recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste stereo forstærker+højtalere til max 16.000?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste stereo forstærker+højtalere til max 16.000?

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 12:48
Jeg skal have handlet ind for mine opsparede penge i løbet af de næste par måneder, så jeg er glad for alle gode tips.
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Men havde som andre er inde på
valgt en forstærker og en effekforstærker løsning.
både til surround sound og stereo. 

men inden du tager en beslutning. Skal du nok være helt sikker på om det skal være surround sound eller stereo. 
for en surround sound forstærker bliver et kompromi.
men kan udmærket levere en fin stereo lyd til de fleste.

Det skal være begge dele i det lange løb. Jeg vil ikke gå for meget på kompromi med hverken det ene eller det andet, men, mit foreløbige samlede budget til fladskærm+anlæg er kun på ca. 40.000 kr. lige nu, så jeg regner med nogle udvidelser i løbet af resten af året.

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 13:07
desværre får du nok ikke i pose og sæk LOL

Redigeret af xcardman - 29-April-2010 kl. 13:07
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 13:16

desværre får du nok ikke i pose og sæk LOL
Næ, men, for de første 40.000 kr. kan jeg da få noget nogenlunde fornuftigt, og så må jeg bare købe mere når jeg har sparet pengene op til det. Man må sætte tæring efter næring. LOL

Ekstra varme regning på knap 600.00 kr. er lige dumpet ind af døren og ryger lige på huslejen. Licens, strøm, YouSee fuldpakke og internet kommer lige på en gang her til den første. Godt jeg har rigeligt med penge på kontoen. Der skal også være råd til STEAKS! Tongue

Redigeret af Firebird - 29-April-2010 kl. 13:28

JVC X3
?
?
?
?
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 13:22

netop. der er ikke noget ved af have gæld, så heller undvære

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 13:26

netop. der er ikke noget ved af have gæld, så heller undvære

Jep, hellere vente lidt og spare en masse renter. Min bank tjener ikke vildt meget på mig. Big smile

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 14:14
Hvis du lytter meget til akustisk musik, og gerne vil have rør-klang, så kunne en klar anbefaling være en Atoll-forstærker, sammen med et sæt Dynaudiohøjttalere (alternativt DLS).

M.v.h.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Hvis du lytter meget til akustisk musik, og gerne vil have rør-klang, så kunne en klar anbefaling være en Atoll-forstærker, sammen med et sæt Dynaudiohøjttalere (alternativt DLS).

M.v.h.
Merci. Alle forslag tager jeg med stor taknemmelighed imod.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Kleen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Juni-2006
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 20:23
Med de behov du beskriver, vil en Rega Mira (3) med et sæt Dali Ikon (6) være et rigtigt godt valg..
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der.
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 23:10
Jeg ville lytte på XTZ 99.38. Har hørt blandet fra både Rega, Kef, JBL, AudioVector, Dali, B&W, DynAudio m. flere. Både omkring prisklassen og over, og ingen af dem leverer samme gode lyd som XTZ.

Du kan evt. give Dan et kald, og høre om en god pris på en rørforstærker. Selv hørte jeg på denne som lød fantastisk godt:
http://957716.shop09.dandomain.dk/shop/tac-34-roerforstaerker-3082p.html

Da jeg snakkede med ham, kunne han give en god pris på det samlet.

Hvis der er nogen som har hørt den nævnte XTZ 99.38, og fundet højtalere i prisklassen som spiller bedre, må de gerne smide mig en PM, for jeg har det stadigt til gode.
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 23:42
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Jeg ville lytte på XTZ 99.38. Har hørt blandet fra både Rega, Kef, JBL, AudioVector, Dali, B&W, DynAudio m. flere. Både omkring prisklassen og over, og ingen af dem leverer samme gode lyd som XTZ.

Du kan evt. give Dan et kald, og høre om en god pris på en rørforstærker. Selv hørte jeg på denne som lød fantastisk godt:

Hvis der er nogen som har hørt den nævnte XTZ 99.38, og fundet højtalere i prisklassen som spiller bedre, må de gerne smide mig en PM, for jeg har det stadigt til gode.
Nu handler det jo også om smag, man kan jo ikke bare sige, at et bestemt højtalermærke er bedre end andre.
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 00:40
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Nu handler det jo også om smag, man kan jo ikke bare sige, at et bestemt højtalermærke er bedre end andre.

Kunne ikke være mere enig. Men med lige XTZ er det ikke blot mig selv, men flere kammerater og flere på dette fora og Hifi4all, som er enig i, at man skal langt over prisklassen for at finde noget tilsvarende.

Jeg og flere har søgt efter netop dette, og har været ude og lytte på en del grej, men ikke fundet noget endnu som spiller bedre end dem i prisklassen.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu