recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - bedste sted at købe NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketbedste sted at købe NAS

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
vonrask Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-April-2005
Sted: 8600 Silkeborg
Status: Offline
Point: 492
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 21:36
som I måske kan se jer der læser med, så er jeg fortsat lidt lost med den der liste omkring hvilke diske som skal i min synonlogy DS210j. Så hvis jeg nu gerne vil have diske i til omkring 800 kroner stykket, hvad I kan så anbefale?

Håber nogle kan hjælpeSmile

mvh peter
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 23:24
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Jeg har netop købt en Synology DS209 og en 1 TB WD Black disk som stod på listen over godkendte modeller (jeg har nøjedes med én i første omgang) fra Proshop. NAS'en kører godt, men mht. photostation, så er det altså noget af en prøvelse. Jeg har 30 GB billeder, hvoraf halvdelen vel er RAW og dét kan altså ikke anbefales at have liggende i den mappe som bruges til photostation! Efter en hel weekend havde den stadig ikke indekseret 1/3 af mine billeder og det er endda med en kraftigere processor end 210j'eren har siddende...

Jeg kan ikke helt se mig selv benytte photostation til noget som helst, da jeg ikke gider gemme kopier af mine billeder på to forskellige steder for at effektivisere indekseringen. Music station virker dog helt perfekt lige fra første færd. Alle mine albumarts fra iTunes kører uden problemer og jeg kan afspille alle 10 GB direkte fra min telefon.

Indekseringen af billeder dækker vel også over at der skrivning af metainformation til en database skal genereres thumbnails til hver eneste billede - og 30GB er måske i omegnen af 10.000 billeder? Det kunne jeg godt forestille mig ville være en rimelig tidskrævende proces - selv på en desktop computer.
Det er dog en engangsprocedure og Photostation er vel ikke ubrugeligt fremover blot fordi det tager nogle døgn at få styr på din samling af billeder - det er vel ikke hver weekend du vil tilføje 30GB nye billeder?
Hvis jeg skulle bruge samme logik, kunne jeg godt skrotte min nas mht. filoverførsel, musik og video - fordi det har taget lang tid både at overføre samt at indeksere/håndtere de mange tusinde filer - men nu er det jo heldigvis "blot" en startomkostning og ikke noget jeg forventer skal gentages indenfor de næste par år.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 23:26
vonrask: Jeg bruger også Samsung F4 2TB diske i min DS-207+ NAS - og nej, disken er ikke anbefalet af Synology (ej heller det modsatte), da den endnu ikke er testet af dem, hvilket dog nok sker inden for den næste måned. Der er flere rapporter på deres forum om folk der bruger denne disk uden problemer (vist også nogle få der havde oplevet problemer så vidt jeg husker)
Til top
Bananabot Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-August-2009
Sted: Denmark
Point: 106
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 23:49
@Vonrask! Jeg valgte F4 diskene fordi de havde fået ros flere steder fra, samtidigt med at jeg ligesom tipsen har fulgt med på synologys forum, hvor flere meldte om der ikke var kompatilitetsproblemer med Synologys NAS´.
Mine kriterier for valg af HDD var især støj og strømforbrug, hvorfor samsung diskene virkede tiltalende. Havde mine prioritet været datasikkerhed havde jeg muligvis også valgt enterprise diske.
Til top
vonrask Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2010 kl. 00:00
så hvis jeg forstår jer rigtigt, og allerede nu mange tak for hjælpen, så er det sådan en disk her I bruger og som jeg også kan bruge i min 210j?

mvh peter
Til top
Bananabot Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-August-2009
Sted: Denmark
Point: 106
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2010 kl. 08:15
Jeps den kører jeg med og har ikke oplevet skyggen af problemer.
Hvis du har tænkt dig at køre raid 1 (spejling af diske) har jeg hørt folk anbefale at man køber to forskellige HDD, dog med samme kapacitet. Jeg tror dette anbefales i det tilfælde at der er en typefejl på en bestemt HDD-serie og de begge går ned simultant. Men det er der nok mange andre her på forummet der ved meget bedre end mig...
Til top
vonrask Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2010 kl. 09:46
hmm tror jeg vil købe 2 af disse så og få dem installeret, da jeg tænker de fint dækker vores behov....
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu