recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - bedste sted at købe NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketbedste sted at købe NAS

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2010 kl. 15:55
Hej,

I feltet class skal der stå enterprise. Jeg har købt disse diske til min synology 411+ NAS -> http://www.edbpriser.dk/product/details.aspx?pid=525082

Disken virker super godt (nu Big smile) Kan klart anbefales. Købte disken hos SHG og der var intet bøvl med at få den byttet.

Mvh. Torben
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2010 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af vonrask vonrask skrev:

så diske af Seagate, Western Digital og samsung er at forestrække?

Og hvordan kan jeg så se om en disk er enterprise, når lsiten til den synology jeg har købt ser sådan ud:

Det står i 4. spalte i listen.

Fx denne her:
http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=316428

Det er dem jeg har sat i min QNAP, men hvad der er bedst af Seagate, WD, Samsung osv. ved jeg ikke. Nu blev det bare Seagate for mit vedkommende.

Venlig hilsen
KB
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2010 kl. 16:08
Hej,

Om du vælger seagate, WD eller et andet mærke er op til dig. Jeg valgte WD da jeg har gode erfaringer med WD og syntes de larmer mindre end seagate. Men valget er op til dig - tror de er lige gode. Blot sørg for at den disk du vælger står på godkendelseslisten fra synology.

Mvh. Torben
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2010 kl. 16:14
Når jeg køber diske er der en alt overskyggende ting som der er værd at overveje - Deres RMA procedure hvis disken skulle fejle. 

Seagate's er glimrende hvor man sender disken direkte til dem - en webformular senere var det på plads. 

Samsung ville sidst have jeg skulle sende den til forhandleren - hvilket krævede jeg fandt en faktura frem. 

I dette tilfælde foretrækker jeg klart Seagate's procedure. 

Til top
Sternberg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Februar-2006
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2010 kl. 16:30

Vil ikke anbefale at købe NAS hos komplett.dk .. Spurgte dem hvorfor jeg ikke kunne købe Synology DS-110j hos dem og svaret var at den var udgået fra produktion ..

Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2010 kl. 18:31
Hej,

Kan anbefale dustin og shg. Men igen check deres RMA procedure.

Mvh. Torben
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2010 kl. 22:15
Jeg har netop købt en Synology DS209 og en 1 TB WD Black disk som stod på listen over godkendte modeller (jeg har nøjedes med én i første omgang) fra Proshop. NAS'en kører godt, men mht. photostation, så er det altså noget af en prøvelse. Jeg har 30 GB billeder, hvoraf halvdelen vel er RAW og dét kan altså ikke anbefales at have liggende i den mappe som bruges til photostation! Efter en hel weekend havde den stadig ikke indekseret 1/3 af mine billeder og det er endda med en kraftigere processor end 210j'eren har siddende...

Jeg kan ikke helt se mig selv benytte photostation til noget som helst, da jeg ikke gider gemme kopier af mine billeder på to forskellige steder for at effektivisere indekseringen. Music station virker dog helt perfekt lige fra første færd. Alle mine albumarts fra iTunes kører uden problemer og jeg kan afspille alle 10 GB direkte fra min telefon.

Næste skridt bliver en Squeezeboks til stuen, som skal prøves i næste uge. Det har taget lidt tid at finde en butik der rent faktisk kunne give en demonstration...

Redigeret af Yakken - 18-Oktober-2010 kl. 22:16
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2010 kl. 23:09
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Det kan synology gøre uden problemer

Så en Synology NAS kan lave backup af en computer? Og altså ikke software der køre på computeren som laver backup over på NAS'en? Men Software på NAS'en som laver backup af computeren lokalt på NAS'en?
.....
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Og uanset hvad... Altid kig på listen over understøttede diske med den enhed/controller man har tænkt sig at smide dem i. Lad være med at køb noget der ikke står på listen. Selv firmware niveau på disken kan være yderst vigtigt. Har f.eks 8 1.5TB seagate diske som med den firmware ikke er understøttet af min Adaptec 52445 controller. 

Det er bare ikke nemt med den liste Synology har lavet.

Eksempelvis: WD10EALS-00Z8A0 1TB Desktop
Denne model kan købes som WD10EALS, men det tal der står efter, det kan ikke findes hos forhandlerne. Jeg formoder forøvrigt det er firmware versionen. Så skulle man tro, at man så bare kan opgradere firmware.. men nej, heller ikke det er helt muligt.

Pointen er, at den liste Synology laver, den er lavet ud fra hvad modeller deres bokse er testet med. Men det hjælper jo ikke ret meget, hvis man ikke ved hvad man får, når man bestiller.

Og hvad betyder det i listen, når der ingen bemærkninger er? Hvis der er/kan være forskel på firmware versionerne, så er man jo ligesom på herrens mark, når der ingen bemærkninger er.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Så en Synology NAS kan lave backup af en computer? Og altså ikke software der køre på computeren som laver backup over på NAS'en? Men Software på NAS'en som laver backup af computeren lokalt på NAS'en?
Nej, det kræver software på computeren. Software der "snakker" sammen med Synology boksen hele tiden, og på den måde sikre dine data. Ideen er ganske smart og effektiv.
Hvis du er nervøs for, at der skal være software på din computer, så er det sådan set sådan det altid er. Alternativ er ingen software, men manuel backup.. pick a choice Wink
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

der skal naturligvis installeres software på computeren, synology har lavet et program som hedder datareplicator ellers er der fine backupløsninger i win7 Pro eller Apples timemachine hvis man har sådan en også kører man bare sin data over på backup på NAS og det kan gøres automatisk
Mvh

René
Til top
vonrask Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-April-2005
Sted: 8600 Silkeborg
Point: 492
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af Bananabot Bananabot skrev:

Oprindeligt skrevet af vonrask vonrask skrev:

Må jeg spørge hvad du har købt så og hvorhenne, så jeg måske kan læne mig lidt op ad dig?

Jeg købte en Synology 210J (Deres billigste 2 bay model) og en 2TB Samsung F4 HD hos Proshop. Mest fordi det var billigst og fordi jeg har handlet der før uden problemer.

men hvordan kan den disk passe ind, da jeg ikke synes at kan se den på listen over kompertible diske på deres hjemmeside?
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu