recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste DVB-T boks uanset pris
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste DVB-T boks uanset pris

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1263
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2010 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Fatter ikke at der ikke er et marked for at lave noget ordenligt med flere tunere.

Dreambox.......

Og jo, det fatter jeg godt. Jeg har kun optaget ganske lidt for sjov i de sidste 6 år. 3 afsnit af "Shaun the Sheep" (F for får) kun for at prøve det af.

Jeg har alligevel ikke tid til at se det jeg får optaget.

Klaus

Hjemme hos os ser vi ALT forskudt, så kan man slippe for alle de hjernedøde reklamer Clap

Vores piger på 4½ og 2½ har optaget noget der ligner 300 afsnit børnefjernsyn, så er der altid noget fornuftigt de kan se, I stedet for at zappe over på Disney-channel eller Nikelodeon (gud forbyde det).
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19555
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2010 kl. 00:57
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Hjemme hos os ser vi ALT forskudt, så kan man slippe for alle de hjernedøde reklamer

AF de 3 kanaler vi har lige nu er det kun TV2 der sender rekvalmer. Jeg zapper væk, når de kommer.

Klaus
Til top
krkj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Maj-2010
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2010 kl. 16:17
Udfordringen: Min far vil ikke udskifte sit 40 år gamle TV, der kun har antenne-indgang (ikke SCART); og jeg vil gerne hjælpe ham med at komme til at se fjernsyn.

1. forsøg: Jeg har købt en Samsung DTB-H390V boks. Iflg. Samsung har den netop "RF-udgang med modulator" (til forskel fra de fleste andre bokse, der kun har "Antenna loop-through"), og jeg forventer derfor, at det dekodede digital-signal findes (moduleret på en RF-bærebølge) på boksens RF-out-stik.
Side 22 i manualen viser da også RF-udgangen forbundet med TV'ets antenneindgang. Men når jeg med TV'et gennemsøger alle VHF- og UHF-frekvenser, finder jeg intet signal; og manualen beskriver forøvrigt heller ikke, hvordan man slår RF-moduleret udgangssignal til (hvis det specifikt skal slås til), eller for øvrigt hvordan man så vælger den ønskede RF-frekvens.

1. spørgsmål: Kan nogen hjælpe med at få DTB-H390V boksen til at levere det dekodede signal RF-moduleret?

2. forsøg / 2. spørgsmål: Kender nogen til en anden DTV mpeg4-boks, der kan levere det dekodede signal RF-moduleret?

Redigeret af krkj - 24-Juli-2010 kl. 16:22
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2010 kl. 17:09

Mon ikke, at når man er inde i opsætningsmenuen så vil man kunne finde den funktion med RF til/fra, samt at vælge den ønskede kanal.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
krkj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2010 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af krkj krkj skrev:

... Samsung DTB-H390V boks ... manualen beskriver forøvrigt heller ikke, hvordan man slår RF-moduleret udgangssignal til, eller hvordan man så vælger den ønskede RF-frekvens...
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Mon ikke, at når man er inde i opsætningsmenuen så vil man kunne finde den funktion med RF til/fra, samt at vælge den ønskede kanal.

Nix, finder ikke noget.

Redigeret af krkj - 24-Juli-2010 kl. 17:27
Til top
krkj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2010 kl. 21:24

... Samsung DTB-H390V boks ... manualen beskriver forøvrigt heller ikke, hvordan man slår RF-moduleret udgangssignal til, eller hvordan man så vælger den ønskede RF-frekvens...
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Nix, finder ikke noget.

Jeg venter stadig på svar fra Samsung support; men jeg begynder at frygte, at Samsung DTB-H390V boksen slet ikke kan levere det dekodede signal RF-moduleret, selv om Samsung skriver, at det kan den.
Til top
krkj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2010 kl. 21:26

Udfordringen: Min far vil ikke udskifte sit 40 år gamle TV, der kun har antenne-indgang (ikke SCART); og jeg vil gerne hjælpe ham med at komme til at se fjernsyn.

1. forsøg: Jeg har købt en Samsung DTB-H390V boks. ...

2. forsøg / 2. spørgsmål: Kender nogen til en anden DTV mpeg4-boks, der kan levere det dekodede signal RF-moduleret?

Eller andre forslag til at få levende billeder på det gamle fjernsynsapparat?
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2010 kl. 22:14
krkj!

Jeg ved ikke rigtig, men måske ville jeg prøve at slutte boksen til et tv med scartindgang, og derefter prøve at lære boksen bedre at kende.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
krkj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2010 kl. 09:39

Samsung DTB-H390V boks

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

krkj!Jeg ved ikke rigtig, men måske ville jeg prøve at slutte boksen til et tv med scartindgang, og derefter prøve at lære boksen bedre at kende.

Ak, det har jeg gjort. Den virker fint med SCART og med HDMI. Fandt intet i setup vedr. RF-out.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2010 kl. 11:24
Samsung DTB-H390V ,  Hinke HT0210Vi,  Hinke HT0415Vi 
De her nævnte modtagere har i følge Boxer RF modulator, det er ikke mange, men det kan jo heller ikke forventes i dag at udstyr har en sådan, det hører den Analoge fortid til. Hvad ellers der er af udstyr med den funktion ved jeg ikke, ellers må der anskaffes en Modulator.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2010 kl. 14:16

Besked fra: moho
Der ER vel en grund til man ikke kan finde en RF moduleret udgang, den er eller skal vel slet ikke være der!     Boxer godkendelse eller ikke, jeg kunne ved Gud ikke se, dette skulle være en betingelse for en sådan godkendelse!

Det er det da heller ikke, der er vel ingen som har skrevet at det er et krav, hvis det var tilfældet, så skulle alle de modtagere som er godkendt jo have det. Det er også som skrevet ikke noget der hører til på udstyr i dag. Der har været AV In på TVer i mere end 20 år.

Redigeret af Radiomanden - 27-Juli-2010 kl. 14:21
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Point: 2066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2010 kl. 20:06

1. forsøg: Jeg har købt en Samsung DTB-H390V boks. ...

Eller andre forslag til at få levende billeder på det gamle fjernsynsapparat?

3. Tilslut en gammel video via scart, og brug RF fra den...........
miri
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu