recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - bedste projektor i 15-20k klassen ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketbedste projektor i 15-20k klassen ??

 Besvar Besvar Side  <12345 19>
Forfatter
Besked
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af CSN Teknik CSN Teknik skrev:

Oprindeligt skrevet af TommyBoy TommyBoy skrev:

kan du lave demo af nogle stk i 15k 20k klassen,
samt prøve at chokere mig med hvad langt dyre grej kan ?
der er noget med at du har butik og show rum med alt det fede grej ik ?
men jeg ser dig ikke på price runner
Jeg er ked af jeg har ikke den store mulighed for at demonstrere projektore i den prisklasse.
Jeg har prøvet at have op til 4-5 forskellige under 30.000 de fleste under 20-25.000 kr. og jeg brugte en masse tid, typisk tog en gennemgang af de forskellige omkring en 2-3 timer mindst.
Det var til stor glæde for mange, så fik de et godt billede af hvad der kunne lade sig gøre, så de kunne tage hjem i fred og ro og købe den billigere på netbutikker uden reel mulighed for demonstration og gode priser grundet parallel import. Wink
Jeg har desværre ikke råd til at lave de demonstrationer i så stor grad som jeg har gjort. Jeg skaffer få projektore hjem til mine gamle kunder, men de køber så også af mig bagefter, så der er tiden lidt bedre givet ud.Wink
Du må ikke tro at jeg mener at du bare vil have demonstrationen og så shoppe på nettet bagefter.
 
Det jeg gør er at ligesom Otto har vi en del erfaringer med de billigere projektore, som vi så rådgiver ud fra. Da der er alt for lille avance på de billige projektore til vi desværre kan bruge så meget tid på dem. Vi kan som regel sige hvad der er godt til prisen og hvad der ikke virkerWink
Når jeg har fundet en god løsning i samarbejde med kunden levere jeg og installere den, trækker kabler og kalibrere den, sådan arbejder vi custom installere, vi har typisk en lille hjemmebiograf hvor kunderne kan se de lidt bedre projektore og udstyr, der kan man bedre danne sig et indtryk af hvor god et billede man kan få. Ud fra det man så ser, kan man godt fortælle hvordan billedet så vil se ud i en mindre lysstærk projektor eller med en projektor med et mindre kontrast niveau.
 
De butikker du som regel ser på price runner er ikke installatøre men forhandlere og netbutikker der kun kan sælge til billigst mulig pris og ikke har den store erfaring med at installere og kalibrere dem (ikke for at fornærme nogen)Wink
 
Desværre er det så en skod situation hvor det er svært at få demonstreret produkter i den lave prisklasse, det frustrere mange seriøse forhandlere, da de gerne vil sælge dem, men det er ikke sjovt kun at bruge tiden på demonstrationer og ikke kan matche prsen på div. netbutikker.
 
Min Kollega AV Connection i Sønderborg har en del af de billigere projektore til demo, prøv evt. hos dem.
Dog ved jeg at de også er begyndt at gå væk fra at demonstrere de helt billige produkter.
 
Du er dog altid velkommen til at ringe og få en snak om hvad muligheder der er i det prisleje, dog har jeg kun fra omkring ca. 14-15.000 kr. og opefter.
 
Jeg har JVC HD 990 i biografen på et godt lærred, så kan du se hvor godt det kan gøresWink
 
BUMP!!
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 09:23

Jeg kan erklære mig 100% enig med CSN teknik, jeg kunne ikke have sagt det bedre selv. Jeg VIL rent faktisk gerne beskæftige mig med projektorer i den budget-venlige ende, blandt andet fordi der ligger dét paradoks i projektor-opsætning, at jo billigere udstyret er, jo sværere er det at få et ordentligt billede ud af det (måske indlysende, men det er væsentligt at pointere). Nogle tror nærmest at det er omvendt, at det er de dyre projektorer der er svære at sætte op. Det skyldes egentlig mest at det normalt kun er de dyre folk rent faktisk har SET sat ordentligt op. Selve arbejdtet er som regel det samme, ofte PLUS noget tid til at slås med dårligt designet udstyr, hvor det dyre ofte er designet til at blive sat op af professionelle, hvilket gør det nemmere - for den professionelle altså... Anyway: På en +50.000,-s projektor er seriøs opsætning dét der lige giver de sidste 10-15% ekstra, og det kan så godt betale sig fordi merprisen for en ordentlig opsætning er beskeden i forhold til købsprisen. På en billig projektor er det IKKE 10-15% ekstra. Det er oftest forskellen på afsindigt ringe, og ganske fornuftigt. Det er 300% bedre, ikke 10% bedre.

Netop derfor ville jeg GERNE beskæftige mig med det hvis jeg kunne, det ville give gode billeder til langt flere mennesker, hvis folk fik deres W1000'ere, Optoma HD65'ere osv professionelt sat op. For slet ikke at snakke om W6000. Men det GØR folk bare ikke. De gør som CSN siger, får den seriøse rådgivning og evt. demonstration, og så kan de ikke forstå hvorfor de skal give 10.000,- for projektor inkl. opsætning, når de kan købe den på nettet til 6000,- og gøre det selv. PÅ TRODS AF at man lige har stået og vist dem hvorfor, de har selv stået og kaldt billedet fra dén der skidebillige projektor, som bare "tilfældigvis" var sat ordentligt op (hvilket OVERHOVEDET ikke er tilfældigt, men fordi ham der gjorde det har forstand på det!"), for "jamen det er jo noget af det bedste jeg nogensinde har set!!!". Så går de hjem og bestiller den, og forstår aldrig helt hvorfor de ikke får helt så godt et billede som ham der Christian havde nede ved ham. Men det var jo nok bare noget helt specielt demo-materiale han havde, ikke?
 
Det ER vitterligt ikke fordi vi er snobber der ikke gider beskæftige os med "pøblen", eller gider lege med billigt udstyr. For mig som kalibratør, er det næsten SJOVERE at få så meget som muligt ud af en billig projektor, det er der mere udfordring i end at få et godt billede ud af en Sim2 - det kommer næsten af sig selv (og så alligevel, de sidste 10% er svært nok). Det er heller ikke fordi vi er pengegriske. Det er bare ikke sjovt at bruge sin tid på noget andre folk tjener pengene på. Jeg vil også gerne have råd til en Golf Wink
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Status: Offline
Point: 722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 10:36

Mange takker til dig også otto,

Jeg er helt med på at kalibring er extreamt vigtigt, samt indrømmer at jeg akter at gøre det selv
med den ringe erfaring og viden og cal diske jeg har, har dog harft projektor fast installeret i 5 år
og set et par tusind timers film derhjemme, så jeg er hverken grøn eller dum,
er i øvrigt uddannet elektronikmekanikker og elektronikteknikker samt ansat som udviklingsingeniør
de sidste 10 år, og har 25 års erfaring med udvikling af elektronik konstruktioner.
samt en del viden inden for hifi og hi-end audio og studio audio.
jeg opfatter heller ikke jeres kommentare som blærede eller overlegne, men et resultat af hvor
i er i jeres liv og arbejde, og jeg er aldrig bange for at suge ny lærdom or erfaringer til mig.
man skal dog statig passe på hvad man skriver :-)
for det er mit eget indtryk samt erfaring via rund spørger i butikker;
at langt de fleste projektore der bliver solgt er i 5-10k pris niveauet,
jeg fik jo også at vide er det er meget sjællent at der bliver solgt projektore i 20k og op klassen,
dette kan sikkert ændre sig med tiden samt fra butik til butik.
 
Grunden til at der findes så fandens meget grej der ude, er netop pga at folks behov, ønsker, viden, og penge pung er forskælling.
 
jeg er stadig på jagt efter den bedste løsning, i 15-20k klassen
som passer til mine krav og smag, jeg er helt ligeglad om teknologien hedder DLP eller LED eller KAJ
bare billedet ikke har synlige regnbuer, lys nok, dvs over 1000 ansi lumens,
kan justeres i farve balance, brightness og kontrast med meget god opløsning,
samt helst også kunne justeres for linearitet individuelt pr farve,
jeg er også meget ops på at mit billede skal være perfekt firkantet
og høj kontrast, samt kniv skarpt over hele fladen,
jeg er ikke vild efter super sort niveau da det ikke betyder vildt meget for oplevelsen,
der er aldrig 100% mørkt i stuen og lyset fra lærred lyser jo også stuen op,
det skal også være fuld HD og masser af stik og fatninger så jeg rigtig kan tilslutte grejer senere,
hvis jeg finder den perfekte projekter der så koster 20 eller 22 eller 25 nå ja
hvis jeg føler love, så kommer den med hjem :-)
Der er planlagt et par ture til diverse show rum samt der kommer nok også en fyr fra dette forum
og viser en godt brugt i næste uge, så må vi se hvad mit valg bliver..
 
i skal dog ikke holde jer tilbage med type anbefalinger, som i mener jeg eller andre bør checke ud
som i mener falder inde for denne pris gruppe
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 11:13
Tro at LED/DLP projektor ville kunne opfylde dit behov, de kost nu omkring 125.000 kr. (Sim2 model), og ifølge Otto skulle de hurtig falde i pris.

Men de beste projektor jeg har set er DLP Sim2 CX3 1080 (til omkring 250.000 kr.) og LCD JVC HD990 (til omkring 90.000 kr.), men ellers er det ved at blive normalt at man i super seriøse hjemmebiografen begynde at bruge ægte biograf projektor af de type der er udviklet til små biografer, men så er vi også lange over 500.000 kr.

Men at finde en projektor i prisklasse 20.000 kr. der kommer meget tæt en fx. JVC HD 990 er jo det er er en kunst, for kvalitet på de billige projektor bliver beder og beder hele tid, og så er det et spørgsmål om man ville betale den stor mere pris for en JVC HD 990 (som sikker skal justeres en gang i mellem på grund af LCD panels taber farve), når man næste kan opnår der samme med en god projektor i prisklasse omkring 20.000 kr. og om ville offer lige de mange penge for at få lige det ekstra en JVC HD 990 kan. 

Redigeret af Startrek - 12-Maj-2010 kl. 11:16
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Status: Offline
Point: 722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 11:15
nu er AE4000 også i spil.. denne bliver testet på fredag, puha check specifikationerne
hvis alt dette virkelig passer, så lyder det sku lovende.
jeg er ret spændt på frame creation features om det duer til noget ?
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 11:19
En Panasonic PT-AE4000 kan få i England til lige omkring 17.000 kr.

Og Panasonic forgange PT-AE3000 led af støv problem som gjort at man skulle rense LCD paneler i tid og utide, ved ikke om Panasonic har fået løs dette problem med PT-AE4000.
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 11:33
Kommer du op over de 20.000 og er nærmere mod de 25.000 kr. så bliver projektorene en del bedre, jeg har da opsat en del LCD projektore der gør det rigtigt godt. Husk et fornuftigt lærred (UpsWink Nu fik jeg vist rodet mig ud i noget mere)
Projektoren bliver absolut ikke bedre end det lærred den skal op på, så tager du en projektor i den prisklasse er den også følsom over hvilket lærred den skal lyse på, da mange af de helt billige kinøjser duge har en helt skæv farve balance, det kan godt være den ser hvid ud, men sammenlignet med andre gode duge der også er hvide, og har en helt ens farvebalance og uniformatet, giver det dig et bedre grundlag for et godt billede.
 
Jeg har anbefalet en del kunder at starte med at købe en god projektor, et godt ophæng og HDMI kabel, så skyd den op på en hvid væg. Hellere spare lidt sammen til et godt lærred, end at starte med et dårligt, for så senere at sælge det og købe et bedre.
For vi mennesker er jo nogle sjove nogenWink Det er nemmere at se på en god projektor på en væg og vide det kan gøres så utrolig meget bedre, og så huske at gøre det når man har råd, end at se det på et halv godt/dårligt lærred, det kan man nemmere venne sig til, chancen for det halv gode/dårlige lærred bliver udskiftet med tiden er ikke så stor. Da man har jo det store billed og det fungere jo sådan set meget godt, så pengene bliver brugt til 127 andre ting, end det rigtig gode lærred. Tro mig jeg har oplevet det så tit.
Mange første gang købere falder også nemt i den fælde, man skal jo have råd til det hele og på en gang. Så får de en løsning der spdan set jo fungere meget godt og alligevel?
Prøv at se rundt omkring hvor mange projektore og lærreder der har været til salg igennem tiden, billige løsninger hvor folk har tabt temmelig mange penge på. Så har de lige pludselig set den nye Paasonic 50" plasma der har bare det meget bedre sortniveau og lysniveau end deres 110" store billede med den 10-15.000 kr. projektor, så ryger det udstyr ud.
 
Mange af de kunder jeg har ønsker sku ikke at skifte deres projektor installation ud til fordel for en fladskærm, når det først er sat rigtigt op og et godt lærred der passer til opgaven samt kalibreret til bedste gengivelse af filmen som instruktøren ønskede vi skulle opleve hans mesterværk (ikke på en lille fladskærmWink) Så vil de ikke skippe den løsning, det kan da godt være de opgradere projektoren med tiden, det er jo meget naturligt når man bliver bidt af det gode billede.
Fælles for dem alle både mine og de andre custom installere og seriøse forhandlere der er der ude, de fik den bedste vejledning så de undgik fejlkøb.
 
Held og lykke med dit projekt.
Selvom du ikke vil op i den tunge ende af udstyret, burde du ikke snyde dig for en oplevelse af hvad en projektor kan performe når den er paret med et godt lærred.Wink


Redigeret af CSN Teknik - 12-Maj-2010 kl. 11:51
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 11:40
CSN-Teknik -> Så køb det fuldendte lærred først og nøjes med en billigere projektor til at starte med? 
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 11:42
Tage en tur forbi CSN-Teknik biffen og se en JVC HD990 sat rigtig op (eller næste ved ikke om Christian har får JVC HD990 fin justeret nu) med et super god lærred, tro at du skal være hurtig før at Christian begynde at få nyt udstyre i biffen.

Men et rigtig god lærred kan let komme til at koste mange gange projektor pris, hvis det er et rullelærred.

Så der er mere logi i at købe et lærred til fx. 50.000 kr. og en projektor til 100.000 kr. end at købe det samme lærred til en projektor til 20-25.000 kr.


Redigeret af Startrek - 12-Maj-2010 kl. 11:47
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 11:50
Nu koster JVC jo ikke 90.000 kr. men "kun" 65.000 kr. de laver jo faktisk HD 550 til omkring de 33.000 kr.
 
Den kan du nok også finde billigere i England ligesom med meget andet PTAE 4000Wink
Det er jo netop de kommentare som jeg oplever så meget af, det bare gør det meget sværere for alle at få demonstreret de billige projektore her hjemme.
En anden ting hvad hvis skidtet skulle gå i stykker?
Der er mange der er mere sikret ved at købe hos en dansk forhandler der får den via den danske distributør.
 
Jeg har oplevet et eksempel med en kunde der havde købt en JVC HD100 (Demo model) af mig, den begyndte at slukke spontant så den røg på værksted, senere lavede den et andet nummer og kom retur fra værksted med beskrivelsen ingen fejl fundet (har vi ikke hørt det førWink) jeg kunne så konstatere at den begyndte at lave en ny fejl. (Nu havde projektoren over 1,5 år på bagen og havde fået skiftet lampe en gang, og havde vel en 6-800 timer på bagen med den nye lampe.)
Det kan hverken jeg eller min kunde leve med en løsning der ikke fungerede optimalt, så jeg  kontaktede distributrøren og JVC, vi blev alle enige om at sådan en oplevelse skulle kunden ikke have flere af, så de sendte en sprit ny JVC HD 550 som jeg kunne køre forbi med og hænge op.
En lille solstråle historie, hvordan var den gået hvis den var blevet købt en en netbutik eller i udlandet. Var de så også bare kommet forbi og taget den gamle projektor med til rep. 2 gange og selvfølgelig sørget for at kunden havde fået opsat en anden projektor imellemtiden?
 
Moralen må være! så meget dyrere behøver det ikke at være at handle hos en fagmand der kan levere et højt service niveau, også når det ikke virker som det skal.
Lad være med kun at være så fokuseret på den pokkers pris, som jeg læser i stort set næsten alle tråde. I har også krav på en god rådgivning og serviceWink (jeg vil også godt handle til den rigtige pris, men det er ikke altid den billigste der er den rigtige).
Ved at støtte de danske seriøse forhandlere der er der ude, der har en viden de ikke har i ret mange net butikker, sikrer I også at det igen kan blive muligt at få demonstreret en projektor der koster under 25.000 kr.
Alle burde engang opleve et godt billede på over 100"Wink
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 712
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Tage en tur forbi CSN-Teknik biffen og se en JVC HD990 sat rigtig op (eller næste ved ikke om Christian har får JVC HD990 fin justeret nu) med et super god lærred, tro at du skal være hurtig før at Christian begynde at få nyt udstyre i biffen.

Men et rigtig god lærred kan let komme til at koste mange gange projektor pris, hvis det er et rullelærred.

Så der er mere logi i at købe et lærred til fx. 50.000 kr. og en projektor til 100.000 kr. end at købe det samme lærred til en projektor til 20-25.000 kr.

Enig, og netop derfor giver det god mening at søge professionel rådgivning

 - "Hvad kan jeg få for xx kroner?"

så kan udgifterne lægges så det giver mest muligt billede, og evt. lyd, for pengene.
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 11:54
Ja med hensyn til udstyret sker der jo løbende noget, Nu ryger mit Stewart Studiotek 130 3G. fastramme lærred på de 108"
Jeg skal igang med at rode med lidt transperante duge, det skal jo prøves af, når der er en efterspørgsel på at kunne skjule højtalerne heltWink Men det er sku nok ikke den billigeste løsning.
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 19>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu