|
Bedste kabel til langt træk? |
Besvar |
Forfatter | |
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 16-September-2013 kl. 19:21 |
Hej Eksperter
Jeg skal muligvis trække et ny antennekabel da jeg synes at det eksisterende er for dårligt og giver mig for ringe signalkvalitet selvom styrken er 100. Jeg overvejede et Comega DG2-3ZH men det kan vist ikke tåle at sidde i solen (den halve meter ved parabolarmen). Hvilket kabel kan i anbefale? Mvh |
|
Gonardo
Bruger Oprettet: 15-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 248 |
Funktioner
Tak(0)
|
Denne her tror jeg er det samme som den du har fundet: http://www.cavel.it/scheda.php?id=DG113ZHDer står at den er UV-resistant, så er det vel fint
Eller på den sikre side så skal kablet være et jordkabel som plejer at være sort.
|
|
Elmand
Bruger Oprettet: 06-April-2012 Sted: 2730 Herlev Status: Offline Point: 100 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den ringe kvalitet behøver ikke at have noget med det kabel du bruger.
Det kan værer:
Parabol + skew på LNB ikke optimalt justeret.
F-con stik ikke korrekt monteret eventuel forkert størelse.
Med venlig hilsen
ESPERSEN El & Antenne
|
|
Gonardo
Bruger Oprettet: 15-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 248 |
Funktioner
Tak(0)
|
Eller armen hvorpå LNBet sidder på, har jeg engang været udefor efter det hele var spændt fast, så trykkede jeg armen lidt opad og signalet blev bedere
|
|
Bobben
Super bruger Oprettet: 26-Maj-2007 Sted: Norway Status: Offline Point: 358 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis signalstyrken er 100% så er det en god indikasjon på at det ikke er problemer med signaltap i antennekabel.
|
|
t-knudsen
Ny bruger Oprettet: 08-Februar-2013 Sted: Ulerslev, DK Status: Offline Point: 12 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad med et udendørs antennekabel / jordkabel? Det må da være modstandsdygtigt overfor vind og vejr (læs: sol)...
|
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for jeres svar.
Alt er tjekket - parabol kan ikke indstilles bedre, og endvidere er det eksisterende kabel meget tyndt og med en meget tvivlsom flettet skærm. Stik er skiftet til stik fra cablecon, uden resultat. Et andet spørgsmål: Kender i til software som kan fortælle hvilken satellit man har fat i? Min eksisterende software (fra dvbword) kan ikke (viser kun styrke og kvalitet). Mvh |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |