recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste stereo forstærker+højtalere til max 16.000?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste stereo forstærker+højtalere til max 16.000?

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste stereo forstærker+højtalere til max 16.000?
    Sendt: 27-April-2010 kl. 23:08
Hvilke stereo forstærkere i prisklassen 4.000-6.000 kr. er de bedste i øjeblikket? Og, hvilke højtalere i til ca. 7.000-10.000 kr. passer bedst til dem? Har i nogle gode bud? Jeg vil bruge max 16.000 på forstærker og højtalere tilsammen. Min stue er på ca. 24 kvm.
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 07:44
Det er jo lidt af en smagssag, så det bedste du kan gøre er at tage ud og lytte. Tag ind i HiFi Klubben og og tag et lyt til de B&W og Dali der ligger i prisklassen du kigger på, sammen med den forstærker de vil mene vil gøre det godt sammen med. I Århus kan det anbefales at tage ind i Tape Connection MKII, hvor de blandt andet har tilbud på DLS R66, og fører resten af DLS linjen samt Monitor Audio. I KBH kan man tage ind til Dan's TV & HiFi-Center og høre XTZ. Mht. forstærker til det hele, kommer det jo meget an på smag, og hvad du syntes passer godt til.
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af Irenicus Irenicus skrev:

Det er jo lidt af en smagssag, så det bedste du kan gøre er at tage ud og lytte. Tag ind i HiFi Klubben og og tag et lyt til de B&W og Dali der ligger i prisklassen du kigger på, sammen med den forstærker de vil mene vil gøre det godt sammen med. I Århus kan det anbefales at tage ind i Tape Connection MKII, hvor de blandt andet har tilbud på DLS R66, og fører resten af DLS linjen samt Monitor Audio. I KBH kan man tage ind til Dan's TV & HiFi-Center og høre XTZ. Mht. forstærker til det hele, kommer det jo meget an på smag, og hvad du syntes passer godt til.
Problemet er, at det jo ikke er alle forstærkere og højtalere man kan købe i alle butikker. Desuden er der her i Esbjerg ikke det samme store udvalg som i København, Odense og Aarhus. Det er derfor jeg håber på nogle indput fra folk som er meget glade for DERES stereo setups.

Jeg lytter mest til Rock musik (forskellige stilarter), men, også meget andet, med undtagelse af Rap og Hip Hop. Da jeg lytter en del til live optagelser, og en del acustisk rock, ville en rørforstærker måske være det bedste? Jeg ved godt, at det ikke er meget rørforstærker man får for 6.000 kr., men jeg er skam også villig til at strække mig en del. Håber på nogle gode bud.


Redigeret af Firebird - 28-April-2010 kl. 19:04
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6628
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 19:45
@Firebird

Du skriver: Jeg lytter mest til Rock musik (forskellige stilarter), men, også meget andet, med undtagelse af Rap og Hip Hop. Da jeg lytter en del til live optagelser, og en del acustisk rock, ville en rørforstærker måske være det bedste?

Det er næsten samme slags, jeg lytter til. Men jeg tror jeg hører mest med vokal.

Mht. forstærkere, der har jeg ikke fulgt nok med, så jeg kan råde; men jeg bruger selv en Marantz surround receiver til stereo.

Men højttalere, der vil jeg anbefale nogle Dynaudio. De er neutrale, og gode til vokal, synes jeg. Desuden spiller de godt uanset om jeg spiller lavt eller højt.

Jeg har ledt efter en forretning hvor de kan høres, og der er en forretning i Kolding, der har flere modeller på hjemmesiden:
http://www.now-in-stereo.dk/

Mine Dynaudio Audience 82 (+ 42 til surround) er købt i Tape-connection, men jeg ved ikke hvad de sælger nu. Hjemmesiden er ikke oppe at køre rigtigt.


Venlig hilsen
KB
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 20:05
Dynaudio skulle stadig være at finde hos TapeConnection: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=3743&zoneid=5

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6628
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 20:20
www.kt-radio.dk i Odense har disse Dynaudio. Audience bliver ikke lavet mere, og SE er en bedre model, så måske er det noget? Men det er kun 7" bas i dem, det er måske for lidt.


DYNAUDIO
Før Nu  
Audience 72SE
14.999
7.999
 


Venlig hilsen
KB
Til top
Kratz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 22:39
Hej Firebird
 
Jeg forstår udmærket din frustration!
Jeg sad selv i samme situation for et år siden og blev irriteret over der ikke findes en butik som har alle de enheder man godt kunne tænke sig at sammenligne.
Alligevel kan jeg kun anbefale, som allerede nævnt,  at du forsøger at finde en løsning, da lyd er meget individuelt. Hvad jeg og andre finder godt er måske ikke det du er ude efter.
 
Af forstærkere i omtalte prisklasse ville jeg kigge efter:
- NAD
- Marantz
- Rotel
 
Af højtalere i omtalte prisklasse ville jeg kigge efter (alle nævnt allerede):
- Dali
- B&W
- Dynaudio
- Monitor Audio
 
Hifiklubben ville være et godt sted at starte, hvor du i hvert fald kan afprøve forskellige kombinationer af NAD, Dali og B&W.
Panasonic TX-P55VT60, Yamaha DSP-Z7, B&W XT-serien, Oppo BDP-83SE, Panasonic DMP-BDT220
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 00:04
Faktisk overvejer jeg Marantz og Rega høtalere en del. Jeg har også overvejet Onkyo TX-SR608 sammen med Rega. Det er ikke vigtigt, at det kan spille superhøjt da jeg bor i lejlighed. Derimod er det vigtigt at det spiller GODT. Også ved lav lydstyrke. Onkyo har jeg kun tænkt på, på grund af, at jeg tror/gætter på, at Onkyo og Rega ville passe godt sammen. Jeg har også overvejet en Peahtree NOVA, der også skulle have en rigtig god Headamp. Jeg har dog ikke hørt den selv, men, den har fået meget gode anmeldelser, og det ser ud til at folk er vilde med den. Den er ret dyr her i Danmark. Den koster ca. 8.500 kr. En Marantz PM 7003 kan fås til 4.000 kr. Den skulle også være rigtig god og give meget for pengene. Spørgmålet er om NOVA'en er 4.500 kr. mere værd?

Redigeret af Firebird - 29-April-2010 kl. 00:07
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 00:16
nu kan jeg ikke undvære surround, det er stort set det halve ved at se en film og har haft det siden
digtial 5.1 kom frem næsten.

men har selv en Onkyo 806 og den spiller fint i pure til mit behov.
men min point er effektforstærker.
den kunne jeg ikke undvære til stereo brug


Redigeret af xcardman - 29-April-2010 kl. 00:17
Til top
Kratz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 00:28
Jeg har kun hørt et par enkelte Rega højtalere og det var RS3.
De lød forbløffende godt! Jeg har ellers kun kendt Rega inden for pladespillere.
Jeg hørte dem sammen med en Yamaha RX-V3900, og det er var et fint match synes jeg. Marantz har generelt ry for at være lidt mørk i lyden lige som Yamaha, så umiddelbart vil jeg tro Marantz PM 7003 går fint sammen med dem også.
Nova kender jeg desværre ikke, og kan derfor ikke udtale mig om mærket.
 
Onkyoen vil jeg af flere grunde holde mig fra.
1) I stereo vil Onkyo SR608 i den grad få baghjul af Marantz'en.
2) Onkyo er for det meste temmeligt lyse i lyden, og sammen med Rega højtalerne tror jeg altså det bliver lovligt hidsigt i treble til de flestes smag.
 
Det kommer selvfølgelig også an på hvor dedikeret du er med dit stereo setup?
Jeg kan sagtens forstå hvis du både vil køre stereo og surround på samme setup. Den situation er jeg selv i, da jeg ikke synes jeg har plads til 2 setup. Men på den måde bliver man nød til at gå lidt på kompromis med stereodelen.


Redigeret af Kratz - 29-April-2010 kl. 00:30
Panasonic TX-P55VT60, Yamaha DSP-Z7, B&W XT-serien, Oppo BDP-83SE, Panasonic DMP-BDT220
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 00:43
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

nu kan jeg ikke undvære surround, det er stort set det halve ved at se en film og har haft det siden
digtial 5.1 kom frem næsten.

men har selv en Onkyo 806 og den spiller fint i pure til mit behov.
men min point er effektforstærker.
den kunne jeg ikke undvære til stereo brug
En PM 7003 har en del mere power end en PM 6003 som blev rost til skyerne sidste år. http://whathifi.com/Review/Marantz-PM6003/ Begge disse stereo forstærkere fra Marantz skulle spille kanon godt. Også uden effektforstærker. En PM 7003 er pratisk det samme som en PM6003, bare med mere effekt. Med Onkyo er det noget andet, og med surround sound forstærkere i al almindelighed er det noget noget andet når det drejer sig om stereo musik. Efter hvad jeg ved er det nærmest nødvendigt med effektforstærkere når man ikke har en ren stereoforstærker, men, der findes da bestemt gode stereoforstærkere som giver så god lyd, at effektforstærkere kun er nødvendige hvis man spiller meget højt (eller har nogle meget krævende højtalere), hvad jeg næsten aldrig gør da jeg bor i lejlighed og tænker på mine naboer, og der skal ikke meget til at spille min lille stue på 24 Kvm op. Embarrassed
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 00:49
Men det er netop ikke kun når man spiller højt. der kommer mere bund og flere detajler frem, også ved lav volume. Men det kommer også an på hvilken højtaler man har.
Men ja som regel er en stereo forstærker også mere strømstærk.
men går ikke helt vildt op i stereo. Men ved HD lyd får jeg også mange flere detajler frem.
netop pågrund af min effektforstærker 

men havde nok også valgt en Marantz, hvis det skulle være ren stereo


Redigeret af xcardman - 29-April-2010 kl. 00:51
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu