recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste streaming-tv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste streaming-tv?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
tvegaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvegaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste streaming-tv?
    Sendt: 30-Juni-2020 kl. 16:49
Hej.

Jeg kigger efter et nyt tv, men har klippet kablet, så for en gangs skyld betyder flowdelen ingenting. Derfor: Hvilket operativsystem er bedst til streaming? Jeg har umiddelbart selv forestillet mig LG eller Samsung, men er ikke låst på det. Jeg håber dog på at kunne skippe Apple TV'et, så jeg kun har fjernsynets platform - det betyder så, at producenten skal have DRTV, Netflix, HBO, TV2 Play, Apple, Eurosport Player og evt. Boxers app i deres app store... er der overhovedet nogen, der er så langt på smart-tv-fronten, eller er jeg for tidligt ude?

Mvh.
Morten
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2020 kl. 16:54
Du kan se hvilke apps, der findes til hvilke TV-platforme her: https://www.flatpanels.dk/streamingguiden.php

Min anbefaling vil helt afgjort være tvOS i Apple TV-boksen. Ingen af Smart TV-platformene matcher tvOS på udbud, kvalitet, funktionalitet, brugeroplevelse og slet ikke opdateringer (flere af dem opdateres slet ikke efter køb).
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2020 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af tvegaard tvegaard skrev:

Hej.

Jeg kigger efter et nyt tv, men har klippet kablet, så for en gangs skyld betyder flowdelen ingenting. Derfor: Hvilket operativsystem er bedst til streaming? Jeg har umiddelbart selv forestillet mig LG eller Samsung, men er ikke låst på det. Jeg håber dog på at kunne skippe Apple TV'et, så jeg kun har fjernsynets platform - det betyder så, at producenten skal have DRTV, Netflix, HBO, TV2 Play, Apple, Eurosport Player og evt. Boxers app i deres app store... er der overhovedet nogen, der er så langt på smart-tv-fronten, eller er jeg for tidligt ude?

Mvh.
Morten
hvis du har surround Sound så ville jeg kigge efter en Shield tv boks. Da den har alle gængse danske apps også nem opsætning og den bedste lyd kvalitet. Låst dig ikke fast til os'et i tv. Som Rasmus skriver
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2020 kl. 17:33
Den bedste skærm + Apple TV.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2020 kl. 17:48
det indbyggede smartv er allerede forældet inden den forlader fabrikken.

En Sony kommer vel med Android TV 8 eller 9 på de nye modeller.
Nyeste version er vist 10 eller 11.
Forvent heller ikke nogle opdateringer i fremtiden.
Til top
tvegaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvegaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2020 kl. 18:35
OK - tak. Jeg havde drømt om at slippe for to fjernbetjeninger og apple-tv-boksen, men det er åbenbart for tidligt. Men hvilket tvOS er bedst - når man nu skal vælge skærm?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2020 kl. 18:38
To fjernbetjeninger - til hvad?

Din AppleTV fjernbetjening kan styre dit tv, hvis du alligevel kun bruge AplleTV som kilde.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2020 kl. 18:45
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

To fjernbetjeninger - til hvad?

Din AppleTV fjernbetjening kan styre dit tv, hvis du alligevel kun bruge AplleTV som kilde.



Klaus
eller din tv Remote kan styre atv boksen.
Kan ikke se hvad du skal bruge flere fjernbetjeninger til ?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2020 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af tvegaard tvegaard skrev:

OK - tak. Jeg havde drømt om at slippe for to fjernbetjeninger og apple-tv-boksen, men det er åbenbart for tidligt. Men hvilket tvOS er bedst - når man nu skal vælge skærm?
du kan altid styrer dit Apple tv eller Shield tv med din tv remote
Til top
tvegaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvegaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2020 kl. 19:47
Ja ok - men jeg havde også drømt om at undgå boksen. Men tak for gode input - jeg må vist hellere blive på Apple tv.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2020 kl. 20:40
Køb en god skærm + en Chromecast eller en Shield, så langt den bedste løsning.

Redigeret af Kasper_J - 30-Juni-2020 kl. 20:40
Til top
tvegaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvegaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2020 kl. 20:49
Tak - er der nogen stor forskel på Shield og Apple TV?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu