recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste ht til at gengive piano lyd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste ht til at gengive piano lyd?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2876
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af Gunraf Gunraf skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

selvom der er lidt sandt i ovenstående.

Nej.

Jo.

Og så kunne vi blive ved, men det er godt der er lidt til en hver smag.

Nej - Slut.

Hvis der spørges til bedste klaver lyd overhovedet, så skal design ikke ødelægge lyden.
.....
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-September-2012
Sted: København
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Nej.

Jo.

Nej - Slut.

Hvis der spørges til bedste klaver lyd overhovedet, så skal design ikke ødelægge lyden.

Det ved du da intet om, vi er alle forskellige Clap Nogle kan sågar ikke høre forskel.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 23:32
Nu vi er /var ved det med højttalere, og så hvordan klaveret spiller, hvad så med musik for et stort koncertorgel? Har endnu ikke fundet afløsere til mine Jamo CBR 1302. Kan ikke finde nogle, som går langt ned i bassen.

Redigeret af turbo2 - 30-December-2012 kl. 23:33
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 23:36
JBL Everest får min stemme. :)
Til top
hubbi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-Februar-2009
Sted: Denmark
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hubbi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2012 kl. 00:18
jeg synes mine magnepan klare piano godt ;-)
husk brug dine øre!!
Til top
ARTISTEN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 469
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ARTISTEN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2012 kl. 00:22
Hej
Jeg vil gerne hjælpe, det må blive disse:

Ayon GyrFalcon "D" with Diamond Tweeter
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.

Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2012 kl. 00:45

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Nej.

Jo.

Nej - Slut.

Det ved du da intet om, vi er alle forskellige Clap Nogle kan sågar ikke høre forskel.

Spørgsmålet er: Hvilken højttaler vil give mig bedste lyd?

Så er design lige meget, især da Trådstarter ikke sætte det som et krav i hans søgen for vores hjælp.

Lav dog din egen tråd, hvor du kan ønske hjælp til at finde de bedste højttalere til klaver, hvor design er lidt vigtigt, og det er lige meget at du ikke kan hører forskel......
.....
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2012 kl. 04:07
Har en forkærlighed for Dynaudio's produkter, så vil nok sige noget af deres, eller som tidligere nævnt, steinway lyngdorf model d, koster så os kun 1,2 millioner kroner Big smile (eller var det dollars??... Ermm)
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Maj-2011
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2012 kl. 08:47
Jeg er selv fortaler for Jbl everest som Jonas. Men synes også steinway lyngdorfs højtalere er smukke, og sikket også vellydende ;)
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-September-2006
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2012 kl. 09:02
Oprindeligt skrevet af Jacob Steen Jacob Steen skrev:

Tak for tippet Martin.

Steinway-Lyngdorf bryster sig af at kunne lyde som deres flygler.. Har desværre ikke hørt deres grej Confused 

Jacob

Uden at have hørt produktet.... så siger jeg +1. 
Hvis Steinway har sagt god for dette..... så MÅ det jo passe til.... Ja, Steinway Wink

Godt nytår til jer alle
Mvh
LBA75
Til top
Zullu Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-August-2012
Sted: København Ø
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zullu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2012 kl. 12:33
Syndes at mine Sonus faber Luitio gengiver piano rigtigt livagtigt.
Klart anbefalings værtige hvis man er til piano:-)
Til top
fredtoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredtoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2012 kl. 14:13
Jeg har aldrig hørt et piano gengivet mere levende og korrekt end på et MBL setup med deres radialstrahler højttalere. Det var ganske enkelt fantastisk, og langt bedre end Steinway-Lyngdorf, JBL's Everest, Martin Logan Summit og Wilsons store.

De koster dog en krig, og det var meget specifikt til piano, at de var så overlegne. Til en masse andet musik var de bare gode.

Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu