|
Bedste projektor til 15.000 kr.? |
Besvar | Side <1 345 |
Forfatter | |
Schjelde
Guld medlem Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 695 |
Sendt: 12-Juli-2009 kl. 20:31 |
Sony har Lens Shift men bare en "ringe" en af dem. Jeg synes selv at 20 centimeter over lærred for et så stort lærred er meget lidt, hvis man har et vindue eller andet der skaber problemer i en stue. BenQ har 50% lens shift DVS et ½ billede hvilket er lig med BenQ midt linse skal være lig med billed øverste kant, dog er der "offset" som fremgår af manualen...Ikke meget men nok til at den kommer lidt over billed kant. Sanyoen har sådan at min er placeret i omkring 2½ meter fra gulv og kan få billedet ned så nederste kant er omkring gulvet (sådan ca. som jeg husker det) men det er nok de færreste der har brug for det :-) Omvendt i en decideret hjemmebio-værelse som f.eks. i en kælder burde det ikke spille så stor en rolle efter min mening.
Mht. beregning siger jeg f.eks. 65% er lig med at de 50% går til ½ billed. Så er der 15% tilbage...0,15 x 132 = 19,8 centimeter +/- et par centimeter da det vist kan variere fra enhed til enhed. |
|
Sony AF8 65
Onkyo 676 HDFury Vertex 2 ATV4K B&O A9 Sonos rundt i huset |
|
Simsalabim[DK]
Guld medlem Oprettet: 18-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 618 |
Sendt: 13-Juli-2009 kl. 02:21 |
Hej Schjelde,
Tak for svaret. Lens shift: Sanyo: 100% Sony: 65% BenQ 50% (dog "offset") Jeg kunne godt have brugt lidt mere lens shift på Sony'en, men det er i det mindste lige så meget som med min tidligere BenQ, så det går nok :-) Der var blot den fordel at BenQ'en var hvid, hvorfor den nok var lidt neutral der hvor den hang. Lens shiften på Sanyo'en (og garantien på 3 år og prisen) er nok det, der får mig til seriøst at overveje den. Dog virker det som om, at Sony'en alligevel har et lidt bedre billede, hvilket betyder mest for mig (den koster så også 15% mere og har nogle andre ulemper). Det er rigtigt, at 20 cm over lærredet er meget lidt for et så stort lærrede. Du kan se hér hvordan den skal hænge: http://peecee.dk/upload/view/180437 http://peecee.dk/upload/view/180438 I AVfForums.com men de i øvrigt, at jeg kan "genbruge" mit loftsbeslag. Det er kun én, der har skrevet det, men det er da et forsøg værd. I forhold til Sony'en vs Sanyo'en, så faldt jeg lige over dette: http://www.ausmedia.com.au/sony_VPLHW10_vs_Sanyo_PLV_Z300 0.htm Man kan nok ikke lægge for meget i testen, da den vist kun tager udgangspunkt i specs oplyst fra producenterne og ikke i de faktiske (og i øvrigt står lens shift "forkert" nu vi er ved snakken) Der er dog en del områder, hvor Sanyo'en uomtvisteligt har fordele. Her er der den indledende sammenligning hos projectorreviews, hvor Sanyo'en har fordelen: http://www.projectorreviews.com/sony/vpl- hw10/competitors.php Dér lover de, at de vil sammenligne med Sony'en i review'en af Sanyo'en, men den mangler desværre hér: http://www.projectorreviews.com/sanyo/plv- z3000/competitors.php Øv, det havde ellers været spændende. Jeg holder stadig på Sony'en, da jeg tror, at den giver et lidt bedre billede. Placeringsmæssigt burde jeg dog vælge Sanyo'en. |
|
Schjelde
Guld medlem Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 695 |
Sendt: 13-Juli-2009 kl. 07:33 |
Simsalabim jeg forstår udemærket din forvirring. Jeg undersøgte selv markedet meget (dvs. læste mig selv mere forvirret end jeg havde forestillet mig). Det er dét jeg mener med at der er meget positivt men også negativt når man læser dybdegående tests. F.eks. det gulige skær der er nogle der skriver om billedet i Sanyo, men omvendt er det lykkedes mig at fjerne det ret nemt, ligesom det er for mange andre. Vær også obs på nogle gange at f.eks. er Sanyo ret dyr ift. mange andre set ift. at den ligger i den "billige" ende i EU. Men jeg er sikker på du bliver glad for Sony'en, da den har gode anmeldelser. For mig var Lens Shift og støjniveau bare ekstremt vigtige faktorer. Ved der nu er flere herinde der har Z3000'en fra Sanyo som er vildt tilfredse, så den er bestemt ikke dårlig. Hvis du er til det franske kan du se en tråd der igen viser hvad en Sanyo kan. (sjovt så forskelligt de enkeltes popularitet svinger fra land til land). HCFR er et ellers anerkendt forum hvor bl.a. program til Spyder og Eye One ligger. 248 sider...der er lidt at kigge på http://www.homecinema-fr.com/forum/viewtopic.php?f=1255& t=29889917&sid=810f26d1c4ff07293220101f965d42ec |
|
Sony AF8 65
Onkyo 676 HDFury Vertex 2 ATV4K B&O A9 Sonos rundt i huset |
|
Simsalabim[DK]
Guld medlem Oprettet: 18-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 618 |
Sendt: 13-Juli-2009 kl. 10:47 |
Ja, det er lidt at blive forvirret eller i tvivl.
Jeg tror, at projektorene er blevet så gode efterhånden, at forskellene er blevet mindre. Dertil kommer at der er fordele og ulemper ved hver projektor og hver teknologi, så man finder næppe én projektor, som er perfekt på alle punkter. Jeg er sikker på, at jeg både kunne være tilfreds med Sony'en, Sanyo'en eller i øvrigt de fleste øvrige projektorer i den prisklassse. Jeg kan lidt fransk, men ikke lige nok til at jeg fik noget ud af at læse andet end forsiden i linket ;-) Det der "forvirrer" i alle de reviews det er også, som du skriver, at priserne ikke holder. Det er ikke altid let at se hvor stor vægt de har tillagt prisen, når de sammenligner projektorer. Anyway, mange tak til jer alle - og en ekstra tak til Schjelde for alle lens shift svarene Jeg regner med at købe Sony'en, men der går nok lige et par uger, da jeg først skal på ferie. Så må vi se, om jeg i mellemtiden bliver nok i tvivl igen til at, jeg får brug for at spørge om mere... Jeg synes, at det går op og ned med selvsikkerheden i forhold til mit valg - man føler sig til tider nærmest lidt maniodepressiv sådan som tankerne kan svinge |
|
Mr. Anderson
Guld medlem Oprettet: 13-April-2008 Sted: Esbjerg,Denmark Status: Offline Point: 772 |
Sendt: 15-Juli-2009 kl. 09:55 |
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
|
|
Simsalabim[DK]
Sendt: 15-Juli-2009 kl. 11:19 |
Hehe... det minder mig lidt om nogle indlæg på hardware online den måde forumsvarene er formuleret på ;-) |
|
Simsalabim[DK]
Sendt: 13-August-2009 kl. 00:39 |
Projektoren er i hus og den virker godt. Hvis nogle vil
have en nærmere beskrivelse, så er I velkomne til at sige til. Sony har i øvrigt 3 års garanti modsat hvad der blev oplyst af Sony og Proshop på forhånd. Læs evt. mere her: http://www.sony.co.uk/biz/view/ShowContent.action? logicalname=FPJ-3YEAR-PRIMESUPPORT&site=biz_en_GB |
|
Besvar | Side <1 345 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |