recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste streaming-tv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste streaming-tv?

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2020 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

TBC1 _ Hvad med Itunes, er det blevet tilgængeligt på hele androidplatformen ? 
Nej, der skal man stadig holde øje med den enkelte Android-Tv model man indkøber. Men nu er det jo ikke alle der skal bruge iTunes - Selv bruger jeg det ikke, selv om jeg, jævnfør signatur, faktisk har et ATV i huset, som også igennem længere tidligere stod i stuen og i husets primære setup.

Det et jo grundlæggende et "hvad med appen [X] til platform [Y]" spørgsmål, som man naturligvis må gøre op med sig selv. Der er jo trods alt talrige alternativer at gøre godt med, på et ethvert Android-TV, hvis man brænder penge af på leje eller køb af film. Og det er for de fleste langt mere væsentligt med apps som Netflix, DRTV, TV2 Play, HBO, Viaplay og lign. og platformen mangler imho ingen decideret vigtige apps og man sikres tillige yderligere bred kompatibilitet i forhold til andre stand-alone TV ved den indbyggede ChromeCast funktion, selv hvis en eller excentrisk app ikke skulle være lavet til platformen. Selv fra websider eller facebook kan man være med via den funktion. Så den almindelige/gennemsnitlige bruger kan sagtens "nøjes" med et stand-alone Android TV imho. Man kan jo altid se om en given platform rammer lige præcis de apps man selv ønsker at gøre brug af før man køber på f.eks. https://www.flatpanels.dk/streamingguiden.php
    


Redigeret af TBC1 - 03-Juli-2020 kl. 22:00
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2020 kl. 22:08
Fair nok. Men er man til premiere film 4k HDR,og ikke typen der køber og ripper film, så ser jeg stadig ingen seriøs vej udenom Itunes. Meget tyder på,at Itunes bliver tilgængeligt fullscale på Android, men indtil . . 
Og så er der jo en tendens til,at Apple forfordeles og får først, som feks tilfældet med DRapp.
Jeg har selv nyere Sony Android OLED, og synes set-upp’et fungerer klart bedst med AppleTV som omdrejningspunkt . . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2020 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Fair nok. Men er man til premiere film 4k HDR,og ikke typen der køber og ripper film, så ser jeg stadig ingen seriøs vej udenom Itunes. Meget tyder på,at Itunes bliver tilgængeligt fullscale på Android, men indtil . . 
Og så er der jo en tendens til,at Apple forfordeles og får først, som feks tilfældet med DRapp.
Jeg har selv nyere Sony Android OLED, og synes set-upp’et fungerer klart bedst med AppleTV som omdrejningspunkt . . .
ekstern boks er klart at fortrække og som du siger, så kommer det and på behov. Nogle vil helst have 4k hdr. Selvom jeg synes det lidt langt imellem godt HDR. Bevares der er så dem der skinner igennem. Full HD kontra 4k, når man sidder ca 2 meter fra en 65" oled skærm, så e det svært at se forskellen mellem full HD og 4k. Der vil jeg hellere have den bedste lyd i stedet. Men igen der er forskel på folk
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2020 kl. 03:43
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Fair nok. Men er man til premiere film 4k HDR,og ikke typen der køber og ripper film, så ser jeg stadig ingen seriøs vej udenom Itunes
Hvis man er parat til at betale og bruge VPN, så findes der faktisk løsninger til premiere film køb og leje der sigter imod at slå selv bluray: https://thedigitalbits.com/featured/articles/the-future-of-4k-entertainment/page-2

Desuden begynder både Google play, Rakuten og Microsoft at røre på sig mht 4k HDR I Danmark, selv om de har meget at indhente. Og Amazon spøger i kulissen. Så jeg ser det ikke så sort/hvidt eller alt afgørende selv om man helt sikkert kan tale om forspring. 



Redigeret af TBC1 - 04-Juli-2020 kl. 03:46
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2020 kl. 10:08
TBC1 _ Der er heldigvis alternativer på vej. Men så langt øjet rækker er Itunes enestående - du skal jo også lige tage højde for adgang til Danske film . . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2020 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

TBC1 _ Der er heldigvis alternativer på vej. Men så langt øjet rækker er Itunes enestående - du skal jo også lige tage højde for adgang til Danske film . . .
adgang til danske film klare Google Play film lige så godt som itunes
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu