|
Bedste stereo forstærker+højtalere til max 16.000? |
Besvar | Side <1234 5> |
Forfatter | |
Firebird
Guld medlem Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2195 |
Sendt: 29-April-2010 kl. 00:52 |
|
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation. JVC X3 ? ? ? ? |
|
Firebird
Sendt: 29-April-2010 kl. 00:53 |
|
|
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation. JVC X3 ? ? ? ? |
|
xcardman
Guld medlem Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
Sendt: 29-April-2010 kl. 07:20 |
Hvis du har mulighed for det. Så synes jeg ikke du skal snyde dig selv for at se en film med HD lyd.
samt se en koncert på blu-ray med pcm lyd.
det lyder alså fortryllende på de gode optagelser |
|
Irenicus
Guld medlem Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Sendt: 29-April-2010 kl. 08:44 |
Hvis du senere har tænkt dig at sætte det til SS, burde du kigge her. Det er integrerede- og forforstærkere med SS passthrough. Det gør at du kan gøre mere ud at stereo oplevelsen, end blot den Marantz som effektblok. Overvej evt. separat effekt- og forforstærker, og senere opgradere forforstærkeren, hvis det er for pebret nu.
|
|
Simsalabim[DK]
Guld medlem Oprettet: 18-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 618 |
Sendt: 29-April-2010 kl. 10:29 |
Du skal da i hvert fald helt sikkert ikke have en surround receiver, når du lægger stor/størst vægt på stereolyd.
|
|
Kratz
Super bruger Oprettet: 02-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 284 |
Sendt: 29-April-2010 kl. 11:02 |
Og det lyder som en rigtigt god plan synes jeg
|
|
Panasonic TX-P55VT60, Yamaha DSP-Z7, B&W XT-serien, Oppo BDP-83SE, Panasonic DMP-BDT220
|
|
Kratz
Super bruger Oprettet: 02-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 284 |
Sendt: 29-April-2010 kl. 11:05 |
|
|
Panasonic TX-P55VT60, Yamaha DSP-Z7, B&W XT-serien, Oppo BDP-83SE, Panasonic DMP-BDT220
|
|
ghost-the-man
Guld medlem Oprettet: 26-Oktober-2007 Sted: DK (nordøstfyn) Status: Offline Point: 1647 |
Sendt: 29-April-2010 kl. 11:06 |
Enige med Simsalabim[DK],har du overvejet at købe brugt,så kunne mit bud være Densen B-110,tag ikke fejl af den kun er på 2 x 60 W 8 Ω.
Du kan læse mere om den her http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?articleid=1141&zoneid=1
Der er en som har en til salg her http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=151240
|
|
ZuluKongen
Bruger Oprettet: 01-Marts-2007 Status: Offline Point: 227 |
Sendt: 29-April-2010 kl. 12:13 |
Ville personligt holde mig fra surroundsound recivere og holde mig 100% til stereo forstærkere, når det er sagt ville jeg i dit sted smutte ud og lytte på forskelligt grej samt opsætninger, det er jo en blanding af læste test, input fra andre(f.eks i dette fora) og vigtigst af alt det man selv får lov at lytte til.
Men nu hvor du bor i esbjerg ville jeg smutte en tur til expert i varde og lytte på noget bladelius grej, der er over dit budget men prøv at ringe derned og spørg Benno hvornår han bedst har tid til du må lytte til lidt forskelligt(gør dig selv den tjæneste at tage dig god tid til det) . Det har jeg ofte haft stor success med.
vh.ZK
|
|
Firebird
Sendt: 29-April-2010 kl. 12:24 |
Mit samlede budget til fladskærm+anlæg er på ca. 40.000 kr., men jeg aner endnu ikke hvilket tv jeg køber. (Venter på nogle tests). Det er muligt, at det bliver det store Samsung PS63C7705, hvilket selvfølgelig afhænger af prisen og 2D billedkvaliteten da 3D ikke er vigtigt for mig.. Det er derfor jeg har sat et max beløb på 16.000 kr. til et stereo setup da musik er vigtigere end film for mig. En surround sound receiver og flere højtalere kan jeg købe senere. Jeg kunne selvfølelig også bare købe en surround sound receiver først da jeg jo har højtalere og en god aktiv subwoofer i forvejen, og senere udbygge det med en effektforstærker og nogle f.eks Rega højtalere. Der er selvfølgelig også den mulighed, at jeg køber både en surround sound forstærker og et par gode stander højtalere fra f.eks Rega, og går videre derfra når jeg har købt fladskærmen som også kunne blive et Panasonic TX-P50V20E. Jeg vil se om jeg kan købe en Peahtree Nova til 7.000 kr. for mere vil jeg ikke give for den. Selv om jeg ikke har hørt den før, turde jeg godt købe den til den pris. Redigeret af Firebird - 29-April-2010 kl. 12:46 |
|
|
Firebird
Sendt: 29-April-2010 kl. 12:35 |
Og, tak for tippet. Jeg vil først lige se hvad Expert og andre her i Esbjerg har. (Jeg ved godt hvad Hifi klubben her i Esbjerg har). |
|
|
xcardman
Guld medlem Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
Sendt: 29-April-2010 kl. 12:48 |
Men havde som andre er inde på
valgt en forstærker og en effekforstærker løsning.
både til surround sound og stereo. men inden du tager en beslutning. Skal du nok være helt sikker på om det skal være surround sound eller stereo. for en surround sound forstærker bliver et kompromi. men kan udmærket levere en fin stereo lyd til de fleste. |
|
Besvar | Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |