recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste Recievere = Anthem?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste Recievere = Anthem?

 Besvar Besvar Side  123 16>
Forfatter
Besked
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste Recievere = Anthem?
    Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 08:11
I denne test vinder Anthem på bedste lydkvalitet men uden at vinde testen ?
 
 
Holsen Jonas Bojer
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 08:24
Det lyder til at en af grundene til at den ikke vinder er at den ikke har helt så mange kræfter som nogle af de andre modeller i samme prisklasse,
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 08:34
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Det lyder til at en af grundene til at den ikke vinder er at den ikke har helt så mange kræfter som nogle af de andre modeller i samme prisklasse,
 
Dette er jo underligt at de skriver det. De skriver at den lyder bedst ingen tvivl om dette MEN det må da betyde at den har kræfter nok for har den ikke det lyder det jo ikke godt???
 
Derfor er jeg forvirret.
 
Hilsen Jonas Bojer
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 08:41
Du må spørge ham den kære nordmand som har skrevet testen ;)

Men kan måske være at der menes at den lyder godt så længe man ikke spiller meget højt. En ting der også kan have trukket ned i den samlede vurdering kan måske være manglen på features.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 08:42
Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Det lyder til at en af grundene til at den ikke vinder er at den ikke har helt så mange kræfter som nogle af de andre modeller i samme prisklasse,
 
Dette er jo underligt at de skriver det. De skriver at den lyder bedst ingen tvivl om dette MEN det må da betyde at den har kræfter nok for har den ikke det lyder det jo ikke godt???
 
Derfor er jeg forvirret.
 
Hilsen Jonas Bojer
Jeg tror "ved" at Anthemen mangler krafter selv MRX700, når der skrues op samt ved jeg også når ARC ikke kan håndtere et givent rum "Hothers" uden proffessionel assistance. Den har en speciel lyd, så er det om man er til den eller ej.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 08:43
Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:


Dette er jo underligt at de skriver det. De skriver at den lyder bedst ingen tvivl om dette MEN det må da betyde at den har kræfter nok for har den ikke det lyder det jo ikke godt???
 
Derfor er jeg forvirret.
 

Jeg tror nærmere at dét der trækker ned er mangel på diverse features. Det kan man jo så tillade sig at være ligeglad med hvis man fokuserer 100% på lyd. Det beviser vel bare vigtigheden af at lægge vægt på hvad der rent faktisk skrives i anmeldelsen, frem for hvor mange stjerner der gives - hvis dét stjernerne gives eller ikke gives for, ikke stemmer overens med ens egen vægtning, så kan det jo være lige meget.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Jeg tror "ved" at Anthemen mangler krafter selv MRX700, når der skrues op samt ved jeg også når ARC ikke kan håndtere et givent rum "Hothers" uden proffessionel assistance. Den har en speciel lyd, så er det om man er til den eller ej.

Så det "ved" du?
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 08:51
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Jeg tror "ved" at Anthemen mangler krafter selv MRX700, når der skrues op samt ved jeg også når ARC ikke kan håndtere et givent rum "Hothers" uden proffessionel assistance. Den har en speciel lyd, så er det om man er til den eller ej.

Så det "ved" du?
Jeps, lige så vel som dig selv. Jeg har som hentydet til hørt MRX700'eren hos Hother både kalibreret via ARC og proffesionelt og den mangler bare krafter, når der skrues op. Lyden bliver skinger og utydelig. Det er nok derfor mange foretrækker at bruge MRX300 med en effektforstærker. 
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 08:55
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Det lyder til at en af grundene til at den ikke vinder er at den ikke har helt så mange kræfter som nogle af de andre modeller i samme prisklasse,
 
Dette er jo underligt at de skriver det. De skriver at den lyder bedst ingen tvivl om dette MEN det må da betyde at den har kræfter nok for har den ikke det lyder det jo ikke godt???
 
Derfor er jeg forvirret.
 
Hilsen Jonas Bojer
Jeg tror "ved" at Anthemen mangler krafter selv MRX700, når der skrues op samt ved jeg også når ARC ikke kan håndtere et givent rum "Hothers" uden proffessionel assistance. Den har en speciel lyd, så er det om man er til den eller ej.
Jeg kan kun sige, at med folk fra importøren som ikke kunne få opsat Anthem receiveren rigtigt + mine egne utallige (og forskellige forsøg), så måtte flere af os opgive at få den til at lyde godt.
 
Det betyder jo så ikke, at den ikke kan lyde godt andre steder. Men det pudsige er jo (og jeg ved at ARC og Audyssey fungere forskelligt på visse områder), så var der faktisk ikke problemer i mit rum med Audyssey onlySmile
 
Og æh...nu var du jo forbi selv og lytte på Anthem receiveren - inden Christian tog over (og efter at importøren havde forsøgt sig)LOL 
 
Men jeg havde nu intet problem rent powermæssigt med mit rumSmile


Redigeret af Hother - 24-Oktober-2011 kl. 09:07
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:


Dette er jo underligt at de skriver det. De skriver at den lyder bedst ingen tvivl om dette MEN det må da betyde at den har kræfter nok for har den ikke det lyder det jo ikke godt???
 
Derfor er jeg forvirret.
 

Jeg tror nærmere at dét der trækker ned er mangel på diverse features. Det kan man jo så tillade sig at være ligeglad med hvis man fokuserer 100% på lyd. Det beviser vel bare vigtigheden af at lægge vægt på hvad der rent faktisk skrives i anmeldelsen, frem for hvor mange stjerner der gives - hvis dét stjernerne gives eller ikke gives for, ikke stemmer overens med ens egen vægtning, så kan det jo være lige meget.
 
Hej og lidt ok
 
Men jeg er nok også skadet af den måde en ingeniør arbejder på.
 
1) Hvis vi skal teste noget skal derforeligge en kravspec.
2) Kravspec. skal indeholde tydelige krav der kan testes.
3) Så laver du en testprocedure til hvert krav der beskriver hvordan det bestemte krav skal testes og udfra hvilke normer.
4) Så laver du en test rapport der fortæller om testen og om kravene du henviser til i testproceduren.
5) Det hele styre du udfra en testplan DVPL Design Verfications PLan
 
Deres test fortæller ikke noget om hvad de vil teste og hvordan. derfor er testen jo næsten ubrugelig.
 
De kunne jo have kåret den letteste forstærker som vinder fordi den er lettest at slæbe hjem fra butikken det er da bruger venlighed ;o)
 
Bedre test og forklaringer må vi kunder da kræve???
 
Hilsen Jonas Bojer


Redigeret af Jonas Bojer - 24-Oktober-2011 kl. 09:10
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:


Dette er jo underligt at de skriver det. De skriver at den lyder bedst ingen tvivl om dette MEN det må da betyde at den har kræfter nok for har den ikke det lyder det jo ikke godt???
 
Derfor er jeg forvirret.
 

Jeg tror nærmere at dét der trækker ned er mangel på diverse features. Det kan man jo så tillade sig at være ligeglad med hvis man fokuserer 100% på lyd. Det beviser vel bare vigtigheden af at lægge vægt på hvad der rent faktisk skrives i anmeldelsen, frem for hvor mange stjerner der gives - hvis dét stjernerne gives eller ikke gives for, ikke stemmer overens med ens egen vægtning, så kan det jo være lige meget.
 
Hej og lidt ok
 
Men jeg er nok også skadet af den måde en ingeniør arbejder på.
 
1) Hvis vi skal teste noget skal derforeligge en kravspec.
2) Kravspec. skal indeholde tydelige krav der kan testes.
3) Så laver du en testprocedure til hvert krav der beskriver hvordan det bestemte krav skal testes og udfra hvilke normer.
4) Så laver du en test rapport der fortæller om testen og om kravene du henviser til i testproceduren.
5) Det hele styre du udfra en testplan DVPL Design Verfications PLan
 
Deres test fortæller ikke noget om hvad de vil teste og hvordan. derfor er testen jo næsten ubrugelig.
 
De kunne jo have kåret den letteste forstærker som vinder fordi den er lettest at slæbe hjem fra butikken det er da bruger venlighed ;o)
 
Bedre test og forklaringer må vi kunder da kræve???
 
Hilsen Jonas Bojer
Hehe du har helt ret.  Jeg ville faktisk sige at kunderne "vi" mangler nogle uddannede anmeldere inden for forskellige forbruger udstyr.Wink
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12221
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 09:25
Man kan i hvert fald regne med, at Onkyo propper deres receivere med features...
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu