|
Bedste streaming-tv? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19634 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Mener du seriøst at en chromecast er en bedre løsning end en AppleTV, når der skal reduceres i antallet af fjernbetjeninger? Klaus
|
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12359 |
|
Den bider ikke og kan uden problemer gemmes væk. |
||
![]() |
||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4059 |
|
Redigeret af T-Duck - 30-Juni-2020 kl. 22:17 |
||
![]() |
||
chjeppe ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Marts-2011 Status: Offline Point: 113 |
|
Enig, og tv-remoten kan næsten kun være bedre betjeningsmæssigt.
Hvis du finder koderne til at sætte tv-et op i Hotel-mode, så er den helt i top. Mit gamle Panasonic VT30 og Apple TV boksen arbejder perfekt sammen. Boxen tænder automatisk når jeg tænder TV'et og slukke når TV'et slukkes.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19634 |
|
Njaaa, nej. Hvis du i forvejen har en ATV4, er der ingen grund til at skifte andet end tv. ATV er du vant til at bruge og for langt langt de fleste har det der med lydkvaliteten som T-Duck bruger en masse energi på at fortælle om - intet at sige. Hvis du er til freds med de muligheder for streaming du har i dag, skal du koncentrere dig om billedet på dit nye tv og ikke andet. OLED tv fra enten LG, Sony eller Panasonic er klart den retning jeg ville gå, hvis jeg skulle have nyt tv i dag. Hvilken model/fabrikant du skal vælge der, er mest ud fra dine penge og præferencer. Jeg kan eksempelvis ikke udstå LG's menusystem og gider ikke at bøvle med Sony og Android, så mit valg ville nok være Panasonic. Klaus
|
||
![]() |
||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4059 |
|
Og Klaus. Jeg vil hellere nøjes med film i fuld HD og med krystal klar lyd end 4k med mudret lyd Redigeret af T-Duck - 30-Juni-2020 kl. 23:04 |
||
![]() |
||
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2016 |
|
Egentligt ikke direkte STOR forskel, hvis man er normal bruger er det næppe noget man vil hæfte sig ved, mens den kunne betyde noget for entuisiasten. De største forskelle er vel nok at ATV'et (med rette opsætning!) har automatisk switch af framerate på en del apps, hvor Shield kun har semi-automatisk framerate switch. Shielden har til gengæld mere avanceret opskalering som (med rette opsætning - ellers kan det gøre tingene værre som Flatpanels også angiver) giver bedre opskaleringskvalitet end ATV'ets opskalering gør (I hvert fald hvis man spørger stort set alle andre der har reviewet produktet end lige FlatPanels). Selv syntes jeg det ret godt matcher og marginalt slår opskaleringen på mit Sony OLED-TV, som for sin part slår opskaleringen på ATV'et. Sidste forskel er lyden, hvor shielden kan bitstreame (som andre allerede har benævnt) og bl.a. også afspille HD musikfiler, hvis det skulle være op til 32 bit 192 Khz. Slutteligt kan Shielden også outputte 120 fps til kompatible TV (i standard 4:2:0 Chromasampling). Dette er dog primært en fordel for Amerikanere der så bliver fri for at foretage semi-automatisk framerateskift imellem 24 og 60 Hz materiale.
|
||
PC:9800X3D,RTX 5090 OC,32GB DDR5@6K-CL30,48" LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019 Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K |
||
![]() |
||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4655 |
|
tvOS er Apples styresystem i Apple TV-boksen. Se mit tidligere link for at se hvilket OS andre TV-producenter kører med. Fjernbetjeningen til Apple TV kan tænde/slukke dit TV (sammen med Apple TV) samt regulere TV'ets lydsstyrke. Hvis du kun vil streame, så har du vel ikke brug for andet? Herhjemme bruger vi f.eks. ikke andet. Apple TV tænder/slukker TV og skifter til HDMI-porten. PS4 tænder TV og skifter til HDMI-porten. Apple TV-boksen kan naturligvis gemmes af vejen, da fjernstyring af den er baseret på bluetooth. Kommandoer til TV kører via TV'ets infrarød port. Omvendt kan TV'ets fjernbetjening også tænde/slukke Apple TV (sammen med TV), hvis du foretrækker den. Med Apple TV tror jeg faktisk, at du vil opleve, at brugeroplevelsen på TV bliver langt simplere end du er vant til - ikke mere besværlig.
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
![]() |
||
Flippo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1450 |
|
Helt enig! Simplicity at it's best...
|
||
![]() |
||
tvegaard ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 31 |
|
Fint nok. Jeg havde bare foretrukket en løsning uden ATV-boksen og var derfor på udkig efter det tv med det bedste operativsystem.
Jeg kan ikke helt se pointen med en ATV-boks mere: Samsung har næsten de samme apps og spejlingsmuligheden (som er ATV’s bedste feature) er nu indbygget i de fleste fjernsyn. Overser jeg noget, som jeg kun kan, hvis jeg bevarer mit ATV? Altså bortset fra et lidt bedre udvalg i apps?
|
||
![]() |
||
|
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Shield har Android 10, Mi Box er derimod lidt bagud, den har Android 8 eller 9.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |