|
Bedste kabel imellem DAC og int. forstærker, XLR? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
isaac ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 481 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-September-2015 kl. 18:42 |
|
Skal til at købe denne Dac, Cambridge 851D der blandt andet har XLR balanceret output. ![]() Og det skal kobles til Cambridge 851A integreret forstærker: ![]() Mit indtryk er at balanceret xlr-stereo feks dette her http://hificable.dk/produkter/7-kabler/336-viablue-nf-s1-silver-quattro-xlr-signalkabel-stereo/ er den bedste forbindelse de 2 enheder imellem. Er det ikke rigtigt? 851A den analoge integrerede forstærker har heller ikke digitale inputs, så et analogt input er eneste mulighed. Så 1. Er bedste forbindelse imellem DAC og forstærker ikke XLR-Stereo Balanceret? 2. Hvor meget bør jeg betale for sådan 1 kabel, uden at det ruinerer mig? Jeg tænker 1000kr max, kan man ikke få meget balanceret xlr-stereo kabel for de penge?
Redigeret af isaac - 20-September-2015 kl. 18:43 |
||
![]() |
||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2410 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Nap et kabel fra https://www.av-cables.dk/xlr-kabler/ til en brøkdel af prisen og brug de sparede penge på en stak fede cd'er..
|
||
![]() |
||
isaac ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 481 |
|
Først skal jeg lige høre om andre har fået valuta for pengene ift XLR. Og hvor meget man får for 500-1000kr på den front. Det er altid det nemmeste at købe de billigste kabler, men ikke altid det bedste valg ift kvalitet.
|
||
![]() |
||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
|
Vil holde på at du bør henvende dig i den lokale musiker forretning og købe et par gode pro XLR kabler. Så får du noget der virker uden at betale for HIFI voodoo.
Udover det står der intet i de offentliggjorte specifikationer der kan give et hint om at hvad der giver den bedste forbindelse med lavest støj og forvrængning. Der er ingen garanti for at XLR er bedst, så hvis det var mig ville jeg prøve med både det ene og det andet for at høre om der er nogen forskel. Grundstøjen kan godt være lidt forskellig. Er der en speciel årsag til at du vælger at sætten en forforstærker foran en integreret forstærker? Der virker lidt som dobbeltkonfekt. Ville en dacmagic ikke fint kunne løse opgaven? |
||
![]() |
||
Peter49 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2008 Status: Offline Point: 256 |
|
Undskyld ![]() Redigeret af Peter49 - 20-September-2015 kl. 21:40 |
||
![]() |
||
|
Det tænkte jeg også bagefter, at jeg betaler for ekstra dele i den digital forstærker, som allerede findes i den analoge. Jeg har også kigget på en ren DAC. Men Cambridge har ikke noget midt imellem. Det er enten eller. Så skal jeg kigge på et andet mærke. Den har fået rigtigt gode anmeldelser 851D, så spørgsmålet er sådan set om jeg kan få mere for pengene ved en ren dac. Så jo det er også en mulighed. Men tænker også at det er præcis samme serie, hvorfor der må være nogle fordele ved at koble dem sammen.
|
||
![]() |
||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
|
Hvis ikke du har brug for fjernbetjening til DAC vill jeg bare købe en dacmagic. Tror helt enkelt ikke på at du vil kunne høre forskel, selv om den er markant billigere. Den måler tæt ved perfekt, så jeg kan ikke se hvad mere der er at komme efter, med mindre den mangler funktioner som man evt har brug for.
|
||
![]() |
||
|
Hvad med Cambridges nye CX80A. Den har digitalinput og USB. Så skal du kun have én kasse?
|
||
![]() |
||
|
Det havde også været en mulighed. Men det skal indgå i et surroundsystem, hvor det er vigtigt at den kan indgå som forforstærker. Den har kun pre-out, og 851a har preamp-out. Håber jeg har styr på det
![]() Jeg har læst en del i home-theater input tråden, og ja der er det mit indtryk at preamp-out skulle være bedre end pre-out. Sådan mere teknisk avanceret. Har faktisk ikke helt skåret ud i pap forstået forskellen, andet end preamp-out skulle være teknisk langt bedre end pre-out.
|
||
![]() |
||
|
Det lyder meget dyrt og kompliceret. Kan ikke rigtigt se for mig hvordan det skal blive til en funktionel løsninger, da ingen af de to Cambridge forstærkere, efter hvad jeg lige kan lure fra web-billeder, har Home Theater input, som bypasser volumenkontrollen. Dvs, hvis du sætter en af dem efter en surround receiver får du en ekstra volumenkontrol til front højttalerne at bøvle med.
Anyway, preamp-out er det samme som pre-out, så det er IMO ikke det der skal være afgørende for hvilken du vælger. Men hvad skal du bruge pre-out til på stereo-forstærkeren? Du skal jo ikke have effektforstærker efter stereoforstærkeren. - Det er Surroundreceiveren der skal have en ordentlig pre-out, så den kan give signal til stereoforstærkeren hvis du lave en løsning med kombineret surround og stereo, men det kræver som sagt at stereoforstærkeren har HT-input. |
||
![]() |
||
|
851A har det der hedder preamp-out, hvilket i følge HomeTheater input tråden her på recordere, svarer til Home Theater input. Det giver også god mening, for de andre modeller der bare har pre-out kan heller ikke findes i HomeTheater input oversigten over for og integrerede forstærkere der har den mulighed/input.
|
||
![]() |
||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2410 |
|
Min erfaring med xlr kabler er at de plejer at være solidt kram stortset uanset pris, de plejer at være "bygget som en kampvogn" allesammen. Jeg tror egentlig ikke jeg nogensinde har mødt et "fesent" xlr kabel. Hvis det er lydkvaliteten du er urolig for, så låner du et dyrt og et billigt kabelsæt og lader din kammerat montere enten det ene eller det andet uden at fortælle dig hvilket du lytter til og så skal du gætte om du lytter til det dyre eller det billige. Gentag øvelsen en række gange indtil du har erfaret at du kun kan høre forskel hvis du på forhånd ved om det er det dyre eller det billige, hvorefter du beholder det billige og køber en stak fede CD'er for det du sparer på ikke at købe det dyre..
![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |