Mange takker til dig også otto,
Jeg er helt med på at kalibring er extreamt vigtigt, samt indrømmer at jeg akter at gøre det selv
med den ringe erfaring og viden og cal diske jeg har, har dog harft projektor fast installeret i 5 år
og set et par tusind timers film derhjemme, så jeg er hverken grøn eller dum,
er i øvrigt uddannet elektronikmekanikker og elektronikteknikker samt ansat som udviklingsingeniør
de sidste 10 år, og har 25 års erfaring med udvikling af elektronik konstruktioner.
samt en del viden inden for hifi og hi-end audio og studio audio.
jeg opfatter heller ikke jeres kommentare som blærede eller overlegne, men et resultat af hvor
i er i jeres liv og arbejde, og jeg er aldrig bange for at suge ny lærdom or erfaringer til mig.
man skal dog statig passe på hvad man skriver :-)
for det er mit eget indtryk samt erfaring via rund spørger i butikker;
at langt de fleste projektore der bliver solgt er i 5-10k pris niveauet,
jeg fik jo også at vide er det er meget sjællent at der bliver solgt projektore i 20k og op klassen,
dette kan sikkert ændre sig med tiden samt fra butik til butik.
Grunden til at der findes så fandens meget grej der ude, er netop pga at folks behov, ønsker, viden, og penge pung er forskælling.
jeg er stadig på jagt efter den bedste løsning, i 15-20k klassen
som passer til mine krav og smag, jeg er helt ligeglad om teknologien hedder DLP eller LED eller KAJ
bare billedet ikke har synlige regnbuer, lys nok, dvs over 1000 ansi lumens,
kan justeres i farve balance, brightness og kontrast med meget god opløsning,
samt helst også kunne justeres for linearitet individuelt pr farve,
jeg er også meget ops på at mit billede skal være perfekt firkantet
og høj kontrast, samt kniv skarpt over hele fladen,
jeg er ikke vild efter super sort niveau da det ikke betyder vildt meget for oplevelsen,
der er aldrig 100% mørkt i stuen og lyset fra lærred lyser jo også stuen op,
det skal også være fuld HD og masser af stik og fatninger så jeg rigtig kan tilslutte grejer senere,
hvis jeg finder den perfekte projekter der så koster 20 eller 22 eller 25 nå ja
hvis jeg føler love, så kommer den med hjem :-)
Der er planlagt et par ture til diverse show rum samt der kommer nok også en fyr fra dette forum
og viser en godt brugt i næste uge, så må vi se hvad mit valg bliver..
i skal dog ikke holde jer tilbage med type anbefalinger, som i mener jeg eller andre bør checke ud
som i mener falder inde for denne pris gruppe