recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - bedste projektor i 15-20k klassen ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketbedste projektor i 15-20k klassen ??

Besvar Besvar Side  <1234 19>
Forfatter
Besked
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af TommyBoy TommyBoy skrev:

det er meget alt efter hvem der ser,
nogen kan ikke se det, og disse lykkelige folk kan bruge de billige projektore :-)

det gælder ikke i mit tilfælde. Den første DLP projektor jeg havde (Sim2 D10) var jeg tæt på at levere tilbage igen. jeg så regnbuer konstant. men efterhånden som jeg vente mig til dem, generede de mig ikke længere. Og efter noget tid forsvandt de. og det skal så siges at den sim d10 jeg havde dengang, har markant flere regnbuer end benq w5000, og den Sim d80e jeg har idag.
Så min opfattelse er , at man kan lære at ignorer dem, hvor efter man ikke ser dem mere.
jeg ved at der flere der har den samme erfaring
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Point: 722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 14:23
takker p.las
dvs er er håb forude :-)
jeg tror at jeg tager ud og kikker lidt mere på et par af de nævnte i 15-20k klassen
og evt køber lidt hjem til deep test over en weekend,
for så at beslutte hvilken der får lov at blive.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 14:26
>Prøv at se en projektor en klasse over det du vil have,
>så kan du bedre bedømme kvalitet ifht. pris.

nævn hvilken og hvor jeg kan se den ?
helst i nærheden af ballerup + 15km

>NB. Hvad med at rette overskriften i tråden til noget med 20K istedet for High-end

good point ! fikset

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 15:09
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 16:10
Den gør det godt til prisen, jeg har installeret en af dem for en kunde.Wink
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 18:08
kan du lave demo af nogle stk i 15k 20k klassen,
samt prøve at chokere mig med hvad langt dyre grej kan ?
der er noget med at du har butik og show rum med alt det fede grej ik ?
men jeg ser dig ikke på price runner
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 18:22

Csn-teknik er en custom installer, som har demo rum og alle muligheder for at få god rådgivning. 
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 18:35
man kan vel ikke FÅ noget som helst gratis :-)
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 19:11

I forhold til diskussionen om hvad der er high-end, så mener jeg helt generelt at markedet har et helt skævt billede af hvad "high-end" er inden for projektorer, i forhold til resten af hifi-branchen. Der er ikke ret mange der kalder en højttaler til 10.000,- stykket for "high-end", jo det er da ikke en billig højttaler, men "high-end" kan man vel ikke helt kaldet det (?). Jeg har set utallige opstillinger hvor folk har haft lyd-anlæg til flere hundrede tusinde kroner, og når man så spørger hvorfor hulen de bruger en Sanyo Z5, så svarer de "ja hvad ellers da?" Så nævner man f.eks. Sim2 og JVC som eksempler på gode projektorer i 50.000,-s klassen, og så ruller folk det hvide ud af øjnene, HALVTREDS TUSINDE for en projektor, du må da være sindssyg! På trods af at de har KABLER for mere end dét i deres audio-setup.

Et af problemerne er efter min mening at man ikke har accepteret at en projektor skal bedømmes ligesom en højttaler. De fleste har efterhånden accepteret at mens man kan komme rimeligt langt med at bedømme en del elektronik ved at læse om det, så er højttalere bare noget man skal lytte på. En projektor er i mindst lige så høj grad noget man skal se, som en højttaler er noget man skal høre. Jeg vil påstå at det er langt nemmere at købe TV udelukkende ved at læse om det, end at købe projektor udelukkende ved at læse om det. Men så sker der dét at netop fordi ingen rigtigt gør det, og ingen butikker rigtigt viser noget, så ser man en 7000,-s projektor i et elendigt setup, og bliver VILDT imponeret - fordi man ikke vidste hvad man skulle forvente. Første gang jeg kørte 80 km/t i en bil, synes jeg også det gik VANVITTIGT hurtigt...

Når vi nu er ved mit varemærke, bil-analogier, så kan vi hér faktisk finde en meget god målestok for hvornår noget er "high-end", hvornår det er "almindelig mellemvare", og hvornår det er "discount": Tag prisen på en bil, og dividér med 15. De billigste discount-biler, såsom Kia Picanto, koster omkring 90-100.000,-. Billigste disount-projektorer (til hjemmebio-brug) koster 6000,-. Det fungerer, man kommer på arbejde hver dag, men det er ikke ligefrem ren tivoli. Så har vi en Golf - den gode, solide hatchback, hvor der er plads til lidt mere sjov i gaden, og hvor man kan lege lidt at man kører Audi uden at gøre det rigtigt. Det koster 250-300.000,-. Projektorer i W6000 klassen ligger i 15-20k. Men nu vil vi sgu have "the real deal", vi køber en BMW 3-serie. Se nu begynder det at blive sjovt, det lugter lidt af luksus, sporty kørestil og overskud i motoren. 750.000,- - det giver 50.000,- i projektor-verdenen. En JVC med THX, eller måske en Sim2 D80e. Lækkert grej, men vi er jo altså ikke helt i direktør-klassen endnu. Vi vil have en sportsvogn vil vi, én som folk drejer hovedet efter. En som naboen der er Key Account Manager ikke får lov til at køre i. Vi vil have en Porsche. Ikke sådan en legetøjs-Boxter, en 911 med alt ekstraudstyret. Sådan en 2 millioner kroners sag. Nu kan vi kalde det ægte luksus, ægte high-end. 130.000,- for en projektor, med nyeste LED teknologi, væskekøling og hele dynen. NU er vi på toppen. Eller, det troede vi i hvert fald, indtil vi blev overhalet ude på strandvejen af René Rasmussen i sin Ferrari Enzo. 10-12 millioner, bare for AFGIFTEN, og så bilen oveni - manden må jo være sindssyg. Eller genial. Jeg er i hvert fald misundelig. Det er jeg også på dem der bruger en million på at få en Barco DP100 i sin hjemmebio, i ved, dén man bruger i biograferne, hvorfor så ikke bare kyle dén i hjemmebioen.

Så kan man sige, hvornår bliver det til high-end, og hvornår bliver det til bare ganske almindeligt sindssyge. Måske er det bare fordi jeg også er bidt af en gal bil-nørd, men en Mercedes E-klasse, det er da ikke sådan RIGTIGT high-end, det er jo for hulen bare en Taxa... Wink

(og ja, jeg kører stadig Getz!)
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

I forhold til diskussionen om hvad der er high-end, så mener jeg helt generelt at markedet har et helt skævt billede af hvad "high-end" er inden for projektorer, i forhold til resten af hifi-branchen. Der er ikke ret mange der kalder en højttaler til 10.000,- stykket for "high-end", jo det er da ikke en billig højttaler, men "high-end" kan man vel ikke helt kaldet det (?). Jeg har set utallige opstillinger hvor folk har haft lyd-anlæg til flere hundrede tusinde kroner, og når man så spørger hvorfor hulen de bruger en Sanyo Z5, så svarer de "ja hvad ellers da?" Så nævner man f.eks. Sim2 og JVC som eksempler på gode projektorer i 50.000,-s klassen, og så ruller folk det hvide ud af øjnene, HALVTREDS TUSINDE for en projektor, du må da være sindssyg! På trods af at de har KABLER for mere end dét i deres audio-setup.

Et af problemerne er efter min mening at man ikke har accepteret at en projektor skal bedømmes ligesom en højttaler. De fleste har efterhånden accepteret at mens man kan komme rimeligt langt med at bedømme en del elektronik ved at læse om det, så er højttalere bare noget man skal lytte på. En projektor er i mindst lige så høj grad noget man skal se, som en højttaler er noget man skal høre. Jeg vil påstå at det er langt nemmere at købe TV udelukkende ved at læse om det, end at købe projektor udelukkende ved at læse om det. Men så sker der dét at netop fordi ingen rigtigt gør det, og ingen butikker rigtigt viser noget, så ser man en 7000,-s projektor i et elendigt setup, og bliver VILDT imponeret - fordi man ikke vidste hvad man skulle forvente. Første gang jeg kørte 80 km/t i en bil, synes jeg også det gik VANVITTIGT hurtigt...

Når vi nu er ved mit varemærke, bil-analogier, så kan vi hér faktisk finde en meget god målestok for hvornår noget er "high-end", hvornår det er "almindelig mellemvare", og hvornår det er "discount": Tag prisen på en bil, og dividér med 15. De billigste discount-biler, såsom Kia Picanto, koster omkring 90-100.000,-. Billigste disount-projektorer (til hjemmebio-brug) koster 6000,-. Det fungerer, man kommer på arbejde hver dag, men det er ikke ligefrem ren tivoli. Så har vi en Golf - den gode, solide hatchback, hvor der er plads til lidt mere sjov i gaden, og hvor man kan lege lidt at man kører Audi uden at gøre det rigtigt. Det koster 250-300.000,-. Projektorer i W6000 klassen ligger i 15-20k. Men nu vil vi sgu have "the real deal", vi køber en BMW 3-serie. Se nu begynder det at blive sjovt, det lugter lidt af luksus, sporty kørestil og overskud i motoren. 750.000,- - det giver 50.000,- i projektor-verdenen. En JVC med THX, eller måske en Sim2 D80e. Lækkert grej, men vi er jo altså ikke helt i direktør-klassen endnu. Vi vil have en sportsvogn vil vi, én som folk drejer hovedet efter. En som naboen der er Key Account Manager ikke får lov til at køre i. Vi vil have en Porsche. Ikke sådan en legetøjs-Boxter, en 911 med alt ekstraudstyret. Sådan en 2 millioner kroners sag. Nu kan vi kalde det ægte luksus, ægte high-end. 130.000,- for en projektor, med nyeste LED teknologi, væskekøling og hele dynen. NU er vi på toppen. Eller, det troede vi i hvert fald, indtil vi blev overhalet ude på strandvejen af René Rasmussen i sin Ferrari Enzo. 10-12 millioner, bare for AFGIFTEN, og så bilen oveni - manden må jo være sindssyg. Eller genial. Jeg er i hvert fald misundelig. Det er jeg også på dem der bruger en million på at få en Barco DP100 i sin hjemmebio, i ved, dén man bruger i biograferne, hvorfor så ikke bare kyle dén i hjemmebioen.

Så kan man sige, hvornår bliver det til high-end, og hvornår bliver det til bare ganske almindeligt sindssyge. Måske er det bare fordi jeg også er bidt af en gal bil-nørd, men en Mercedes E-klasse, det er da ikke sådan RIGTIGT high-end, det er jo for hulen bare en Taxa... Wink

det er sku da også bedre end firmabilenLOL
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-April-2008
Point: 925
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Utrolig god sammenligning, fra en skæv vinkel, det er noget man kan forstå.

Jeg har pt en Panasonic PT-AX200 projektor, og hold da kæft den er fed, for nu har jeg et 100". Men som første bil vil en Golf 2 også være super, for nu kan jeg køre rundt.

Som jeg ser det, er det min første projektor, og jeg er helt klart på at næste gang, skal jeg op i prisleje, men det er nu rart at vide, at man synes om projektor løsningen, og at man får den brugt.
Get HIFI or die trying c",
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 20:39

Jeg er ked af jeg har ikke den store mulighed for at demonstrere projektore i den prisklasse.
Jeg har prøvet at have op til 4-5 forskellige under 30.000 de fleste under 20-25.000 kr. og jeg brugte en masse tid, typisk tog en gennemgang af de forskellige omkring en 2-3 timer mindst.
Det var til stor glæde for mange, så fik de et godt billede af hvad der kunne lade sig gøre, så de kunne tage hjem i fred og ro og købe den billigere på netbutikker uden reel mulighed for demonstration og gode priser grundet parallel import. Wink
Jeg har desværre ikke råd til at lave de demonstrationer i så stor grad som jeg har gjort. Jeg skaffer få projektore hjem til mine gamle kunder, men de køber så også af mig bagefter, så der er tiden lidt bedre givet ud.Wink
Du må ikke tro at jeg mener at du bare vil have demonstrationen og så shoppe på nettet bagefter.

Det jeg gør er at ligesom Otto har vi en del erfaringer med de billigere projektore, som vi så rådgiver ud fra. Da der er alt for lille avance på de billige projektore til vi desværre kan bruge så meget tid på dem. Vi kan som regel sige hvad der er godt til prisen og hvad der ikke virkerWink
Når jeg har fundet en god løsning i samarbejde med kunden levere jeg og installere den, trækker kabler og kalibrere den, sådan arbejder vi custom installere, vi har typisk en lille hjemmebiograf hvor kunderne kan se de lidt bedre projektore og udstyr, der kan man bedre danne sig et indtryk af hvor god et billede man kan få. Ud fra det man så ser, kan man godt fortælle hvordan billedet så vil se ud i en mindre lysstærk projektor eller med en projektor med et mindre kontrast niveau.

De butikker du som regel ser på price runner er ikke installatøre men forhandlere og netbutikker der kun kan sælge til billigst mulig pris og ikke har den store erfaring med at installere og kalibrere dem (ikke for at fornærme nogen)Wink

Desværre er det så en skod situation hvor det er svært at få demonstreret produkter i den lave prisklasse, det frustrere mange seriøse forhandlere, da de gerne vil sælge dem, men det er ikke sjovt kun at bruge tiden på demonstrationer og ikke kan matche prsen på div. netbutikker.

Min Kollega AV Connection i Sønderborg har en del af de billigere projektore til demo, prøv evt. hos dem.
Dog ved jeg at de også er begyndt at gå væk fra at demonstrere de helt billige produkter.

Du er dog altid velkommen til at ringe og få en snak om hvad muligheder der er i det prisleje, dog har jeg kun fra omkring ca. 14-15.000 kr. og opefter.

Jeg har JVC HD 990 i biografen på et godt lærred, så kan du se hvor godt det kan gøresWink
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 19>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu