|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |||
nph12 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 646 |
![]() |
||
PS3 media server skulle kunne håndtere iso-filer: http://code.google.com/p/ps3mediaserver/ Jeg har også selv overvejet at rippe alle mine dvd´ere, men har droppet det igen, da stortset alle dvd´ere er kopisikret og derved ulovlig at kopiere. Håber at lovgivningen en dag følger med udviklingen, så det bliver lovligt at kopiere ens dvd´ere (som er købt og betalt!). |
|||
![]() |
|||
Poplic ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 367 |
![]() |
||
Jeg bruger selv PS3 Media Server, men kunne egentlig godt tænke mig bare at rippe dem til et par eksterne harddiske og sætte dem til PS3'eren, så den afspiller iso'erne direkte. Derfor er jeg lidt interesseret i om PS3'eren i sig selv kan afspille ISO-filer fra en ekstern HD?
|
|||
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705 Harbo SUB10 & 5 x SAT10 PS2 - PS3 QNAP-TS 439 Pro AppleTV Zaptor |
|||
![]() |
|||
PLASMABOY ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 237 |
![]() |
||
PS3 køre med FAT32 som har en begrænsning på 4GB, så - så længe at iso filerne er under 4GB er der ingen problemer brug ImgBurn - http://www.imgburn.com/ men forstår ikke hvorfor du bruger PS3`en, connecte din pc med dit tv (hdmi) så køre toget - u/stop :) Redigeret af PLASMABOY - 18-Maj-2009 kl. 21:33 |
|||
![]() |
|||
edtwodth ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
![]() |
||
Ja det er utroligt at vi mediacentre-ejere skal kriminaliseres selv om vi har købt og betalt for vores dvd'er!!! Har skrevet til kulturministeren og folketingets kulturudvalg er også på sagen. Rent faktisk skriver kulturministeriet selv på et af deres website at intentionen med loven er at det på et tidspunkt skal være lovlig at tage en digital kopi. Dette er bare aldrig sket! Afhængigt af hendes svar på mine spørgsmål regner jeg med at melde mig selv til antipiratgruppen, for at se om de virkelig vil køre en sag på dette område (der er faktisk ikke kørt en sag på digitale kopier af lovligt købte film til eget brug). I kan læse mere på www.enfrustreretforbruger.dk Edtwodth |
|||
![]() |
|||
erla ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 693 |
![]() |
||
Jeg har meldt mig selv til antipiratgruppen for lignende "forbrydelser": http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=58995& KW=erla&PN=1&TPN=18 - de har ikke reageret endnu... |
|||
![]() |
|||
Poplic ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 367 |
![]() |
||
Ahh yes, der er jo lige FAT-systemet at tage højde for. Det er også min plan at sætte PC'en til TVet med HDMI på et tidspunkt, men det bliver nok først efter en flytning. Som indretningen er i øjeblikket skal der et 12 meter HDMI kabel til, og det er desværre ikke rigtigt ikke til at ændre på. Derfor er jeg på udkig efter en løsning, hvor jeg holder alle muligheder åbne inkl. at PS3eren skal kunne afspille det. |
|||
Onkyo TX-SR705 Harbo SUB10 & 5 x SAT10 PS2 - PS3 QNAP-TS 439 Pro AppleTV Zaptor |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hey edtwodth Debatten om det er smart at melde sig selv til AntiPiratGruppen har vi to jo taget tidligere, så lad os lade den ligge, men jeg vil gerne give dig et lille fif. Som journalist kender jeg lidt til hvordan det politiske fungerer - især i forhold til offentligheden. Du har skrevet et åbent brev til kulturministeren. Fint initiativ, men desværre kan kulturministeren vælge at ignorere din henvendelse, hvis hun ikke føler for at svare dig. Så vidt jeg kan læse ud af dit brev har du skrevet til hende før, hvor hun ikke svarede tilbage. Mit gæt er, at resultatet bliver det samme denne gang. I stedet skulle du prøve at finde en oppositionspolitiker, der har samme holdning som dig selv. Disse folketingsmedlemmer kan nemlig stille et §20 spørgsmål til kulturministeren og det bedste af det hele - ministeren skal svare på det. Jeg tror du får mere ud af den fremgangsmåde - og endnu bedre. Hvis det lykkes, så henvend dig til dinlokale TV2 region, så kan du være heldig at få mediedækning på det, hvor du kan medvirke som case. Lidt off topic, men held og lykke med det... Redigeret af Poplic - 18-Maj-2009 kl. 22:58 |
|||
|||
![]() |
|||
edtwodth ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
![]() |
||
Halløjsa Poplic Tak for rådet ;) Sgu altid godt med lidt gode råd. Men jeg har faktisk allerede skrevet til kulturordførerne fra venstre og soc., og derfor er det også kommet op i kulturudvalget (Mogens Jensen, Soc. har stillet ? til ministeren). Jeg lærte meget sidste gang jeg skrev til de kære folkevalgte, ikke alle er gode til at svare. Fra venstre til Højre i salen ... Jeg har tidligere skrevet en lille update om det på enfrustreretforbruger.dk, men lige nu synes surftown åbenbart at alle mine sites skal være nede... :( Edtwodth PS. Sorry vi kom væk fra emnet ;) |
|||
![]() |
|||
nogames ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2006 Sted: 8310, Denmark Status: Offline Point: 164 |
![]() |
||
Prøv programmet RipBot264. Det er ikke det hurtigste, men kanon nemt at bruge og kender flere profiler. Bruger selv blu-ray profilen til mkv med xx.copy af AC3 lydsporet.
Vælger altid en 2-pass med 2 mbit for dvd og 8 mbit for full-hd blu-ray. |
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
||
Det er en massiv skandale i et demokratisk samfund med folkevalgte politikere, at disse IKKE tager sig tid til at svare borgerne på efterspørgelse, uanset hvad formål henvendelsen har. I min verden SKAL de svare, og hvis ikke, så frasiger de sig de folkevalgtes forpligtigelser, og bør simpelthen forlade deres pladser, omgående! Jeg har selv tidligere skrevet til justitsministeren uden at få svar, på præcis selvsamme spørgsmål. Det er ubehøvlet, for nu at sige det mildt!
Det er muligt det er den metode som benyttes på Christiansborg. Det bør bare ikke være sådan.
Den er såvidt jeg ved afprøvet. Resultatet var en sludder for en sladder i offentligt tv fra kulturministeren, som stort set var enig i alt (på dette her punkt). Og derfra så skete der ikke videre. Det er forøvrigt et typisk scenarium efterhånden, når ministerne stilles til offentligt skue på TV medier i dag. De snakker og snakker, og når lysene slukkes, så er de vider i deres daglige opgaver, som oftest ikke har sammenhæng med det de netop har stået og fortalt.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Nu er ministre jo rent faktisk ikke folkevalgte, men bliver udpeget af statsministeren. En minister behøver ikke engang være valgt til folketinget, så det er lidt en stramning at kalde dem folkevalgte. (Godt nok sidder de kun i ministerstolen på folketingets nåde, så lidt ret har du. Men principielt set er det vel folketinget, der så burde afsætte en minister, når vedkommende ikke passer sit job... Men det kommer vist aldrig til at ske på det grundlag). |
|||
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
||
Ministrene udpeges korrekt af statsministeren, men det er blandt folkevalgte politikere de findes. Jeg kan ihvertfald ikke lige finde nogen minister igennem tiden, som ikke er folkevalgt til folketinget på den ene eller den anden led. Og jeg tror heller ikke, det vil være populært at tage en "tilfældig" person, som i forvejen ikke er folkevalgt. Det vil dog uden tvivl nok heller ikke tilføre større skade til den politiske standard
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |