Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
pnhh
Guld medlem
Oprettet: 26-August-2006
Sted: Lystrup
Status: Offline
Point: 875
|
Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 11:00 |
Må da også lige sige at jeg heller ikke er enig.Var ude og høre på en del forskellige mærker.Bla Dls M66 og R66.Og især M66 farvede lyden utroligt meget.Så jeg købte Elac FS247 som lyder lige som jeg vil ha det.
|
Oppo 93. Lg 55 b6 Audio Classic rørforstærker 509. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Zu Audio Omen Def.
|
|
p.las
Guld medlem
Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
|
Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 11:11 |
Jonas Bojer skrev:
siccio skrev:
Er det ikke generelt at de forskellige mærker har deres egen lyd? Tænker på B&W eller Dali eller Kef for den sags skyld, er vel efter hvilke komponenter de sværger til at bruge. Ja farvning kan man vel kalde det, men den farvning går vel igen ved alle producenter, eller hvad? |
Mer eller mindre jo, men der er nogle gange nogle heldige imellem. Husker engang jeg smækkede en DLS R55 til mine klimax solo højtalere dam de højtalere spillede godt. Otto ved hvad DLR R55 version det var. B&W samt Dali er dog nogle af de slemmere drenge i klassen for jo større højtaleren er jo mindre musik sådanne meget generaliceret. Men det skyldet efter min mening den måde de konstruere højtalere på. Disse to har en egen holdning til hvordan musik skal formidles mere end det engelske mærker som rega, NAim og Linn........ Dynaudio vil jeg putte lidt ned i samme kasse som B&W og Dali selvom de alle 3 mærker lyder meget forskelligt. Det kan godt være du med en større model får bredere perspektiv, mere bass .... men ikke mere musik for dine kroner. Her er musik "mængden" den samme så derfor anbefaler jeg tit man skal holde sig til de mindre modeller af disse. Så er der efter min mening de mærker som direkte er en fejlkonstruktion som lyder istykker. Sidst jeg dømte noget istykker var det LC-audios CD afspiller og 5 år senere måtte de indrømme at den var defekt og aldrig have spillet som den skulle. Af højtalere i denne kategori er Elac, M&K, Martinlogan og Klipsch, de har alle det tilfældes at deres farvninger er så udpræget at næsten ingen musikalske kvalitete slipper igennem og blot man træder ind i rummet kan man høre den er helt galt. Men det er blot min holdning Ved jeg får tæsk for at nævne M&K herinde men husker tydeligt da jeg testede dewm første gang kan det være i 2002 hvor de på samme anlæg fik stryk af Linn AV5140 serie højtalere, og nogle fra Audiovector jeg ikke lige husker nummeret på. Her var forskellen mindst lige så stur som mellem Anthem og Onkyo hvis ikke større. M&K er så heller ikke blevet bedre i de sidste par år så hvorfor de kan sælges ved jeg ikke tror folk kan lide at købe historier omkring studie monitors. Husker da en gammel kammy skiftede sine JM-lap ud med M&K det bled så meget dårligere det kunne han også høre men som han sagde de bruger dem i et studie Hilsen Jonas Bojer | lyd er en smagsag....længere er den ikke. men det kan undre mig a du ved hvad der er farvet, og hvad der ikke er farvet. Du må foreklare dig hvordan du kan høre det? var du til stede da pladen blev mixet? for det er netop lyden i mixerstudiet der er referencen. da der i stor stil bliver brugt dunaudio og M&K i lydstudierne, syntes jeg der er noget af en påstand at postulere at de er farvet. Jeg har haft mange M&K højtalere, og jeg syntes at de er blevet en del bedre end de var førhen - ikke mere så skarpe
|
|
|
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
|
Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 11:20 |
Ang. M&K, hvordan ved man så om man kommer tættest på referencen når man køber samme mærke højttalere som i studiet? - hvordan er man sikker på de mixer lyden så de lyder "bedst" på samme mærke?
Det er imo det der er spøjst når man hiver M&K frem i en biografsammenhæng. Mange køber dem fordi de tror de får lyden som den skal være, altså som i mixer-studiet, men der er jo ingen som kommer tæt på samme akustik som i sådan et studie.
Jeg tror bare der er rigtig god forretning for Dynaudio, m&K mfl. i at få disse lydstudier til at mixe på deres højttalere.. folk køber dem jo alene af den tro at de er mest autentiske..
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
|
Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 11:23 |
Anima skrev:
Ang. M&K, hvordan ved man så om man kommer tættest på referencen når man køber samme mærke højttalere som i studiet? - hvordan er man sikker på de mixer lyden så de lyder "bedst" på samme mærke?
Det er imo det der er spøjst når man hiver M&K frem i en biografsammenhæng. Mange køber dem fordi de tror de får lyden som den skal være, altså som i mixer-studiet, men der er jo ingen som kommer tæt på samme akustik som i sådan et studie.
Jeg tror bare der er rigtig god forretning for Dynaudio, m&K mfl. i at få disse lydstudier til at mixe på deres højttalere.. folk køber dem jo alene af den tro at de er mest autentiske.. |
Den er vi så helt enige om Troels
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
Bruger udmeldt 6
Super bruger
Oprettet: 19-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 412
|
Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 11:27 |
Jonas Bojer skrev:
siccio skrev:
Er det ikke generelt at de forskellige mærker har deres egen lyd? Tænker på B&W eller Dali eller Kef for den sags skyld, er vel efter hvilke komponenter de sværger til at bruge. Ja farvning kan man vel kalde det, men den farvning går vel igen ved alle producenter, eller hvad? |
Mer eller mindre jo, men der er nogle gange nogle heldige imellem. Husker engang jeg smækkede en DLS R55 til mine klimax solo højtalere dam de højtalere spillede godt. Otto ved hvad DLR R55 version det var.
B&W samt Dali er dog nogle af de slemmere drenge i klassen for jo større højtaleren er jo mindre musik sådanne meget generaliceret. Men det skyldet efter min mening den måde de konstruere højtalere på. Disse to har en egen holdning til hvordan musik skal formidles mere end det engelske mærker som rega, NAim og Linn........
Dynaudio vil jeg putte lidt ned i samme kasse som B&W og Dali selvom de alle 3 mærker lyder meget forskelligt. Det kan godt være du med en større model får bredere perspektiv, mere bass .... men ikke mere musik for dine kroner. Her er musik "mængden" den samme så derfor anbefaler jeg tit man skal holde sig til de mindre modeller af disse.
Så er der efter min mening de mærker som direkte er en fejlkonstruktion som lyder istykker. Sidst jeg dømte noget istykker var det LC-audios CD afspiller og 5 år senere måtte de indrømme at den var defekt og aldrig have spillet som den skulle. Af højtalere i denne kategori er Elac, M&K, Martinlogan og Klipsch, de har alle det tilfældes at deres farvninger er så udpræget at næsten ingen musikalske kvalitete slipper igennem og blot man træder ind i rummet kan man høre den er helt galt.
Men det er blot min holdning
Ved jeg får tæsk for at nævne M&K herinde men husker tydeligt da jeg testede dewm første gang kan det være i 2002 hvor de på samme anlæg fik stryk af Linn AV5140 serie højtalere, og nogle fra Audiovector jeg ikke lige husker nummeret på. Her var forskellen mindst lige så stur som mellem Anthem og Onkyo hvis ikke større. M&K er så heller ikke blevet bedre i de sidste par år så hvorfor de kan sælges ved jeg ikke tror folk kan lide at købe historier omkring studie monitors. Husker da en gammel kammy skiftede sine JM-lap ud med M&K det bled så meget dårligere det kunne han også høre men som han sagde de bruger dem i et studie
Hilsen Jonas Bojer
|
Til det sidste du skrev.. Hvis det er Søren kruse du hentyder til, så skiftede han sine JM-Lab komplet Electra ud med M&K 150 system, fordi de tørrede JM-Lab på filmlyd. Han synes netop de var helt ekseptionelle til film. Han synes dog stereo var en tilbagegang.
Så husk lige at poste dine erfaringer rigtigt
|
|
Jonas Bojer
Guld medlem
Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
|
Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 11:31 |
pnhh skrev:
Må da også lige sige at jeg heller ikke er enig.Var ude og høre på en del forskellige mærker.Bla Dls M66 og R66.Og især M66 farvede lyden utroligt meget.Så jeg købte Elac FS247 som lyder lige som jeg vil ha det. |
Enig DLS M66 og R66 er meget ringe også de gange jeg har hørt dem og man skulle slet ikke tro at DLS R55 er bygget af samme mand ;) måske blot det korn den blinde høne fandt ;o) HIlsen Jonas Bojer
|
|
Jonas Bojer
Guld medlem
Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
|
Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 11:36 |
Anima skrev:
Ang. M&K, hvordan ved man så om man kommer tættest på referencen når man køber samme mærke højttalere som i studiet? - hvordan er man sikker på de mixer lyden så de lyder "bedst" på samme mærke?
Det er imo det der er spøjst når man hiver M&K frem i en biografsammenhæng. Mange køber dem fordi de tror de får lyden som den skal være, altså som i mixer-studiet, men der er jo ingen som kommer tæt på samme akustik som i sådan et studie.
Jeg tror bare der er rigtig god forretning for Dynaudio, m&K mfl. i at få disse lydstudier til at mixe på deres højttalere.. folk køber dem jo alene af den tro at de er mest autentiske.. |
Noget enig. Pointen efter min mening er at studiomonitor højtalere og HIFI højtalere skal gøre 2 forskellige ting. Den ene skal produceres med og den anden skal reproducere. Faktisk er kravene til en studio højtaler ikke altid så høje bare brugeren kan genkende dem og ved hvad der sker når de skruer på mixeren (HAr sekv mixet musik på mega amatør plan kun i 32 kanaler) Det er i studiet de mixer pladerne og skaber sounden lige som med PA højtalere det er der de Mixer lyden til livekoncerter og det betyder ikke at samme type højtalere er gode til at reproducere når de netop er lavet til at have en sound musikeren eller studie værten kan lide og genkende. Hilsen Jonas Bojer
|
|
Jonas Bojer
Guld medlem
Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
|
Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 11:37 |
Hother skrev:
Jonas Bojer skrev:
Så er der efter min mening de mærker som direkte er en fejlkonstruktion som lyder istykker. Sidst jeg dømte noget istykker var det LC-audios CD afspiller og 5 år senere måtte de indrømme at den var defekt og aldrig have spillet som den skulle. Af højtalere i denne kategori er Elac, M&K, Martinlogan og Klipsch, de har alle det tilfældes at deres farvninger er så udpræget at næsten ingen musikalske kvalitete slipper igennem og blot man træder ind i rummet kan man høre den er helt galt.
Men det er blot min holdning
|
Ikke for at lave rav i den, men den omkring det musikalske og Elac, så vil jeg vove den påstand, at du aldrig har hørt Elac på en velintegreret receiver/forstærker. Ellers så smutter du en tur til Kastrup, så skal jeg vise dig hvad Elac kan |
det skal jeg nok en dag ;O) Hilsen Jonas Bojer
|
|
Jonas Bojer
Guld medlem
Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
|
Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 11:43 |
p.las skrev:
Jonas Bojer skrev:
siccio skrev:
Er det ikke generelt at de forskellige mærker har deres egen lyd? Tænker på B&W eller Dali eller Kef for den sags skyld, er vel efter hvilke komponenter de sværger til at bruge. Ja farvning kan man vel kalde det, men den farvning går vel igen ved alle producenter, eller hvad? |
Mer eller mindre jo, men der er nogle gange nogle heldige imellem. Husker engang jeg smækkede en DLS R55 til mine klimax solo højtalere dam de højtalere spillede godt. Otto ved hvad DLR R55 version det var. B&W samt Dali er dog nogle af de slemmere drenge i klassen for jo større højtaleren er jo mindre musik sådanne meget generaliceret. Men det skyldet efter min mening den måde de konstruere højtalere på. Disse to har en egen holdning til hvordan musik skal formidles mere end det engelske mærker som rega, NAim og Linn........ Dynaudio vil jeg putte lidt ned i samme kasse som B&W og Dali selvom de alle 3 mærker lyder meget forskelligt. Det kan godt være du med en større model får bredere perspektiv, mere bass .... men ikke mere musik for dine kroner. Her er musik "mængden" den samme så derfor anbefaler jeg tit man skal holde sig til de mindre modeller af disse. Så er der efter min mening de mærker som direkte er en fejlkonstruktion som lyder istykker. Sidst jeg dømte noget istykker var det LC-audios CD afspiller og 5 år senere måtte de indrømme at den var defekt og aldrig have spillet som den skulle. Af højtalere i denne kategori er Elac, M&K, Martinlogan og Klipsch, de har alle det tilfældes at deres farvninger er så udpræget at næsten ingen musikalske kvalitete slipper igennem og blot man træder ind i rummet kan man høre den er helt galt. Men det er blot min holdning Ved jeg får tæsk for at nævne M&K herinde men husker tydeligt da jeg testede dewm første gang kan det være i 2002 hvor de på samme anlæg fik stryk af Linn AV5140 serie højtalere, og nogle fra Audiovector jeg ikke lige husker nummeret på. Her var forskellen mindst lige så stur som mellem Anthem og Onkyo hvis ikke større. M&K er så heller ikke blevet bedre i de sidste par år så hvorfor de kan sælges ved jeg ikke tror folk kan lide at købe historier omkring studie monitors. Husker da en gammel kammy skiftede sine JM-lap ud med M&K det bled så meget dårligere det kunne han også høre men som han sagde de bruger dem i et studie Hilsen Jonas Bojer |
lyd er en smagsag....længere er den ikke. men det kan undre mig a du ved hvad der er farvet, og hvad der ikke er farvet. Du må foreklare dig hvordan du kan høre det? var du til stede da pladen blev mixet? for det er netop lyden i mixerstudiet der er referencen. da der i stor stil bliver brugt dunaudio og M&K i lydstudierne, syntes jeg der er noget af en påstand at postulere at de er farvet. Jeg har haft mange M&K højtalere, og jeg syntes at de er blevet en del bedre end de var førhen - ikke mere så skarpe |
Lyd er da kun en smagssag hvis man ikke mener der er et eksakt mål eller eksakte data. Men du har fat i det helt rigtige, for ingen var til stede i studiet og var man viste man heller ikke hvordan skive eller filmen kommer til at lyde for tænk på dem mange 100m kabler de benytter og mixere. Selv selve trykning af skiven om det er CD eller BLU-Ray farver også lyden. Så ingen ved hvordan det i virkeligheden skal lyde. Selv ikke instruktøren han kan kun håbe på at studiet har gjort et godt stykke arbejde. Det er fint du er glad for de ikke er så skarbe længere men i virkelighede ved du ikke om det er det rigtige de gjorde dengang for tænk hvis nu alle dine plader faktisk er skarbe så er den nye bløde M&K jo en farvning?????? Det er derfor man skal benytte andre metoder til at evaulere en mængden af bass, hvor skarbe lyder de for dette kender vi jo ikke resultatet af. Hilsen Jonas Bojer
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
|
Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 11:43 |
Jonas Bojer skrev:
Hother skrev:
Jonas Bojer skrev:
Så er der efter min mening de mærker som direkte er en fejlkonstruktion som lyder istykker. Sidst jeg dømte noget istykker var det LC-audios CD afspiller og 5 år senere måtte de indrømme at den var defekt og aldrig have spillet som den skulle. Af højtalere i denne kategori er Elac, M&K, Martinlogan og Klipsch, de har alle det tilfældes at deres farvninger er så udpræget at næsten ingen musikalske kvalitete slipper igennem og blot man træder ind i rummet kan man høre den er helt galt.
Men det er blot min holdning
|
Ikke for at lave rav i den, men den omkring det musikalske og Elac, så vil jeg vove den påstand, at du aldrig har hørt Elac på en velintegreret receiver/forstærker. Ellers så smutter du en tur til Kastrup, så skal jeg vise dig hvad Elac kan |
det skal jeg nok en dag ;O)
Hilsen Jonas Bojer |
Det kunne være hyggeligt, og du skal være velkommen
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
Jonas Bojer
Guld medlem
Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
|
Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 11:44 |
Lexicon forever skrev:
Jonas Bojer skrev:
siccio skrev:
Er det ikke generelt at de forskellige mærker har deres egen lyd? Tænker på B&W eller Dali eller Kef for den sags skyld, er vel efter hvilke komponenter de sværger til at bruge. Ja farvning kan man vel kalde det, men den farvning går vel igen ved alle producenter, eller hvad? |
Mer eller mindre jo, men der er nogle gange nogle heldige imellem. Husker engang jeg smækkede en DLS R55 til mine klimax solo højtalere dam de højtalere spillede godt. Otto ved hvad DLR R55 version det var.
B&W samt Dali er dog nogle af de slemmere drenge i klassen for jo større højtaleren er jo mindre musik sådanne meget generaliceret. Men det skyldet efter min mening den måde de konstruere højtalere på. Disse to har en egen holdning til hvordan musik skal formidles mere end det engelske mærker som rega, NAim og Linn........
Dynaudio vil jeg putte lidt ned i samme kasse som B&W og Dali selvom de alle 3 mærker lyder meget forskelligt. Det kan godt være du med en større model får bredere perspektiv, mere bass .... men ikke mere musik for dine kroner. Her er musik "mængden" den samme så derfor anbefaler jeg tit man skal holde sig til de mindre modeller af disse.
Så er der efter min mening de mærker som direkte er en fejlkonstruktion som lyder istykker. Sidst jeg dømte noget istykker var det LC-audios CD afspiller og 5 år senere måtte de indrømme at den var defekt og aldrig have spillet som den skulle. Af højtalere i denne kategori er Elac, M&K, Martinlogan og Klipsch, de har alle det tilfældes at deres farvninger er så udpræget at næsten ingen musikalske kvalitete slipper igennem og blot man træder ind i rummet kan man høre den er helt galt.
Men det er blot min holdning
Ved jeg får tæsk for at nævne M&K herinde men husker tydeligt da jeg testede dewm første gang kan det være i 2002 hvor de på samme anlæg fik stryk af Linn AV5140 serie højtalere, og nogle fra Audiovector jeg ikke lige husker nummeret på. Her var forskellen mindst lige så stur som mellem Anthem og Onkyo hvis ikke større. M&K er så heller ikke blevet bedre i de sidste par år så hvorfor de kan sælges ved jeg ikke tror folk kan lide at købe historier omkring studie monitors. Husker da en gammel kammy skiftede sine JM-lap ud med M&K det bled så meget dårligere det kunne han også høre men som han sagde de bruger dem i et studie
Hilsen Jonas Bojer
|
Til det sidste du skrev.. Hvis det er Søren kruse du hentyder til, så skiftede han sine JM-Lab komplet Electra ud med M&K 150 system, fordi de tørrede JM-Lab på filmlyd. Han synes netop de var helt ekseptionelle til film. Han synes dog stereo var en tilbagegang.
Så husk lige at poste dine erfaringer rigtigt |
Noget vrøvl en højtaler ved da ikke om det er mudik fra en CD eller en film der kommer den højtaler der er bedst i stereo er også bedst til surround. Hilsen Jonas Bojer
|
|
Jonas Bojer
Guld medlem
Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
|
Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 11:46 |
Hother skrev:
Jonas Bojer skrev:
Hother skrev:
Jonas Bojer skrev:
Så er der efter min mening de mærker som direkte er en fejlkonstruktion som lyder istykker. Sidst jeg dømte noget istykker var det LC-audios CD afspiller og 5 år senere måtte de indrømme at den var defekt og aldrig have spillet som den skulle. Af højtalere i denne kategori er Elac, M&K, Martinlogan og Klipsch, de har alle det tilfældes at deres farvninger er så udpræget at næsten ingen musikalske kvalitete slipper igennem og blot man træder ind i rummet kan man høre den er helt galt.
Men det er blot min holdning
|
Ikke for at lave rav i den, men den omkring det musikalske og Elac, så vil jeg vove den påstand, at du aldrig har hørt Elac på en velintegreret receiver/forstærker. Ellers så smutter du en tur til Kastrup, så skal jeg vise dig hvad Elac kan |
det skal jeg nok en dag ;O)
Hilsen Jonas Bojer |
Det kunne være hyggeligt, og du skal være velkommen |
Hilsen Jonas Bojer
|
|