recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste plasma-TV ud fra følgende krav...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste plasma-TV ud fra følgende krav...

Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
Christian Otte Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2006 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af Christian Otte Christian Otte skrev:

Nåh, men ud fra, hvad jeg kan se, så kan jeg ikke rigtig gå galt i byen med en Panasonic-skærm. Kunne dog godt tænke mig at vide, hvad forskellen på disse tre er:

TH 42PV60E: http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=194430
TH 42PV600: http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=202553
TH 42PX60E: http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=219601

Anybody?

Btw, vil mit valg af et plasma-TV fremfor LCD være dårligt, hvis jeg også skal bruge TV'et til at spille Xbox 360 og (i fremtiden) PlayStation 3?

Ja, kald mig bare Spørge-Jørgen :) .
Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Juli-2006
Point: 352
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2006 kl. 09:11

Nåh, men ud fra, hvad jeg kan se, så kan jeg ikke rigtig gå galt i byen med en Panasonic-skærm. Kunne dog godt tænke mig at vide, hvad forskellen på disse tre er:

TH 42PV60E: http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=194430
TH 42PV600: http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=202553
TH 42PX60E: http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=219601

Anybody?

Btw, vil mit valg af et plasma-TV fremfor LCD være dårligt, hvis jeg også skal bruge TV'et til at spille Xbox 360 og (i fremtiden) PlayStation 3?

Ja, kald mig bare Spørge-Jørgen :) .

Der var et fælleskøb på denne i foråret, se tråden under fælleskøb, der er nogen der taler om exbox, ca. side 44 , så kan du spørge dem hvordan det opfatter det nu snart 6 månder siden.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10578& PN=3&TPN=44

Redigeret af ticker - 02-September-2006 kl. 09:14
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver
Til top
HisLogin Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2006 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

Oprindeligt skrevet af Wuffer Wuffer skrev:

Er der ikke noget med at LG's plasma ikke har frontglas og derfor ikke har samme problemer med genskær ?

Det er en skrøne, og så er rammen som et spejl. Alle nye Plasma er antirefleksbehandlet, så de fremstår mat.

Nej Tricker, det er IKKE en skrøne. Fakta er at Pioneer, LG og de nyeste skærme fra Samsung har en del færre reflekser en de øvrige plasmaer på markedet. Ta' selv ud og kig!

Bemærk at billedet af LG'en er taget direkte mod vinduet - billedet af pana'en nedenfor er bare taget i et lyst rum! Og i øvrigt er det først når tv'et bliver tændt, reflekserne bliver rigtigt irriterende. Normalt genere det ikke mig, at man kan se reflekser når tv'et er slukket.

Personligt er jeg efterhånden en anelse anstreget overfor dine pv600/pv60 lovprisninger i snart hver eneste tråd. Ingen tvivl om du har gjort et godt valg ud fra dine kriterier, og det er en af de bedste plasmaer på markedet lige nu.

Men det er IKKE verdens 8. vidunder - hvert tv har fordele og ulemper, det perfekte tv findes ikke. Billedkvaliteten på de nyere plasmaer fra de store producenter, er efter min mening ikke så langt fra hinanden, og der er mange andre kriterier som spiller ind! Salget er jo ikke ligefrem gået i stå for de andre producenter, efter pana kom med deres generation 9! I øvrigt har pioneer kun brugt 7 generationer på at udvikle et tilsvarende (måske endda bedre) tv.

Det ville også pynte dine indlæg, hvis de ikke blevet skrevet i en så udpræget "bedre vidende jargon".

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2006 kl. 15:50
He he... havde det afgørende betydning for valget af de højttalere, at fruentimmeret kunne få lov til at stille vaser på? Kunne godt forestille mig, at hun ellers godt kunne være svær at overbevise  .
Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2006 kl. 16:51
Det ville også pynte dine indlæg, hvis de ikke blevet skrevet i en så udpræget "bedre vidende jargon".

Det ER bedre vidende da jeg har det selv

Og så til det faktuelle. Reflekser afhænger af hvor lys baggrunden er. Som du vil bemærke på ovenstående, er det primært der hvor solen står på væggen der giver problemt. Er baggrunden mørk ses det ikke når TV-et er tændt.

Min pana har også antirefleksbehandlet skærm, men det er da muligt at LG har opfundet en ny og bedre måde at antirefleksbehandle deres skærme på.

Der er reflekser på et plasma, så må man leve med det eller købe et LCD.

Tilføjelse:
Hvis vi tar udgangspunkt i det to fotos her, og ser på for LG væggen under vinduet, og for panaen væggen der ikke er belyst direkte af solen, så står de lige reflekteret, med samme intensitet ! Ergo reflektionen er ens, eller så tæt at man ikke kan se forskel.

Her et udsnit fra LG og Pana PV60 af skyggerne ved den lyseste del af skyggerne, gæt hvad der er hvad.

1

2.

Redigeret af ticker - 02-September-2006 kl. 17:13
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2006 kl. 17:25
Et efter min mening vigtigere punkt end gradbøjning af reflektion, er den forventede holdbarhed.

Et TV til så mange penge, så stort, og så vanskeligt at transportere hvis det går istykker - er det ret væsentligt om det holder 2 år eller 10 år.

Det er muligt at LG har ligeså god pålidelighed som Panasonic, men jeg vil til enhver tid holde på at en japansk producent generelt er mere pålidelig end en koreansk. Bare spørg dem der servicerer aircondition anlæg. Så når det er tæt løb, vælger jeg efter japansk kvalitet fremfor kinesisk eller koreansk.

Redigeret af ticker - 02-September-2006 kl. 17:26
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2006 kl. 17:31

Et efter min mening vigtigere punkt end gradbøjning af reflektion, er den forventede holdbarhed.

Et TV til så mange penge, så stort, og så vanskeligt at transportere hvis det går istykker - er det ret væsentligt om det holder 2 år eller 10 år.

Det er muligt at LG har ligeså god pålidelighed som Panasonic, men jeg vil til enhver tid holde på at en japansk producent generelt er mere pålidelig end en koreansk. Bare spørg dem der servicerer aircondition anlæg. Så når det er tæt løb, vælger jeg efter japansk kvalitet fremfor kinesisk eller koreansk.

Hvad har aircon. at gøre med Plasma skærme

I DK laver vi også dårligt vin

Men vi er verdensmestre i at producere møbler.

Synes altså ikke du kan sammenligne det på den måde.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2006 kl. 17:35

Her et udsnit fra LG og Pana PV60 af skyggerne ved den lyseste del af skyggerne, gæt hvad der er hvad.

1

2.

Hvad er det for noget vrøvl! Da billederne ikke er taget med samme kamera, blænde og øvrige kamera indstillinger kan være helt forskellige, giver sammenligning af enkeltområder ingen mening. Det er som at sammenligne æbler og pære!

Ta' nu selv ud og kig. Pioneer og LG er anti-refleksmæssigt lysår foran Panasonic. Stadig ikke lige så godt som lcd – men de er på et niveau man sagtens kan leve med i meget lyse rum.

Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2006 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af HisLogin HisLogin skrev:

1

2.

Hvad er det for noget vrøvl! Da billederne ikke er taget med samme kamera, blænde og øvrige kamera indstillinger kan være helt forskellige, giver sammenligning af enkeltområder ingen mening. Det er som at sammenligne æbler og pære!

Ta' nu selv ud og kig. Pioneer og LG er anti-refleksmæssigt lysår foran Panasonic. Stadig ikke lige så godt som lcd – men de er på et niveau man sagtens kan leve med i meget lyse rum.

Hvis man sammenligner de to fotos ligger belysningen meget tæt, se væggen i baggrunden. I har allerede gættet at panaen er nr. 2 , så det ligge altså ganske tæt.
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2006 kl. 17:49

Hvis man sammenligner de to fotos ligger belysningen meget tæt, se væggen i baggrunden. I har allerede gættet at panaen er nr. 2 , så det ligge altså ganske tæt.

Hvis du sammenligner tv'er på samme måde, som du sammeligner fotos kan jeg godt forstå du er endt op med et panasonic.

Flot arbejde!

Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2006 kl. 18:10
Ja i lige måde  - enhver kan se på fotoet af LG-en, at selv himmel og skyer er gengivet så godt i reflektioen, med en realistisk blå himmel,  at man kan blive i tvivl om TV-et er tændt 

Og der er næsten ikke forskel på reflektioen i den spejlblanke ramme.

EOM

Redigeret af ticker - 02-September-2006 kl. 18:12
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2006 kl. 18:19
Hvilket 42'' LG-tv er det bedste for tiden?
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu