|
Bedste Gamer PC til max 10.000 kr. |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | |
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
"Lade grafikkortet renderer til skærmen"
Ja hvad skulle ellers gøre det...? Men hvis man bryder sig om at spille i så lave frames så er det da fint. Personligt kan jeg bedst lide at ligge mellem 120-144 da jeg kører med gsync. |
|
![]() |
|
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2006 |
Hverken 60 eller 70 fps er lave framerates. Formentligt kender han sikkert ikke mere end 60 Hz på hans nuværende skærme. Og der står "skalere til skærmen" mig bekendt, hvilket også fremgår klart af sammenhængen. Hvorfor er du egentlig så underkendende og jante-agtig i forhold til de meget fleksible muligheder forbundet med 4K skærmen? I battlefield få du i øvrigt renderet 105 fps i 1440p ,hvor du får 71 fps i 4K. ...Begge dele meget gode og flydende fps. Skal du have renderet hele 120 til 144 fps i BF1, skal du enten ned i settings eller opløsning på et GTX 1080.
Jeg syntes som sagt at valget imellem 1440p og 4K er en temperamentssag og det er noget køberen må afgøre med sig selv. Jeg er ikke parat til at give noget sikker anbefaling til den ene eller anden side, før 144 Hz 4K skærmene kommer på markedet her lige om lidt i Q2. (Asus ROG Swift PG27UQ og Acer Predator XB272-HDR) Redigeret af TBC1 - 12-April-2017 kl. 08:55 |
|
![]() |
|
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
Prøver bare at råde trådstarter, så han finder en god løsning til sønnen.
Han nævner han i dag har en Benq skærm. De laver fine gamerskærme så det er muligvis en der har højere hz end 60, så vil han nok opleve det som en nedgradering at få en 60 Hz skærm. Prisen for 4K skærme er vel også i den høje ende. Jeg ønsker ikke at trække diskussionen yderligere. Mit bud vil stadig være en 1440p 144 hz gsync skærm med et 1080 gtx kort. Redigeret af mbm1 - 12-April-2017 kl. 06:28 |
|
![]() |
|
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2006 |
Fair nok. Vi kan godt være enige om det hele, inkl at en 1440p 144 Hz skærm med et 1080 gtx kort er et godt match, som vi begge kan anbefale.
Jeg ville i tilgift blot gøre opmærksom på de lækre muligheder der alternativt også eksisterer, som de er forbundet med at spille på med en 4K skærm, som har et endnu flottere billede at spille med. Det er altså utroligt flot at spille i ægte 4K. Havde 4K 144 Hz skærmene allerede været på markedet (kommer her i Q2) ville jeg slet ikke være i tvivl om at de skulle være rekomanderede som det ultimative (men til en start sikkert ret dyre) valg, med de fleksible muligheder forbundet med skaleringsmulighederne mhp at man selv og på spilbasis kan prioritere om man vil have hhv. højere fps eller højere opløsning på skærmen. Som det er nu med de tilgængelige 4K modeller (4-500 kr mere, men uden 144 hz), er det mere et prioriterings og temperamentsspørgsmål, et trade-off, som man KAN afveje som alternativ med sine fordele, alt efter temperement. - Det er bare det jeg siger. Redigeret af TBC1 - 12-April-2017 kl. 14:06 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |