, at du ikke har sat afspilleren til at bitstreame?

For hvis du dekoder i afspilleren, så vil der højst sandsynligt 'bare' stå i receiverens display, at den modtager PCM. Såvidt jeg har hørt, fra andre der har Onkyo AV-receivere.

Hej Naiera, jeg bliver dig svar skyldig pt., for min bedre halvdel har optaget hele herligheden

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Nægter ofte at skippe trailere (den er meget loyal overfor filmselskaberne)



Det problem har jeg aldrig oplevet.

Jeg tror du tænker på en gammel YouTube film, hvor en person havde problemer med en film, men det er mange firmwareopdateringer siden.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12242
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Uha - det er den mest skrabede Blu-ray afspiller på markedet lige nu - på lydsiden. Ingen understøttelse af Highdef lydformaterne Dolby TrueHD og DTS-HD, hverken som dekodning eller bitstream.


Ja, dét kan vi til gengæld hurtigt blive enige om. Det er måske den billigste dedikerede afspiller på det danske marked, men så får man også, hvad man betaler for!
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12242
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 19:32
Og du er helt sikker på, at du ikke har sat afspilleren til at bitstreame?

For hvis du dekoder i afspilleren, så vil der højst sandsynligt 'bare' stå i receiverens display, at den modtager PCM. Såvidt jeg har hørt, fra andre der har Onkyo AV-receivere.



Redigeret af Naiera - 18-Januar-2008 kl. 19:32
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 19:31
Jeg har checket lidt på det omkring DTS-HD, for jeg havde det jo oppe i forbindelse med min anmeldelse af Onkyo TX-SR 605. Når valgte DTS-HD f.eks. når jeg afspillede "Master and Comander" som jo har DTS HD, viste displayed på Onkyo´en, at jeg vitterlig fik sendt DTS-HD lyd ud. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12242
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:


Svagheder ved PS3:

  • Den bruger meget strøm og bliver meget varm (60GB versionen)
  • Den mangler et rigtigt display (specielt irriterende ved musik CD / SACD samt musik DVD'er)
  • Den mangler understøttelse for universal fjernbetjeninger (ingen IR styring)
  • Dens menuer ved DVD/Blu-ray afspilning virker ulogiske
  • Ingen support for HD lyd via bitstream
  • Ingen dekodning af DTS-HD lyd
  • Ingen egentlig on/off knap
  • Nægter ofte at skippe trailere (den er meget loyal overfor filmselskaberne)
  • Kan ikke stables med andet udstyr (på hylden)
  • Kan ikke sende lyd ud på 2 digitale udgange samtidig (man skal vælge imellem HDMI og coax)



Førstnævnte 'gælder' jo ikke, når man taler om at købe en PS3, som de findes i butikkerne nu. Jeg anbefaler ikke PS3'en ud fra om den er god til musik; jeg anbefaler den som en alsidig Blu-ray afspiller.

Manglende understøttelse for IR fjernbetjeninger kan løses med en IR-modtager fra Nyko, hvis det er så vigtigt. Blu-ray fjernbetjeningen er dog rigtig god.

Manglende bitstreaming har jeg svært ved at se problemet i, når det alligevel bare afskærer brugeren fra at bruge diverse features som Blu-ray formatet lægger op til. Dekodning af HD-lyd skal, med HD DVD og Blu-ray, foregå i afspilleren. Dekodning af DTS-HD lyd er med al sandsynlighed på vej, og der er ingen andre afspillere på markedet, der understøtter det alligevel

Der ér en egentlig on/off knap. Både foran af den 'bløde' slags, der sender den i standby, og så en rigtig en bagpå, der slukker maskinen helt. Hverken min dvd-afspiller, cd-afspiller, HD DVD-afspiller eller dvd-optager er anderledes på dette punkt, bortset fra at de ikke har 'helt off'-knappen bagpå.

Jeg har endnu ikke oplevet trailere der ikke kunne skippes; på nær måske én gang, men 120x spolning tager sig alligevel af dette problem rimeligt effektivt På dette punkt er der med 100% sikkerhed andre afspillere, der har det på samme måde.

Så ja, din liste bærer præg af at være meget subjektiv, og det virker nærmest som om, at du har lavet en sport ud af at finde negative sider ved maskinen

Jeg synes at det taler utroligt meget for PS3'en, at den har nær perfekt afspilning af Blu-ray film (kun ved 1080i koncerter og deslige lader den lidt tilbage at ønske), rigtig god byggekvalitet (slot-in drevet er lækkert), og at den som den eneste nuværende afspiller kan opgraderes til BD-Live/profil 2.0. Det er den eneste fremtidssikrede Blu-ray afspiller på markedet! Og så er det også den billigste.



Redigeret af Naiera - 18-Januar-2008 kl. 19:31
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12242
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Forklar. Den spiller jo fint 1080P/24.


Men ikke hélt korrekt; ulig hvad AreaDVD skriver, så kan den altså ikke helt finde ud af at outputte 24 fps ordentligt, hvilket da også overraskede mig, da jeg fik det at vide for nyligt.

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Specifikationerne til den siger indbygget dekoder for DTS-HD


Ja, det så jeg også tidligere, men er du HELT sikker på, at den kan det? Har du prøvet? Jeg undrer mig gevaldigt over, at der ikke bliver gjort mere ud af det, fra Samsungs side. Måske fordi den reelt kun dekoder Core lydsporet, ligesom PS3'en og så godt som alle andre maskiner på markedet?

Redigeret af Naiera - 18-Januar-2008 kl. 19:24
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 18:08

Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:

Jeg vil købe en Sony BDP-S300... Pris ca. 3200 kr.

Uha - det er den mest skrabede Blu-ray afspiller på markedet lige nu - på lydsiden. Ingen understøttelse af Highdef lydformaterne Dolby TrueHD og DTS-HD, hverken som dekodning eller bitstream.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 18:03

Oprindeligt skrevet af Lund@DK Lund@DK skrev:

Lars: Du mener at Samsung er bedre?
Naiera: Du mener PS3'en er bedre?

Jeg har dem begge stående. Her er hvad jeg lægger vægt på.

Svagheder ved PS3:

  • Den bruger meget strøm og bliver meget varm (60GB versionen)
  • Den mangler et rigtigt display (specielt irriterende ved musik CD / SACD samt musik DVD'er)
  • Den mangler understøttelse for universal fjernbetjeninger (ingen IR styring)
  • Dens menuer ved DVD/Blu-ray afspilning virker ulogiske
  • Ingen support for HD lyd via bitstream
  • Ingen dekodning af DTS-HD lyd
  • Ingen egentlig on/off knap
  • Nægter ofte at skippe trailere (den er meget loyal overfor filmselskaberne)
  • Kan ikke stables med andet udstyr (på hylden)
  • Kan ikke sende lyd ud på 2 digitale udgange samtidig (man skal vælge imellem HDMI og coax)

Styrker ved PS3:

  • Skalerbar hardware. Ny firmware kan tilføje nye funktioner
  • Den er hurtig til at loade
  • Bluetooth fjernbetjening (tilbehør) (virker uden at pege)

Svagheder med Samsung BD-P1400:

  • Langsom til at loade
  • Låst til BD-Video (Blu-ray profile 1.0) uden mulighed for "opgradering".

Styrker ved Samsung BD-P1400

  • Nem betjenning
  • Normalt firkantet kabinet
  • Understøtter alle de gængse lydformater, både dekodning og bitstream

Jeg kan ikke pege på nogen umiddelbare forskelle i billedkvalitet. De leverer begge superb billeder i op til 1080P/24.

  /Lars

 

PS. Ovenstående er som nævnt hvad jeg vægter. Andre brugere kan have andre vægtninger og have andre punkter med på deres plus/minus liste.



Redigeret af Lars - 18-Januar-2008 kl. 18:18
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Status: Offline
Point: 1691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 17:58
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 6789>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu