recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste stereo forstærker+højtalere til max 16.000?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste stereo forstærker+højtalere til max 16.000?

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 01:02
Jeg er en af dem som går ind for XTZ - det er en ganske fin højttaler til billig penge.

Træerne vokser ikke ind i himlen, men hvis man skal have bang for the buck, så kommer man ikke uden om dem. Det er den slags højttaler som får en til at lytte samlingen igennem igenWink
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 02:27
XTZ har jeg bestemt også i tankerne. Der må være nogle gode grunde til at de bliver rost så meget. Smile
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 07:04
Hvis man er ude efter nye højtalere og forstærker, så ville jeg helt klart tag et besøg på forumet HIFI4ALL.dk
Der kan du bl.a. finde masser af anmeldser af div, hi-fi udstyr:
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 08:59
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Hvis man er ude efter nye højtalere og forstærker, så ville jeg helt klart tag et besøg på forumet HIFI4ALL.dk
Der kan du bl.a. finde masser af anmeldser af div, hi-fi udstyr:
Jeg har af og til været derinde og snuse, men, tak for tippet alligevel. Det dumme er, at det ikke skal kunne spille vildt højt, men, "bare" godt, og der er SÅ mange muligheder, og der bliver ikke råd til alt det jeg gerne vil have på en gang under alle omstændigheder. Jeg skal også snart have en fladskærm, og jeg aner ikke hvad det bliver for en. Hvis det bliver en skærm til en 13.000 kroners penge, så bliver der fra starten også mere til lyden end hvis det bliver en skærm over 20.000 kr.  Pyyyh, det er sgu hårdt, at køre alle mulige setups rundt i hovedet hele tiden. LOL
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 17:47
Anima!

Du har fået post af mig! Venter på svar... Big smile
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
RuzzFrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Søborg
Status: Offline
Point: 230
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2010 kl. 13:20
Hej Firebird, jeg har stået og står lidt i din situation mht. højtalere og forstærker.
 
Jeg valgte mine højtalere pga. de posative anmeldelser og tilfredse brugere på div. fora og så pga.
prisen (xtz).
 Jeg skulle så have en ny forstærker, og her gik jeg så i stå. Hvergang jeg fandt noget inde for mit buget, var maskinen ikke kraftig nok eller 43-44 cm i dybten plus stik så jeg ikke har plads til den hvor den skal stå..  
 
Nå men jeg er så begyndt at kigge lidt efter en igen, i den sidste uges tid og har fundet denne som jeg vil tjekke ud. Yamaha A-S700 til ca. 5200,- Har set den til 44-4500,-
 
Her kan du lige læse om den. Der er dog lidt delte meninger om magasinet Lyd & Bilde anmeldelser.
 
Men så i går læse jeg din interesse ang. PeachTree Audio Nova, og den har også vagt min. Dog er priser lige over det jeg havde planlagt at give, men sådan er det joSmile
Jeg synes også det er fedt man kan placere sin Sonos (hvis man har sådan en) inde i den.
 
Desværre tror jeg ikke der bliver meget at gøre ved prisen, for de priser jeg har kunne finde i DE, GB og CZ har alle været højere ind i DK. kun US er den en del billigere.
 
Nå men hvis du falder over nogle flere intersante forstærkere må du endelig skrive om disse.
Jeg vil om lidt cykle forbi Tekni-fi Hi-Fi Import på Frb. og se om de har den i vinduet.
 
Ps. hvad er det for noget post til Anima.. Big smile
 
/Thomas
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2010 kl. 15:22
Post til Anima gik såmænd bare ud på, at han har skrevet at han vil af med sit Pioneer 5090 og købe en projektor, og jeg ville bare vide hvad han ville have for det. Jeg har dog ikke fået noget svar endnu. Confused

Den Yamaha ser godt nok også interessant ud. Det er jo ren retro, og åbenbart god lyd og rigeligt med power. Det kunne godt blive sådan en fætter. Tongue MEN, http://www.testfreaks.com/stereo-amplifiers-receivers/yamaha-a-s700/

Peathree Nova er en ret dyr fætter, men, måske kunne den handles noget ned? Jeg har ikke prøvet endnu, men, hvis vi er et par stykker der vil have sådan en, så ville det sikkert være nemmere. Jeg skal se hvad jeg kan gøre i næste uge hvad Nova'en angår.

Højtalere køber jeg ikke før jeg har købt en forstærker eller to?. Jeg forestiller mig i det lange løb en Surround sound forstærker med effektforstærkere eller med et produkt som Nova'en til stereo musik. Nova'en har vagt min interesse fordi den også skulle have en rigtig god Headamp og fordi den også kan kobles til en surround sound forstærker. En surround sound forstærker+Nova'en til at trække fronterne når der skal lyd til tv'et og Nova'en til stereo musik skulle vidste dække mit behov.

Til at starte med kunne jeg sagtens "nøjes" med et rent stereo setup til max 16.000 kr., og så udbygge derfra.




Redigeret af Firebird - 01-Maj-2010 kl. 15:32
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2010 kl. 15:33
Mit tv er ikke til salg med mindre jeg får et rigtig godt bud på det..

Din PM står som læst uden at jeg har set denConfused
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2010 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Mit tv er ikke til salg med mindre jeg får et rigtig godt bud på det..

Din PM står som læst uden at jeg har set denConfused
Nå? Okey, nu ved jeg ikke hvilken pris du forestiller dig. Det ville jo være fint hvis vi blev enige om prisen. Men, lad os holde det uden for denne tråd.


Redigeret af Firebird - 01-Maj-2010 kl. 15:49
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
RuzzFrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Søborg
Status: Offline
Point: 230
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2010 kl. 19:23
Så kom jeg tilbage fra Tekni-fi's butiksruder. De havde Novaen i vinduet dog med fronten indad. Jeg må sige at fra hvad jeg kunne se, så så kvaliteten endog rigtig fin du må jeg sige. Byggekvaliteten fik mig til at tænke på mine xtz højtalere så det er bestemt positivtSmile
 
Ja Yamahaen er rent retro, og fik mig også til at tænke på at sådan en "design mæssigt" havde min morfar også hehe. Ja nogen anmeldelser siger den er fin og andre er så lidt mere begejstrede. Så lige at den kan fåes til 3995,- så jeg tror til de penge vil den ikke skuffe mig. Jeg er også mest til pop og rock/hård rock og det skulle den gøre godt.
 
Men angående PeachTree'en så er det også mest sådan en jeg er ude efter. Og ja headampen er også et plus for mig. Jeg vil også helst have prisen ned under 8000,-
 
Du har vel ikke tilfældigvis læst denne tråd vel
 
så jeg kunne slippe den er pæn langSmile
 
 
 
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2010 kl. 04:52
Oprindeligt skrevet af RuzzFrog RuzzFrog skrev:

Så kom jeg tilbage fra Tekni-fi's butiksruder. De havde Novaen i vinduet dog med fronten indad. Jeg må sige at fra hvad jeg kunne se, så så kvaliteten endog rigtig fin du må jeg sige. Byggekvaliteten fik mig til at tænke på mine xtz højtalere så det er bestemt positivtSmile
 
Ja Yamahaen er rent retro, og fik mig også til at tænke på at sådan en "design mæssigt" havde min morfar også hehe. Ja nogen anmeldelser siger den er fin og andre er så lidt mere begejstrede. Så lige at den kan fåes til 3995,- så jeg tror til de penge vil den ikke skuffe mig. Jeg er også mest til pop og rock/hård rock og det skulle den gøre godt.
 
Men angående PeachTree'en så er det også mest sådan en jeg er ude efter. Og ja headampen er også et plus for mig. Jeg vil også helst have prisen ned under 8000,-
 
Du har vel ikke tilfældigvis læst denne tråd vel
 
så jeg kunne slippe den er pæn langSmile
 
Hej. Jeg har kigget lidt i tråden et par gange. Da jeg bor i Esbjerg er der muligvis ikke nogen der har Pechthree Nova her i byen, men, efter hvad der bliver skrevet om den i udlandet skulle det være et ganske fint produkt. Hvis du har mulighed for det, ville det være fedt hvis du kunne høre den. Gerne i forbindelse med en surround sound receiver hvor Novaen trækker fronterne. Den har Home Theater Bypass. Er der sus/støj/larm f.eks i forbindelse med tv og PS3?

"Home Theater Bypass: The 3rd analog input doubles as a “Home Theater Bypass” so you can have the best of Home Theater and 2-channel in the same system. Simply take the left and right “pre out” from your receiver or processor and connect to the “Home Theater” bypass on the Nova. A selector switch on the back panel converts from Aux to HT bypass. In this application your receiver transparently uses the L&R amplifier section of the Nova, leaving the HT receiver amplifier to push only the center and rear speakers. One, this leaves the receiver responsible only for pushing the center and rear speakers, making the receiver much more efficient and less taxed. And two, when you listen to a 2 channel source plugged directly into the Nova, there’s a straight line from the source to the Nova to the speakers…no processing, no running the signal through a forest of circuitry. This leaves little between the music and your ears. If you’re a 2 channel fan, it’s the only way to do a theater right."

Her er noget interessant fra tråden på side 25:
Originally Posted by jim@signalpath View Post
Hi Garman....we ran in to that with a few receivers back when David and I were importing Musical Fidelity products with HT bypass..

I think you're on the right track with an isolator, but can't be 100% sure without having our tech test it in your system. If those guys offer a money back guarantee, then I'd try it.

by the way....if you have a satellite or cableTV connector attached to the HK, disconnect it (audio and video) and see if the buzzing goes away.
Jim, thanks for the quick reply. Well my local HiFi shop wants me to get a different receiver.... LOL

This is my modest Office system but it seems to do the job.

Vizio TV
Pioneer Blu-Ray
HK 3550HD Receiver
Peachtree Nova
PS3
Monster Power Conditioner
Dynaudio Excite X12 Speakers

Now I get slight hiss when Nova is on by itself via the speakers which is normal. But when I turn on the receiver and put the Nova in the HT mode buzz and hiss goes up, and then it goes up even
more when I turn on the PS3 and TV. Tried all sorts of cheater plugs and moving power chords around but still get it, now if I run the receiver by itself with out the Nova in the loop hiss and buzz gone. Now if I change inputs on the Peachtree, no buzz or
hiss.

Redigeret af Firebird - 02-Maj-2010 kl. 05:02
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 22:18
RuzzFrog! Hej.

Hvis du har mulighed for det, ville det være fedt hvis du kunne lytte til Novaen. Gerne i forbindelse med en surround sound receiver hvor Novaen trækker fronterne. Den har Home Theater Bypass. Er der sus/støj/larm f.eks i forbindelse med tv og PS3?

Er der nogle herinde der har hørt både XTZ og Rega RS serien?


Redigeret af Firebird - 03-Maj-2010 kl. 22:19
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu