recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - bedste projektor i 15-20k klassen ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketbedste projektor i 15-20k klassen ??

 Besvar Besvar Side  123 19>
Forfatter
Besked
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Status: Offline
Point: 722
Direkte link til dette indlæg Emne: bedste projektor i 15-20k klassen ??
    Sendt: 10-Maj-2010 kl. 23:02
Hvad er bedst til 100" hjemme bio
 
 
 
Begge er i ca 20k kr klassen og fuld HD
jeg har set HD82 og var MEGET imponeret over billedet, og det blinker ikke en disse
selv om det er DLP
 
AE3000 har jeg ikke set, men dens performance set på data bladet SLÅR jo den HD82 væk
med flere længder, mere lys og mindre watt forbrug
mere kontrast, samme støj
 
Hvad siger i ? har i set dem begge ?


Redigeret af TommyBoy - 11-Maj-2010 kl. 14:23
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2010 kl. 23:16
Har ikke set nogen af ovennævnte, men har set en del andre under kontrollerede demonstrationer.

Hvad mener du med at billedet ikke "blinker" selvom det er dlp?

Som grundregel, så er det ikke på papiret den kommende projektor skal vinde. Sagt på en anden måde, så glem hvad de har af data, for du kan sjældent bruge det til meget.

Der er kun en ting der giver dig svar på hvilken projektor der er bedst og det er en demo hos et sted, der ved hvad de har med at gøre...

Hvad mener du iøvrigt med HI end?
Du er langt fra High End med en projektor til 20k
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Status: Offline
Point: 722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2010 kl. 23:27

om noget er hi end eller low end er nok en meget bred beskrivelse,

jeg har spurgt lidt rundt i butikkerne, og svaret var at som gennemsnit går der mange projektore i 5-7k klassen, alt over 15k går der få af, og over 20k meget sjællent,
derfor må det være hi end at have brug for eller råd til en 20k :-)
 
men glem nu alt om blær og lir det gider jeg ikke tænke på,
Det handler om billedet og oplevelsen ved disse 2.
Jeg har fået demo af den HD82 og er totalt forelsket må jeg indrømme.
Jeg har også fået demo af W6000 som jeg ikke kunne lide pga den blinker rød-grøn-blå
godt nok ikke så meget som de meget billigere DLP'er men slemt nok til at jeg ikke er glad,
så vil jeg hellere betale et par sedler mere og få en der gør mig glad og ikke blinker,
nu når jeg desværre er følsom for dette.
jeg kan også tydeligt se baglygter på bilerne blinker og går helt gak over det,
ting skal lyse konstant og gøre mig glad :-)
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2010 kl. 23:42
Jeg har selv en Optoma 800X som jeg er VILDT imponeret over, og den kostede 14.000.
Det bliver ikke min  sidste projoktor,og min priotering bliver lavere støjniveau (selv om jeg ikke synes det er generende).
Jeg regner med at opgradere en gang til efteråret, med mindre jeg bliver fristet at et godt tilbud inden da .
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2010 kl. 23:44
Hvis vi taler om projektorer til hjemmebio, så er vi langt fra high end med en løsning til 20k.

Hvis de butikker du har været i, vurderer en 20k projektor til at være noget af det ypperste, så bør du for din egen skyld kontakte en lidt mere seriøs forhandler.

At købe en projektor i prislejet omkring de 20k handler i høj grad om at gå på kompromis, for disse løsninger er langt fra perfekte.

Derfor gør dig den tjeneste at få set nogle forskellige hos forhandlere, der ved hvad de har med at gøre. Hvis du bor i Ballerup, så kontakt evt CSO i Lyngby, da jeg var der fik jeg en super god demo, herunder en grundig gennemgang af hvad man som begynder skulle kigge efter.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2010 kl. 23:50
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

Hvis vi taler om projektorer til hjemmebio, så er vi langt fra high end med en løsning til 20k.

Hvis de butikker du har været i, vurderer en 20k projektor til at være noget af det ypperste, så bør du for din egen skyld kontakte en lidt mere seriøs forhandler.

At købe en projektor i prislejet omkring de 20k handler i høj grad om at gå på kompromis, for disse løsninger er langt fra perfekte.

Derfor gør dig den tjeneste at få set nogle forskellige hos forhandlere, der ved hvad de har med at gøre. Hvis du bor i Ballerup, så kontakt evt CSO i Lyngby, da jeg var der fik jeg en super god demo, herunder en grundig gennemgang af hvad man som begynder skulle kigge efter.
Jeg er helt enig i at det ikke er high-end, men jeg er ikke enig i at der er mange kompromisser. Man kan få en rigtig god løsning til 20.000 kr. , og jeg mener ikke at det kan forsvares at bruge eks. 100-200.000 kr. med en almindelig løncheck.   Det er selvfølgelig min mening, men jeg ser bare et KÆMPE tab hvis et sådan projekt fortrydes.
En af mine kollegaer købte for nogle år siden en hjemmebio til 250.000 kr., og den er 5000 kr. værd idag.  Det ville jeg kun acceptere hvis jeg tjente væsentligt mere end jeg gørWink
Bruger man 20-30.000 kr. incl. lærred , kan man få en fornuftig løsning der opfylder de flestes behov.
Igen MIN mening Wink
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 00:00
Ja mit indlæg kan nok godt misforståes. Man kan godt få en super lækker løsning for 20k (min egen med Benq W5000 eksempelvis), men når man har set de lidt mere omkostningstunge kan man altså sagtens se at der er forskel fra 20k til eksempelvis 60k eller 80k.

Pointen var blot at vi bestemt ikke taler High end ved 20k.

@Tommyboy: kan se at du også spørger til akustik. Du bør tage kontakt til et firma som CSO eller CSN. Begge firmaer tager hjemmebio meget seriøst og har begge meget viden omkring alt inden for denne genre både for High end og low end. De ved altså både noget om udstyret og akustikken

Redigeret af Nikodk - 11-Maj-2010 kl. 00:01
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 07:34
Oprindeligt skrevet af TommyBoy TommyBoy skrev:

om noget er hi end eller low end er nok en meget bred beskrivelse,

jeg har spurgt lidt rundt i butikkerne, og svaret var at som gennemsnit går der mange projektore i 5-7k klassen, alt over 15k går der få af, og over 20k meget sjællent,
derfor må det være hi end at have brug for eller råd til en 20k :-)
 
men glem nu alt om blær og lir det gider jeg ikke tænke på,
Det handler om billedet og oplevelsen ved disse 2.
Jeg har fået demo af den HD82 og er totalt forelsket må jeg indrømme.
Jeg har også fået demo af W6000 som jeg ikke kunne lide pga den blinker rød-grøn-blå
godt nok ikke så meget som de meget billigere DLP'er men slemt nok til at jeg ikke er glad,
så vil jeg hellere betale et par sedler mere og få en der gør mig glad og ikke blinker,
nu når jeg desværre er følsom for dette.
jeg kan også tydeligt se baglygter på bilerne blinker og går helt gak over det,
ting skal lyse konstant og gøre mig glad :-)
 lyset der går op og ned/blinker er den dynamiske iris. Den kan koples fra, hvilket man også bør gøre. Det er irriterende at under mørke sceener, hver gang der kommer undertekster , stiger lyset markant . det er mange gange det kompromi man skal indgå i den prisklasse. Benq w6000 kan så til gengæld andre ting som de to andre ikke kan (farver og lys)
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Status: Offline
Point: 722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 11:50
ja jeg tror at vores behov for kvalitet automatisk bliver tilpasset vores lommepenge niveau :-)
samt hvor hot man er på emnet,
jeg er jo ikke dum eller alt for rig, så jeg vil helst have bedste projektor løsning til 20k,
hvis en 15k projektor kan levere samme gode billede, så snupper jeg den, det er da klart,
jeg gider ikke betale 100k for en projektor, da det helt sikkert er lige som ved hifi, de sidste 90 %
af pengene giver kun 10% forbedring, det kender i alle godt.
 
Ja jeg optimere på alle mulige ting, både akustik og grej og stue og møbler,
jeg har ikke mulighed for at tage i biffen og se film, men er totalt vild med at se film i god kvalitet
og rigtig fed lyd, jeg kan spille lige så højt det passer mig så den får en over nakken tit,
derfor må hjemmebioen være så jeg bliver glad, og stadig har penge til mad :-)
 
De sidste du skriver med iris, kan jeg ikke genkende at have set eller mærket noget til,
det blinkeri jeg taler om er regnbuen pga DLP og det roterende hjul i en W6000
jeg kan desværre ikke få oplyst tiderne som den rotere,
men kan konstatere at en HD82 ikke har nogen som helst regnbue at se !!


Redigeret af TommyBoy - 11-Maj-2010 kl. 11:53
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af TommyBoy TommyBoy skrev:

ja jeg tror at vores behov for kvalitet automatisk bliver tilpasset vores lommepenge niveau :-)
samt hvor hot man er på emnet,
jeg er jo ikke dum eller alt for rig, så jeg vil helst have bedste projektor løsning til 20k,
hvis en 15k projektor kan levere samme gode billede, så snupper jeg den, det er da klart,
jeg gider ikke betale 100k for en projektor, da det helt sikkert er lige som ved hifi, de sidste 90 %
af pengene giver kun 10% forbedring, det kender i alle godt.
 
Ja jeg optimere på alle mulige ting, både akustik og grej og stue og møbler,
jeg har ikke mulighed for at tage i biffen og se film, men er totalt vild med at se film i god kvalitet
og rigtig fed lyd, jeg kan spille lige så højt det passer mig så den får en over nakken tit,
derfor må hjemmebioen være så jeg bliver glad, og stadig har penge til mad :-)
 
De sidste du skriver med iris, kan jeg ikke genkende at have set eller mærket noget til,
det blinkeri jeg taler om er regnbuen pga DLP og det roterende hjul i en W6000
jeg kan desværre ikke få oplyst tiderne som den rotere,
men kan konstatere at en HD82 ikke har nogen som helst regnbue at se !!
 
nu bevæger jeg mig måske ud på farligt vande, men min opfattelse er at jo mere lys der er i projektoren, jo nemmere er det at se regnbuerne.
det er bare en opfattelse
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Status: Offline
Point: 722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 12:58
det er meget alt efter hvem der ser,
nogen kan ikke se det, og disse lykkelige folk kan bruge de billige projektore :-)
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 712
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af TommyBoy TommyBoy skrev:

det er meget alt efter hvem der ser,
nogen kan ikke se det, og disse lykkelige folk kan bruge de billige projektore :-)

Prøv at se en projektor en klasse over det du vil have, så kan du bedre bedømme kvalitet ifht. pris.

NB. Hvad med at rette overskriften i tråden til noget med 20K istedet for High-end?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 19>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu