recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste DVB-T boks uanset pris
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste DVB-T boks uanset pris

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1263
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 14:10
Hvis du vil have noget der skalerer pænt kan du enten købe en rigtig scaler (fra f.eks. DVDO) eller du kan bruge en PC som tuner og så bearbejde med FFDShow og køre noget opskalering der.

Det sidste er klart det billigste, men du skal vide en hel del om det og eksperimentere MEGET før du får noget du er tilfreds med - altså sammenlignet med en rigtig scaler :)

Redigeret af pilehave - 08-Juli-2010 kl. 14:11
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Konverterer den det digitale signal til analog? I så fald skal det jo give en vis forringelse i billedkvaliteten.
Næ, det mener jeg ikke at den gør. Det hele foregår rent digitalt - med signalet ud fra Strong'ens HDMI-udgang ind i en DVDO Edge, og videre op til projektorens HDMI-indgang. Det er bare ingen mulighed for at vælge imellem RGB og YCbCr, som ved enkelte af de andre settop-bokse jeg har set på markedet.

Samsung DTB-H390V har i øvrigt heller ikke denne valgmulighed. Den outputter så til gengæld HDMI-signalet som YCbCr - hvilket også passer mig bedre. Smile

Redigeret af musicus - 08-Juli-2010 kl. 14:29
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10474
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 14:31
Hvad mener du så med at den outputter HDMI signalet i RGB? RGB er analog.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 14:44
Nu vil jeg jo nødig rode mig ud i noget snavs her. Smile
Jeg gik bare ud fra, at når HDMI er en digital platform, så måtte såvel HDMI/YCbCr som HDMI/RGB da nok også være det. Wink

Men at f.eks. Scart/RGB og VGA/RGB er analog vil jeg gerne erkende. Smile

Redigeret af musicus - 08-Juli-2010 kl. 15:19

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

2x DVDO Edge
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 15:32

Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

Jeg gik bare ud fra, at når HDMI er en digital platform, så måtte såvel HDMI/YCbCr som HDMI/RGB da nok også være det.
Det er de så sandelig også, der er mere reglen end undtagelsen for at vælge en af de 2 farverum. Har den mulighed både på DVD og BD afspilleren. Hvor der ikke er den mulighed, vil jeg tro at det er RGB der køres med.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 1263
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 16:22
Man kan ikke sige at RGB er analogt eller digitalt - det kan gengives via begge teknikker. RGB er indholdet af det samlede signal, at det så rent praktisk er indført dengang der kun fandtes analoge signaler kan måske give den tanke at det kun bruges analogt.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2006
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2010 kl. 12:04
Angående color-spaces, så kan man tage det videre og sige at alle signaler slutteligt ender som RGB når displayet slutteligt skal kombinere disse 3 farver (Rød-Grøn-Blå ...hvis man var i tvivl) til alle de farver vi kan se på skærmen, og det altså uanset hvordan colorspace så ellers har været håndteret og komprimeret på signalvejen frem til det udpakkede slutresultat.

RGB signalet formidler de 3 farvekaneler helt og aldeles adskilte og diskrete, og var tilbage i de gamle analog dage det eneste ukompromiterede og "ukomprimerede" signal med fuld båndbredde på alle farver og aspekter i billedet.

Men da signalkilderne oftest i forvejen er komprimerede som YCbCr, (TV/DVD/BD) og signalerne til lige er blevet digitale med fast definerede båndbredder tilgængeligt, er det dog ikke helt så simpelt at gøre op på den måde længere, og der kan i dag (afhængigt af udstyr og features) f.eks være fordel i at give flere bits til luminans signalet (Y) og komprimere relativt hårdere på de subsamplede ikke-diskrete farvekanaler (Cb + Cr) inden for den tilgængelige båndbredde.

Dette svarer også meget godt til det gamle analoge YCbCr signal, hvor det kun var luminans (Y) signalet der var i fuld opløsning, og de ikke-diskrete farvedifferentieringssignaler (CbCr) var i halv opløsning. (Tilsvarende var det med Y/C hvor farvekanalen var endnu hårdere "komprimeret").

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2010 kl. 12:45
Hvis signalet er bare nogenlunde iorden, så kan jeg anbefale Triax T HD405VA, som leverer et billede på højde med tuneren i mit tidligere Pioneer TV, og det er fremragende.

Selvom mit signal kun er 80%, så klarer box'en det til ug.

Og så er det da værd at tage med at den som en af de få kan re-encode HE-AAC lyden fra DRHD og sende det til reciever som et DTS 5.1 diskrete signal.

Redigeret af Kampus - 09-Juli-2010 kl. 12:47
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2010 kl. 15:04
Triax T HD405VA var også blandt de flere forskellige DVB-T bokse, som jeg nåede at afprøve. Thumbs Up

Og jeg kan da også kun bekræfte, at jeg selv syntes at Triax'en befandt sig helt med fremme i front - også selv om den i sidste ende blev fravalgt til fordel for en Strong model. Det var faktisk helt nede i de små detaljer, på et 1024 x 768 Panasonic panel, da afgørelsen skulle træffes.

Men det kan vel også sagtens tænkes, at Triax'en måske gør sig meget bedre på et Full-HD display, end på kun et HD-Ready display. Smile

Redigeret af musicus - 09-Juli-2010 kl. 15:45

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

2x DVDO Edge
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19555
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2010 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvis signalet er bare nogenlunde iorden, så kan jeg anbefale Triax T HD405VA, som leverer et billede på højde med tuneren i mit tidligere Pioneer TV, og det er fremragende.

Det "lugter" mere og mere af at jeg skal have fundet sådan en. Som jeg læser det er det den mest "fejlfri" boks i øjeblikket. Kunne den blot styres af min Pioneer remote ville det være endnu bedre.

Denver 105 boksen er blevet "bortadopteret" til svigermors sommerhus, så vi er nede på de tre Mpeg2 kanaler lige i øjeblikket. Det går for øvrigt ret fint........

Klaus
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2010 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

Triax T HD405VA var også blandt de flere forskellige DVB-T bokse, som jeg nåede at afprøve. Thumbs Up

Og jeg kan da også kun bekræfte, at jeg selv syntes at Triax'en befandt sig helt med fremme i front - også selv om den i sidste ende blev fravalgt til fordel for en Strong model. Det var faktisk helt nede i de små detaljer, på et 1024 x 768 Panasonic panel, da afgørelsen skulle træffes.

Men det kan vel også sagtens tænkes, at Triax'en måske gør sig meget bedre på et Full-HD display, end på kun et HD-Ready display. Smile
Jamen da jeg valgte den, havde jeg også HD-Ready Pio 508XD. Og ud af flere billige boxe jeg prøvede, kom den klart ind med det flotteste billede og lyd. Eneste minus er fj.btj., hvor nogle af knapperne sidder lige lovlig tæt.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2010 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det "lugter" mere og mere af at jeg skal have fundet sådan en. Som jeg læser det er det den mest "fejlfri" boks i øjeblikket. Kunne den blot styres af min Pioneer remote ville det være endnu bedre.

Denver 105 boksen er blevet "bortadopteret" til svigermors sommerhus, så vi er nede på de tre Mpeg2 kanaler lige i øjeblikket. Det går for øvrigt ret fint........

Klaus
Det ville være dejligt hvis den kunne styres af Pioneer remoten. Hvis du finder en løsning, må du gerne skrive den herinde.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu