recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste hjemmebio løsning til 90.000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste hjemmebio løsning til 90.000

Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
Petergemma Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 141
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2007 kl. 16:28

Det er ikke sådan at set up ikke skal bruges til stereo, men vi ser bare 4-5 gange mere fjernsyn end vi lytter på plader. Forhåbenligt vil vi i fremtiden lytte mere stereo.

Den primære grund til de mange penge på lyden skyldes ønsket om designhøjtalere.

Det skal ikke være en selvstændig hjemmebio (selvom overskriften siger det), men indgå som en naturlig del af stuemiljøet.

Til top
Torp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-December-2006
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2007 kl. 17:05

Har du overvejet at kigge på Harman Kardon forstærkere ?

De passer designmæssigt bedre til Pio tv efter min menig

Mvh Torp
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2007 kl. 17:55
Jeg kigget lidt på Harman Kardon, men jeg synes faktisk ikke at de er særlig flotte. Nu skal det hellerikke lyde sådan at designet er alting og kvaliteten ikke betyder noget (der med intet sagt og HK's kvalitet).
Til top
Benton Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 571
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2007 kl. 19:36

går ud fra at du har hørt det hele sammen? Har selv lyttet til XT4 fra B&W og blev "blæst" væk at den super gode lyd. De står helt sikkert på min ønskeliste. Har dog ikke hørt dem sammen med marantz, men tror umiddelbart, at det vil suplere hinanden godt. Har selv Marantz forstærker, og den er dejlig varm i lyden, hvor jeg oplever at B&W´erne er "lidt" lyse i det. Men de leverer også en ganske god bund.

Hvorfor ikke kigge på de nye surround forstærkere fra Onkyo? De klarer jo de nye lydformater.Evt. en TX-SR875. Den er lidt billigere end Marantz´en og så kunne man jo købe en Toshiba HD-EX1. Den skulle være super som alm. DVD afspiller, og så får du jo HD-DVD med. En anden mulighed er også at købe den meget billige Pioneer DV-400 eller DV-600. Der får du virkeligt meget for pengene. De penge du så sparer der, kunne man så vælge at købe den samsung combi-player der kommer snarest. Så er du ihvertfald dækket godt ind i fremtiden.

Ang. subben. Hvorfor ikke gå hele vejen og købe PV1 fra B&W. Den passer jo designmæssigt til XT4´erne, og så er det en super-SUB. Det ville jeg da gøre. Ved godt at den koster lidt mere, men der er mere WAF i den end  ASW610P.

Det var bare min mening

Redigeret af Benton - 25-August-2007 kl. 19:38
Pioneer VSX-921, 5.1 Monitor Audio Silver/Radius 90. Samsung PS50C7705, Netgear WNDR3700, Synology DS211,AppleTV 3, WDTV Live.
Til top
sehested Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Juni-2006
Point: 261
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2007 kl. 22:59

Syntes du burde overveje en af de nye surround forstærkere fra Onkyo da de er klar på de nye lydformater, hvilket marantz så vidt jeg kan se ikke er. Vil være lidt synd når du får fat i en blu-ray/hd-dvd ikke at understøtte de nye dolby truehd og dts-hd.

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2007 kl. 00:29
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

(...)

Jeg tror dét der provokerede mig lidt, var at du kalder bif-lyd for tv-lyd, og musik for lyd-lyd. Jeg mener ikke man på nogen måde kan sige at det er mindre seriøst at gå efter god bif-lyd end at gå efter god lyd til musik. Det er jo bare et spørgsmål om éns interesser.

OK, Otto, så tager jeg bladet fra munden: Dette projekt er ikke seriøst, når man taler om lyd!

Jeg er fuld af forundring over, at der findes mennesker, som kan investere så mange penge i deres TV-kigning. Det skal de have lov til, og det er meget, meget fint, at de orienterer sig grundigt først. Jeg blev spurgt - lidt indirekte måske - men så svarer jeg jo (og jeg er død-misundelig)

Peter vil have en god biograf, og samtidig vil han bruge knap 50% af pengene på højttalere - DET er totalt overkill. Cerwin Vega kan levere den samme bif-lyd, og det til 1/4 af prisen.
At bruge penge på så gode højttalere er meget ambitiøst, og derfor påpeger jeg mulige gevinster ift lydoplevelser.
Det viser sig så, at dette ikke drejer sig om ret meget andet end lyd til filmen, og så er 40K overdrevet til højttalere. Så skal han hellere, som du selv er inde på, bruge noget mere på billede, for - og det er min pointe - lyden til en film er sgu ikke så svær at få leveret! Det kræver ikke B&W!

Venligst
Søren
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12359
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2007 kl. 01:20
Oprindeligt skrevet af sehested sehested skrev:

Syntes du burde overveje en af de nye surround forstærkere fra Onkyo da de er klar på de nye lydformater, hvilket marantz så vidt jeg kan se ikke er. Vil være lidt synd når du får fat i en blu-ray/hd-dvd ikke at understøtte de nye dolby truehd og dts-hd.

Nu er der lavet så meget larm om de her nye receivere fra Onkyo, men lyder de så også rent faktisk af noget? Er de f.eks. gode til film OG musik, ligesom dem Marantz laver?

Jeg har i øvrigt en Marantz SR4001, og det går sådan set fint med de nye typer lydspor...

Redigeret af Naiera - 26-August-2007 kl. 01:21
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2007 kl. 08:12

Jeg er meget glad for jeres forskellige indlæg. Grundlæggende set har jeg ikke en pind forstand på tingene, men vil bare have noget der godt og ser godt ud. B&W XT serien opfylder disse to krav, men jeg fuldstændig enig i at de koster kassen. Ikke nok med at højtalerne er meget dyre, så kræver de også et monster af en forstærker. Tidligere i forløbet havde jeg også kig på DLS T3 + TM3 højtalere.

Jeg er meget lydhør overfor andre muligheder, men jeg fastholder mine 3 krav: kvalitet, design og brugervenlighed.

Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2007 kl. 09:11
Altså Breddam...hvis du har den holdning at film-lyd bare er boom boom er det da fint, men i stort set alle film er der brugt mere tid og flere penge på at mixe lyden end der er på musik-udgivelser - vinyl eller cd, det er det samme i den sammenhæng.

At du lytter til vinyl i stereo er fint, men som manden skriver er det 4-5 gange mere surround end stereo han skal bruge. Så...
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2007 kl. 00:21
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af sehested sehested skrev:

Nu er der lavet så meget larm om de her nye receivere fra Onkyo, men lyder de så også rent faktisk af noget? Er de f.eks. gode til film OG musik, ligesom dem Marantz laver?

Jeg har i øvrigt en Marantz SR4001, og det går sådan set fint med de nye typer lydspor...

Der er mange der er virkelig blevet meget overrasket over lyden på deres nye modeller. Har du hørt dem, eller er du bare træt af at der er mange der taler om dem, og du ikke har fået nået at høre dem endnu.
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
smiletime Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Juli-2006
Point: 252
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2007 kl. 00:40
Jeg kan ihvertfald fortælle dig, at du bliver meget glad for B&W XT serien. Har selv XT4 indtil videre og det lyder rigtig godt til musik og film visning. Men jeg fordrer tilgengæld også højttalerne med Thule PA350B/PR350BV og Supra Sword kabler.

Jeg forstår dog ikke, hvorfor du ikke køre hele stilen igennem og vælger B&W PV1 istedet, der er regnet til XT serien?

Men hvis det var mig, der stod i din situation, ville jeg nok også kaste mig ud i en forstærker med de nye HD lydspor, når film er højeste priotet.
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Point: 973
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2007 kl. 07:51
Petergemma, jeg er helt enig i valget af xt modellen fra b&w men hvis du er seriøs med at det er til ren bio mode de skal anvendes så ville jeg bruge xt2'eren hele vejen rundt dvs 4 stk. Også som fronte fungerer de perfekt og kan sagtens fylde rummet i biomode. Som du nok kan gætte har jeg dem selv :).

xtc'eren er nok den bedste center jeg har hørt endnu, og jeg har haft en del inde og prøve.

Personligt ville jeg nok vælge pv1'eren fra b&w som sub, ved godt den er noget dyrere end den du har valgt, men de penge du sparer på xt4 udbytning til xt2 kan jo så bruges på sub istedet.

Bare lige min input, spændende projekt ellers... (kik evt. Min Hule) under samme forum her for billeder af mit setup med xt2'ere og xtc.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu