recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste Recievere = Anthem?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste Recievere = Anthem?

 Besvar Besvar Side  <1234 16>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Jeps, lige så vel som dig selv.


Hvad mener du? Jeg ved ikke at hverken MRX 300 eller MRX 700 mangler kræfter, tværtimod.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

 
Hehe du har helt ret.  Jeg ville faktisk sige at kunderne "vi" mangler nogle uddannede anmeldere inden for forskellige forbruger udstyr.Wink


Det er vi til gengæld enige om (og her tænker jeg også internationalt).
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Jeps, lige så vel som dig selv.


Hvad mener du? Jeg ved ikke at hverken MRX 300 eller MRX 700 mangler kræfter, tværtimod.
Jeg bygger den argumentation på baggrund af hvad jeg har læst fra AVforums.com om folk skulle vælge MRX300 eller MRX700 til fordel for en effekt forstærker med en MRX, som processor, hvor jeg mener at du har kommenteret dette, hvis du ikke har så taget jeg det i mig.


Redigeret af Kenzo85 - 24-Oktober-2011 kl. 11:12
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

 
Hehe du har helt ret.  Jeg ville faktisk sige at kunderne "vi" mangler nogle uddannede anmeldere inden for forskellige forbruger udstyr.Wink


Det er vi til gengæld enige om (og her tænker jeg også internationalt).
Lige præcis! 
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

 
Jeg bygger den argumentation på baggrund af hvad jeg har læst fra AVforums.com om folk skulle vælge MRX300 eller MRX700 til fordel for en effekt forstærker med en MRX, som processor.


Okay. Jeg vil så pege på at der er forskel på at man kan forbedre en receiver med en effektforstærker (det kan man jo med alle receivere), og at sige at den MANGLER effekt. Så er spørgsmålet jo: I forhold til hvad? Ikke i forhold til andre i samme prisklasse i hvert fald.

Jeg synes det lyder lidt som når folk siger at Oppo 93 har en dårlig analog-del, med dén begrundelse at der findes en 95'er der er bedre. Men man glemmer lige at sammenligne med de øvrige produkter i prisklassen.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:



Hvad mener du? Jeg ved ikke at hverken MRX 300 eller MRX 700 mangler kræfter, tværtimod.


Lidt et sidespring, på Tape Connections side skriver i: "MRX 300 er opgivet til 80 watt per kanal." - er det i alle kanaler på en gang? eller 1 eller 2 i drift?
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

I denne test vinder Anthem på bedste lydkvalitet men uden at vinde testen ?
 
 
Holsen Jonas Bojer
 
Nu handler det, efter min mening, ikke alene om hvor godt et apparat lyder. Surround recivere er efterhånden blevet ret komplekse og og adskiller sig fra hinanden på mange andre måder end ved lydkvaliteten alene. Som du sikkert ved har en mrx 300 ikke ret mange funktioner. Faktisk er funktioner som efterhånden er standard på nær discount modeller, helt udeladt. Jeg vil gætte på at det bla er det der, i den samlede bedømmelse, trækker lidt ned. Noget andet som ikke nævnes er den daglige betjening og om opsætningen er til at gå til for almindelige dødelige. Nu har jeg ikke selv prøvet den, men min tanke er at der måske også kan ligge lidt i det med at ARC skal sættes op på en separat PC via et serielkabel. På mange måder synes jeg at mrx 300 på den måde virker lidt som et special produkt der får svært ved at hævde sig på andet end lydkvalitet (som sikkert er god) og jeg synes egentlig at det er rigtigt set at den ikke får en samle maksimum karakter. - Om man så i det hele taget skal benytte den form for karaktergivning er en anden sag. Det havde nok været bedre hvis det var pindet lidt mere ud havd karakteren gives for og hvordan vægtningen er. Det virket lidt som om man har erstattet spaltepladsen med en simpelt samlet karakter fordi der ikke var tid (penge) til at gøre det ordentligt og måske fordi det henvender sig til til en målgruppe der alligevel fatter hat af hvad der står hvis man går i dybden med det.
Hvad watt effekt angår er der vist godt grund til at tro at andre recivere i samme prisklasse kan levere mere. Men helt ærlig, så har den sikkert rigeligt og Watt effekten siger efter min erfaring ikke ret meget om hvordan apparatet lyder.
 
MVH
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:



Lidt et sidespring, på Tape Connections side skriver i: "MRX 300 er opgivet til 80 watt per kanal." - er det i alle kanaler på en gang? eller 1 eller 2 i drift?


Ifølge manualen:

2 kanaler drevet, 8 ohm, 20-20.000 Hz, 0.1% THD: 80 Watt RMS
5 kanaler drevet, 8 ohm, 20-20.000 Hz, 0.1% THD: 60 Watt RMS

Bemærk i den forbindelse at jeg har set MEGET varierende målinger på præcis samme receiver fra forskellige kilder, selv om de opgivne måle-betingelser er de samme - så det er svært at sammenligne tallene, selv om man har udspecificeret betingelserne. Der er flere ubekendte end som så.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

 
Nu handler det, efter min mening, ikke alene om hvor godt et apparat lyder. Surround recivere er efterhånden blevet ret komplekse og og adskiller sig fra hinanden på mange andre måder end ved lydkvaliteten alene. Som du sikkert ved har en mrx 300 ikke ret mange funktioner. Faktisk er funktioner som efterhånden er standard på nær discount modeller, helt udeladt. Jeg vil gætte på at det bla er det der, i den samlede bedømmelse, trækker lidt ned. Noget andet som ikke nævnes er den daglige betjening og om opsætningen er til at gå til for almindelige dødelige. Nu har jeg ikke selv prøvet den, men min tanke er at der måske også kan ligge lidt i det med at ARC skal sættes op på en separat PC via et serielkabel. På mange måder synes jeg at mrx 300 på den måde virker lidt som et special produkt der får svært ved at hævde sig på andet end lydkvalitet (som sikkert er god) og jeg synes egentlig at det er rigtigt set at den ikke får en samle maksimum karakter. - Om man så i det hele taget skal benytte den form for karaktergivning er en anden sag. Det havde nok været bedre hvis det var pindet lidt mere ud havd karakteren gives for og hvordan vægtningen er. Det virket lidt som om man har erstattet spaltepladsen med en simpelt samlet karakter fordi der ikke var tid (penge) til at gøre det ordentligt og måske fordi det henvender sig til til en målgruppe der alligevel fatter hat af hvad der står hvis man går i dybden med det.
Hvad watt effekt angår er der vist godt grund til at tro at andre recivere i samme prisklasse kan levere mere. Men helt ærlig, så har den sikkert rigeligt og Watt effekten siger efter min erfaring ikke ret meget om hvordan apparatet lyder.


Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 13:08
hvad jeg har fået at vide er at anthem har en lidt mere pågående/udstrakt diskant end Integraen.
i et alm rum , som hothers er (ingen akustiske tiltag) vil efterklangen være et større problem på anthmemen. det vil lyde som forvrænging , uden at det behøves at betyde at det er mangel på kræfter.
nu bliver der sagt at der ikke er/bliver spillet voldsomt højt. der skal godt nok spilles voldsomt højt før man kan vurdere om forstærkeren kommer i knæ.
et anden ting er at ARC ikke korrigere højere end 5Khz . Audessey korrigere højere oppe. så her vil der igen være forskel på det oplevede diskant niveau.
jeg syntes at det virker meget forhastet at sige den mangler effekt.
at man syntes Itegraen ldyer bedre er en smagsag.

jeg vil dog klart fravælge featers til fordel for lyd
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

I denne test vinder Anthem på bedste lydkvalitet men uden at vinde testen ?
 
 
Holsen Jonas Bojer
 
Hvad watt effekt angår er der vist godt grund til at tro at andre recivere i samme prisklasse kan levere mere. Men helt ærlig, så har den sikkert rigeligt og Watt effekten siger efter min erfaring ikke ret meget om hvordan apparatet lyder.
 
MVH
Jeg er langt hen ad vejen meget enig med dig. Dog er jeg ikke helt enig med dig i, at udgangseffekten ikke kan have noget at sige omkring hvorledes en receiver lyder. Og det drejer sig om i de tilfælde hvor der begynder at optræde forvrængning. Og det har jeg med det antal receivere jeg har haft opstillet i mit setup, faktisk oplevet rent lydmæssigt kan variere en del. Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Hvad watt effekt angår er der vist godt grund til at tro at andre receivere i samme prisklasse kan levere mere. Men helt ærlig, så har den sikkert rigeligt og Watt effekten siger efter min erfaring ikke ret meget om hvordan apparatet lyder.


Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv.
Jeg vejer selv at den opgivet effekt er til at stole på eller ej. 
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu