recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste kabel til langt træk?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste kabel til langt træk?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste kabel til langt træk?
    Sendt: 16-September-2013 kl. 19:21
Hej Eksperter

Jeg skal muligvis trække et ny antennekabel da jeg synes at det eksisterende er for dårligt og giver mig for ringe signalkvalitet selvom styrken er 100.

Jeg overvejede et Comega DG2-3ZH men det kan vist ikke tåle at sidde i solen (den halve meter ved parabolarmen).

Hvilket kabel kan i anbefale?

Mvh
Til top
Gonardo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gonardo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2013 kl. 20:54
Denne her tror jeg er det samme som den du har fundet: http://www.cavel.it/scheda.php?id=DG113ZH
Der står at den er UV-resistant, så er det vel fint Smile

Eller på den sikre side så skal kablet være et jordkabel som plejer at være sort.
Til top
Elmand Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-April-2012
Sted: 2730 Herlev
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2013 kl. 22:27
Den ringe kvalitet behøver ikke at have noget med det kabel du bruger.

Det kan værer:

Parabol + skew på LNB ikke optimalt justeret.
F-con stik ikke korrekt monteret eventuel forkert størelse.

Med venlig hilsen
ESPERSEN El & Antenne
Til top
Gonardo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juli-2009
Sted: Denmark
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gonardo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2013 kl. 22:46
Eller armen hvorpå LNBet sidder på, har jeg engang været udefor efter det hele var spændt fast, så trykkede jeg armen lidt opad og signalet blev bedere Smile
Til top
Bobben Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Maj-2007
Sted: Norway
Point: 358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bobben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2013 kl. 22:53
Hvis signalstyrken er 100% så er det en god indikasjon på at det ikke er problemer med signaltap i antennekabel. 
Til top
t-knudsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Februar-2013
Sted: Ulerslev, DK
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t-knudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2013 kl. 11:45
Hvad med et udendørs antennekabel / jordkabel? Det må da være modstandsdygtigt overfor vind og vejr (læs: sol)...
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2013 kl. 22:26
Tak for jeres svar.

Alt er tjekket - parabol kan ikke indstilles bedre, og endvidere er det eksisterende kabel meget tyndt og med en meget tvivlsom flettet skærm. Stik er skiftet til stik fra cablecon, uden resultat.

Et andet spørgsmål: Kender i til software som kan fortælle hvilken satellit man har fat i? Min eksisterende software (fra dvbword) kan ikke (viser kun styrke og kvalitet).

Mvh
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu