recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste fest billeder?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste fest billeder?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Willer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 313
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2007 kl. 22:11

Et bud er at kigge på www.photoshop.dk. Der har jeg købt mine sidste 3 kameraer. Ring evt. og tal med Lars som har givet mig rigtig god vejledning.

Personligt foretrækker jeg Sony Cybershot frem for Canon Ixus, som er de to mærker jeg selv har haft inden for kompact kameraer.

Lige nu har jeg Sony Cybershot DSC-T3 som jeg har været yderst tilfreds med. Derudover har jeg et Nikon D80 som jeg primært bruger.

Mit generelle forbehold overfor de kompactkameraer jeg har prøvet er at de ikke er super gode til at tage billeder i svagt lys eller inden for om aftenen. De er meget afhænge af blitz eller sollys. Om dagen udenfor tager de rigtig gode billeder. 

Alternativt, kig på www.edbpriser.dk og læs folks kommentarer til de forskellige kameraer der kunne være aktuelle for at få lidt "brugertests".

Held og lykke med søgningen.

Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-August-2006
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2007 kl. 10:07
Tak for de gode tilbagemeldinger!

Jeg har kigget på de forskellige links og er kommet frem til det skal være et super kompakt kamera. Så selvom Ixus serien er god, tror jeg de desværre er for store.

Jeg har kigget på Sonys T serie samt Fujifilms FinePix Z serie da de er ultra kompakte. Jeg har yderligere kigget på Fujifilms F31fd da den på et af de ovenstående links er angivet til at være det bedste kompakt kamera til mørke (fest) billeder. Jeg har ligeledes kigget på F40, men det ser ud som om specifikationerne angiver F31fd er bedre i mørkesituationer. Passer dette?

Er der nogle kameraer der skiller sig positivt ud fra Sonys T serie? (T10, T20, T30, T50 T100)
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2007 kl. 10:19

Hej!

Husk nu,at ultra kompakte kameraer ofte har disse "indbyggede" objektiver,og ikke de bedre som kommer ud af huset

Det er og bliver et kompromis på objektivet,når det skal være ultra kompakt

Har selv blandt mange kameraer et IXUS 50.....super godt kamera,og efter min mening må det simpelthen ikke være mindre........det er alt for "fumlet" at betjene hvis det bliver meget mindre.

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2007 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

Husk nu,at ultra kompakte kameraer ofte har disse "indbyggede" objektiver,og ikke de bedre som kommer ud af huset

Har selv blandt mange kameraer et IXUS 50.....super godt kamera,og efter min mening må det simpelthen ikke være mindre........det er alt for "fumlet" at betjene hvis det bliver meget mindre.

Mener du optisk zoom vs. digital zoom når du skriver "indbyggede" objektiver?
Kamaraet skal have mindst 3x optisk zoom og det har (i hvert fald nogle af) Sonys T serie, og begge Fujifilm kameraer.

Jeg er klar over jo mindre kameraet bliver jo dårligere billeder tager det og mere "fumlet" bliver det. Men han ønsker sig et kamera udelukkende til fest billeder hvilket betyder det skal være så kompakt man kan gå rundt med det i selv den mindste lomme.
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2007 kl. 10:34

Hej!

Nej......jeg mener den type ogjektiver som ikke "kommer ud af huset" når man tænder kameraet.

Tror den nævnte Sony T model er en sådan.

det er ikke et dårligt kamera,men det er altså bare et kompromis på objektivets kvalitet.

Vil man have noget meget kompakt,men stadig med et "rigtigt"objektiv-så ved jeg at CASIO laver nogle rigtigt gode modeller(som jeg har afprøvet selv)

lrev

Redigeret af lrev - 17-Maj-2007 kl. 10:39
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2007 kl. 10:43

Hej!

Forskellen på de 2 objektiv-typer ses tydeligt her:

lrev

Til top
chris2102 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Maj-2007
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2007 kl. 12:59

hej !

jeg har selv købt fuji f40fd af samme grund ,og det klarer sig ret godt selv ved dårlig belysning. og så er det lige faldet til 1495 kr tjek edbpriser.dk

Det har som du sikkert har fundet ud af ,mange nice features.

held og lykke

Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2007 kl. 13:55

Oprindeligt skrevet af centric centric skrev:

Tak for de gode tilbagemeldinger!  

Jeg har yderligere kigget på Fujifilms F31fd da den på et af de ovenstående links er angivet til at være det bedste kompakt kamera til mørke (fest) billeder. Jeg har ligeledes kigget på F40, men det ser ud som om specifikationerne angiver F31fd er bedre i mørkesituationer. Passer dette?

Jeg har et Fujifilm Finepix F31fd og er meget tilfreds. Det har den bedste følsomhed du kan få for menneskepenge. ISO 400, 800, og 1600 i god kvalitet, du kan tage indendørs billeder uden blitz hvis du vil.

Det er nemt at bruge og fd (facedetection) sikrer skarpe fest-billeder, hvor du undgår at fokusere mellem personerne.

Overvejede F40fd (det var på vej da jeg købte), men specs er bedre på F31fd. Eneste ulempe er at den bruger Xd-kort (og ikke SD),  men de er også kommet lang ned i pris nu.

/Letten

Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2007 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af centric centric skrev:

Tak for de gode tilbagemeldinger!   Jeg har yderligere kigget på Fujifilms F31fd da den på et af de ovenstående links er angivet til at være det bedste kompakt kamera til mørke (fest) billeder. Jeg har ligeledes kigget på F40, men det ser ud som om specifikationerne angiver F31fd er bedre i mørkesituationer. Passer dette?

Jeg har et Fujifilm Finepix F31fd og er meget tilfreds. Det har den bedste følsomhed du kan få for menneskepenge. ISO 400, 800, og 1600 i god kvalitet, du kan tage indendørs billeder uden blitz hvis du vil.

Det er nemt at bruge og fd (facedetection) sikrer skarpe fest-billeder, hvor du undgår at fokusere mellem personerne.

Overvejede F40fd (det var på vej da jeg købte), men specs er bedre på F31fd. Eneste ulempe er at den bruger Xd-kort (og ikke SD),  men de er også kommet lang ned i pris nu.
/Letten

Jeg har kigget på begge kameraer og kan ikke helt få det til at passe. Som jeg forstår det har F31fd bedre specs, men F40fd er den nueste udgave i serien. Man skulle jo så tro F40fd var bedst, men hvilken af de to modeller er bedst og hvad er forskellene?
Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2007 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

Hej!

Nej......jeg mener den type ogjektiver som ikke "kommer ud af huset" når
man tænder kameraet.

Tror den nævnte Sony T model er en sådan.

det er ikke et dårligt kamera,men det er altså bare et kompromis på
objektivets kvalitet.

Vil man have noget meget kompakt,men stadig med et "rigtigt"objektiv-så
ved jeg at CASIO laver nogle rigtigt gode modeller(som jeg har afprøvet selv)

lrev

Hvad er det for en model du har vist et billede til?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2007 kl. 13:28

hej Centric

der er som sagt for det første den forskel at du i f31fd ikke kan bruge sd kort, og f31fd har 6 mpix hvor f40fd har 8mpix og op til ISO2000 ,mener at have set at f31fd er på ISO3200 ,så ja den gamle model f31fd skulle være en anelse bedre ved dårlig belysning, og hvis du tager billeder af objekter som bevæger sig hurtigt. 

her er 2 links til fuji, hvor du kan sammenligne de 2

http://www.fujifilm.com/products/digital/lineup/f31fd/index. html

http://www.fujifilm.com/products/digital/lineup/f40fd/index. html

hilsen chris 

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2007 kl. 13:37

Glemte lige en ting, der er en del af de firmaer på edbpriser som angiver at have dette kamera på lager, og når du så har bestilt så sender de en kedelig email (restordre), så bare lige et godt råd !! Ring til dem først, da du ikke kan regne med deres status på hjemmesiden

fik mit hos danskdatasalg, det kom dagen efter bestillingen

mvh. Chris

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu