recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - bedste projektor i 15-20k klassen ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketbedste projektor i 15-20k klassen ??

Besvar Besvar Side  <1 910111213 19>
Forfatter
Besked
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2010 kl. 19:07
Nu er det i de bedste tilfælde det ikke tager så lang tid, men mange gangle kan det godt tage en del timer, hvis der er mange indstillings muligheder og afspillere mm. der også skal gennemgåes for optimal output.
Nu er vi jo så et par stykker der har brugt en hel del penge på uddannelse, måleudstyr og software, her er det ikke nok med en lille spyder, Alt det skal jo også tjenes hjem med tiden, samt køretid og moms.
Så er der sku ikke så meget tilbage.

Hvis det er en super god forretning så burde du slå dig ned som kalibrator, da du er i branchen og formodentlig har adgang til uddannelserneWink

Hvad jeg ved er der ingen der har scoret kassen på det og har kunne leve af det på lang sigt, da der er færrere kalibreringer end for et års siden.

Otto du må lige sige til hvis det forholder sig anderledes?
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2010 kl. 19:08
Undskyld hvilken kalibrering er det?

Den står ikke optimalt fra fabriken, det vil jeg godt skrive under påWink
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2010 kl. 19:09
CSN TEKNIK. Ved 3 kunder per dag, ca arbejdsdag er jo 8-9timer. giver dig 184800kr før skat hver månede ved 22 arbejdsdage
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Point: 722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2010 kl. 19:13
for at vende lidt tilbage til emnet, så var jeg ude og kikke på en del grej i fredags
og endte med at snuppe en AE4000 med hjem,
den levere et meget tilfredsstillende billede efter min smag, og har helt klart forbedret min bio,
i denne pris klasse kan man ikke finde perfekt grej, men kan sagtens finde små fejl
og detaljer hvis man ved hvor man skal lede.

De fedeste ting:
ingen regnbuer da det er 3 LCD (jeg er ultra følsom for dette !!)

motion enhancement er meget forbedret og tidsdelay optimetet,
køre extremt glidene, du tror det er løgn ! slut med hakkene opdateringer som i en biograf
det er jo ikke til at holde ud at se på, du kan let ændre på dette live via quick knappen
som kan indstilles til at ændre på en hvilkent som helst indstilling, mens filmen køre.

Lyd niveau er vildt lavt, min lyd måler kunne næsten ikke måle den pga fugle kvidren udenfor,
jeg skal stå helt stille og holde op med at trækkevejret for at konstatere et udslag fra projektoren

mindre fede ting:

der er ca ½ pixel uskarphed, samt ikke helt ens skarphed for lodrette og vandrette strejer

der ca ½ pixel konvergens fejl ude i hjørnerne

man skal tættere end ½ meter på skærmen for at konstatere noget af dette :-)
samt vi testede også en meget dyre DLP maskine i en butik, som lavede ca samme problem,
forklaringen vi fik at vide var at rød-grøn-blå er forskællig bølgelængder derfor er længderne
igennen linser og prismer og spejle ikke lige langt,
for at denne type fejl skal være helt væk skal grejet koste 2-3 gange så meget,
så jeg må enten betale mere eller leve med dette "problem"

lens shift er meget bredt (fedt nok) men hvis man udnytter denne funktion
så kan keystone ikke lave et perfekt firkantet billede,
derfor : monter projektoren 100% i midten af billede,
keystone er kun EN slider, ikke seperate for top og bund lidt ÆV

med min LG BD390 bliver billedet bare helt sort hvis jeg vælger 1080p i 50Hz
men alt virker perfekt i 1080p 24Hz (jeg vil researche lidt mere i dette ?!?!?)
jeg har testet en del andre projektore på denne afspiller og ved at 1080p 50Hz
virker på dem, hvilket er meget brugart i DVD og image fil mode.

---

Ellers kan jeg sige at der er vildt mange justerings muligheder,
i kan bare læse alle mulige reviews der er der ude,
de vil også sige alt muligt godt om billedet og den analoge opløsning
selv det mindste detaljer kan ses, både i nærheden af sort og helt hvidt,
når man har justeret den korrekt ind.

i øvrigt så håndtere AE4000 også 720p film perfekt, aspekt og skarphed er perfekt.
samt prøvede flere gamle skod DVD film, og via motion anhancement kom der nyt liv
og ny glæde med at se gamle film, lækker side gevinst.
har næsten ikke sovet eller lavet andet siden i fredags kl 13 :-)
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2010 kl. 19:15
Okay tilllykke :) hvad måtte du så slippe for den fætter. Den skulle også efter sigende være i den bedre ende for lcd projektore men et godt kontrastniveau. Hvordan klarer den så skalering ved alm. dvd film :)
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2010 kl. 19:19
Og forresten Christian så får man kørselsfradrag fra skat så det har ingen betydning. Udstyr får man til indkøbspriser. Men lad os sige du har brugt 50000kr på kalibreringsudstyr så har man tjent det hjem gange mange på en månede.
Men Christian vi ved jo godt hvorfor i tager den pris, et fordi der er ikke stor konkurrence på dette område og nr 2 er nørder tænker ikke så meget på penge når det handler om elektronik de vil have det bedste, koste hvad det end måtte koste.

Men det ændre ikke på det i gør burde koste det halve ved alm konkurrence. Altså du kan få en tømrer ud og montere fladskærm på væg og installere kanaler mv. for 1000kr, og det tager ca ligeså langtid, og de har skam også brugt tid på udstyr udd. mv.

Redigeret af Sigida - 15-Maj-2010 kl. 19:25
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2010 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

Synes sku 2800kr er en total overpris. Det tager vel 1 time at få klaret, så en timeløn på 2800kr er jo for sindsygt.

jeg fik reperation et limanlæg på værkstedet. det tog en time. Men regningen lød på 5000,. + moms
det er mange faktorer der spiller ind. Når man tænker på hvad en pære koster...............ja, så syntes jeg det er i orden. man skal også huske på at tiden og locations variere. gynger og karusseler
Til top
wadia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-September-2009
Point: 423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2010 kl. 19:23
Jeg kikker lige med i denne tråd.... måske man skal smide 3000kr ??
JVC DLA-HD750, NAD T787, Mac Mini 2011, Lissau 16:9 Tab-Tension ISF True color , Dali Mentor 6 og Mentor center og Mentor 1 baghter, DaliP-10 DSS subwoofer ,OPPO BDP-83
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2010 kl. 19:26
p.las der glemmer du en lille ting. Bestilling af reservedele, hvilket har den største pris hvilket også vil fremstå af din faktura. Arbejdslønen er måske de 1000kr.
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2010 kl. 19:29

fandt lige test fra avforums af gregory. rimelig respekteret fyr p.las.

I write a lot about image depth in this review because that is a key performance parameter to me, and because I believe that a lot of people don't realize that the image depth of a CRT projector comes from its higher gamma and not its ANSI contrast (which is quite low compared to the RS2 and even lower compared to some DPL projectors). Image depth results from a combination of factors which are mostly related to contrast in one form or another. However, one must be very careful about what is meant by contrast, and how various types of contrast relate to image depth. Gamma is an important variable in the actual contrast between different signal levels that are neither 0% or 100% luma. ANSI or m-ANSI contrast is measured between 0% and 100% levels (and therefore ignores gamma), but it also directly affects real intra-image contrast. So DLP projectors benefit from their high m-ANSI contrast but suffer from having to have lower gamma levels (because they have relatively low full-field contrast), while the RS2 benefits from its higher gamma (which it can have because of its higher full-field contrast) but suffers from its lower m-ANSI contrast (the RS2 is more like a CRT projector in that way). What I'm saying in the review, is that the RS-2 image depth is now subjectively close to par with DLP projectors that have higher m-ANSI CR, but they get there in different ways. Another factor that is important for image depth is the MTF (modulation transfer function) which is just another kind of contrast measured at higher spatial frequencies (and so it affects images with greater detail).
er det ikke kun i helt mørke sceener det gør sig gældene?
det lyder som om at han ved hvad han snakker om.
Man skal så også sammenligne DLP projektor i samme prisklasse.
jeg syntes at JVCerne er førende på rigtig mange ting. Skarphed er altså bare ikke en af de ting.
Men som sagt ............fed projektor
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2010 kl. 19:36

CSN TEKNIK. Ved 3 kunder per dag, ca arbejdsdag er jo 8-9timer. giver dig 184800kr før skat hver månede ved 22 arbejdsdage

Undskyld mig, men hvad fanden har du ondt i røven af ?

Så vidt jeg ved er det ikke lovpligtigt at få sit udstyr kalibreret, så hvis folk vil give 3K for denne ydelse, så er det jo ligesom frivilligt ikke ?

Hvis Christian var i den heldige situation at have 3 kunder per dag til kalibrering, jamen så er det jo fedt for ham. Men jeg tror næppe det er så mange der får kalibreret udstyret.

Men tag dog selv de kurser der skal til, køb det udstyr der skal til og tjen så kassen, nemmere kan det vel ikke være vel ?

Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2010 kl. 19:40
HANS J jeg siger bare det er total overpris kontra hvilken ydelse de giver. Det er et servicefag hvor den normale timepris ca er på 800kr. Men hvis de ikke har så mange kunder skulle de måske overveje at sænke priserne, det er trodsalt finanskrise og stort set hele branchen har satte priserne ned.
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top

Besvar Besvar Side  <1 910111213 19>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu