recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste sub og forreceiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste sub og forreceiver

Besvar Besvar Side  <1234 10>
Forfatter
Besked
Lars37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2009 kl. 07:47
Oprindeligt skrevet af henrik-t henrik-t skrev:

Denne her skal overvejes... 2 X 18"  long throw bass enheder. En af mine drømme Sub´s som jeg håber på at få engang, i en dedikeret rum.

http://www.edesignaudio.com/product_info.php?cPath=2_41& products_id=606

Model Name : A7-900 Home Subwoofer
Amplifier Power : 1300w RMS 115/230v
Subwoofer Driver Size : Dual eD 18" Subwoofer - Ov.2 Platform
Cabinet Type : Vented / Front Firing
Room Tuning : 18Hz
FR - (16-100Hz +/-3dB @110dB In Room)
In Room Avg SPL : 129.93 dB (10-100Hz Max Output Avg)
Shipping Weight : 395lbs

Driver Size 18"
Driver Quantity 2
Driver Excursion 21.5mm
Total Driver Linear Displacement 11745.200cm³
Room Tuning 17Hz
Frequency Response (+/-3dB) 15-100Hz
Amplifier RMS Power 1300W
Cabinet Type Vented
Shipping Weight 395 lbs
Internal Size ~12.00ft³
External Size 19.45ft³
Width 26.00"
Height 49.5"
Depth 27.25"
Vent Size 72.000 in²
Amplifier Voltage 115/230V
Included Crossover Yes
Crossover Frequencies 50-100Hz
Phase Switch 0/180 switch
Line Level Input Yes
RCA Level Input Yes
Level Control Yes

Her er et billede af deres 10" 13" og 15" bare lige for at vise hvad for kraft kale vi har med at gøre her.

Slår DD18 og svs ultra i test.. med en god margin.
  og så koster den ikke så meget.

De kan hentes hjem igennem de her :

http://www.jetcarrier.com/info/magporto.asp

Prøv at kigge her tester de deres 13" Av.2 , den får nogle tæsk....
Man høre så meget omkring misbrug af HT, og at de kan ramme bunden, lol med denne her enhed ville jeg ikke være spor nervøs.

http://www.icixsound.com/iv/view_video.php?viewkey=9fe29bf2a 537cfa420e8

her er test listen :

Here is the scoring summary with the Home Theater score and Music score, respectively shown as (HT-M).

Prices and whether the items are available Internet Direct or from a store are now included.

Keep in mind that ID pricing will usually be firm, or slightly discounted, where some BM products will see substantial discounts.

BM = Brick and Mortar.
ID = Internet Direct.
ID/SI = shipping included.

Elemental Designs A7-900 ($2200 ID/SI): 116 points (63-53)
Epik Conquest ($1599 ID): 112 points (60-52)
SVS PB13-Ultra ($1499 ID): 109 points (57-52)
Epik Castle ($999 ID): 109 points (59-50)
AV123 MFW-15 Duals: 109 points (56-53) (note, duals were tested as duals are offered as a package)
Creative Sounds Dual SDX-15 driver + Behringer EP-2500 Amp + Behringer DEQ2496 ($1630 ID): 105 points (57-48)
JL Audio Fathom 113 ($3500 BM): 103 points (53-50)
AV123 MFW-15 ($599 ID): 103 points (53-50)
Def Tech Trinity ($3000 BM): 102 points (54-48)
Velodyne DD-18 ($5000 BM): 100 points (50-50)
ACI Maestro ($2400 ID): 97 points (47-50)
eD A5-350 ($715 ID/SI): 96 points (50-46)
JL Audio Fathom 112 ($2600 BM): 95 points (45-50)
Hsu VTF-3 HO + Turbo ($999 ID): 94 points (47-47)
Hsu VTF-3 HO w/o Turbo ($899 ID): 92 points (45-47)
Hsu VTF-3 Mark III + Turbo ($799 ID): 92 points (45-47)
Epik Valor ($549 ID): 91 points (44-47)
Hsu VTF-3 Mark III w/o Turbo ($699 ID): 91 points (45-46)
SVS PB12-Ultra: 90 points (47-43)
Axiom EP-500 ($1230 ID/SI): 90 points (43-47)
Hsu VTF-2 Mark III + Turbo ($599 ID): 88 points (42-46)
SVS PB12-Plus/2 ($1299 ID): 87 points (47-40)
SVS PB12-NSD ($599 ID): 86 points (43-43)
Hsu VTF-2 Mark III w/o Turbo ($499 ID): 86 points (40-46)
Rocket UFW-12 ($999 ID): 85 points (provisional) (35-50)
Elemental Designs A2-300 ($350 ID/SI): 83 points (44-39)
SVS PB10-NSD ($429 ID): 83 points (43-40)
Dana Audio 600 ($869 ID): 83 points (36-47)
Rocket X-Sub ($199 ID): 78 points (34-44)
BIC H-100 ($229 eBay): 78 points (40-38)

*: The Hsu MBM-12 has been tried with several subwoofers here. We found it to be a good room solution, for times when the best placement with a subwoofer for the deep stuff did not necessarily give the best performance in the 50-80 Hz area. We could not come up with a consistent way of scoring it with the other subs, including the VTF-3 HO. Instead, it is suggested to be look at as a possible enchancement to any subwoofer package.

Listening procedures:

All listening us done under blind conditions. The panel of listeners include several very experienced audiophiles, some of whom also design and build high end pro audio speakers. The subwoofers were each placed in the identical room position, and eq'ed to have a fairly flat (3 dB window) response curve from 18 Hz and up, when the subwoofer was able to go that "low".

Measuring procedures: All measurements are taken at 2 meters/GP from the front baffle of a subwoofer. In the case of a ported sub, the microphone is placed so it is 2 meters from the center of the driver(s) and port. The posted measured results are max "clean" 20 Hz output and the average from 20 to 63 Hz. If it seemed like the amp was the limiting factor in output, "AL" is added to the 20 Hz SPL.

The purpose of this information is to help people to quickly look at a variety of subwoofers and get a pair of scores, some performance numbers, and some listening tests describing the characteristics of each subwoofer. Hopefully, this will provide some assistance when researching for a subwoofer purchase. There will be times that a lower rated sub will work better for someone than a higher rated sub. For example, size, or output, in a lower rated sub may make a difference. Listening preferences may also make a difference. If slam is valued over extension, some subs excel at the 30-60 Hz slam. For others, extension will be the most important issue.

her er link til det de beskriver omkring hver enkelt og hvor de valgte den plads de fik :

http://www.tweakcityaudio.com/forum/showthread.php?t=11

Den test har jeg lidt svært ved at tage seriøs. Det kan godt være, at Elementel Designs 2 stk. 18 tommer kan skabe en masse bulder til hjemmebiografen, men dens beskedne forstærker og en kæmpe port i toppen kan aldrig gøre den særlig god som hifi sub. Det bliver ikke andet end en sløv brumbasse og intet andet. At den så alligevel skulle være bedre end Velodynes DD serie som hifi sub, som baserer sig på massive forstærkere og trykkammerprincippet og avancerede rumkorrektioner, er jo nærmest til grin. Glem den test - den er sikkert betalt af Elementel Designs...

Lars

Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2009 kl. 11:49

Jeg er ikke helt sikker på at testen er betalt, men den er i hvert fald meget magelfuld eller udført af en person uden en ordentlig reference

(dermed ikke sagt at lars ikke sagtens kan have ret, man ville næppe blive forundret)

hvad der skriger i øjnene ved subben er:

-ekstremt ringe frekvensbrede
-alt for lille magnet
-meget lille bevægelse (det er mildest talt usagligt at kalde det long throw med sølle 21mm vandring)
-spider der er max det kvarte af enheden (dvs. at linær vandring er en fysisk umulighed hvis jeg husker korrekt)
-alt for lille forstærker, og ingen oplysninger om den
-10 db ved 15hz er alt for meget
-utroligt ringe ydelse frekvens/spl mæssigt når man tager størrelsen i betragtning, tilsvarende jbl enheder yder omkring 30 db mere
-de har antaget et næsten 20db roomgain i stedet for at måle
-åbenlyst mismatch imellem opgivede specifikationer og målinger

Crown - there is no substitute.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2009 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Jeg er ikke helt sikker på at testen er betalt, men den er i hvert fald meget magelfuld eller udført af en person uden en ordentlig reference

(dermed ikke sagt at lars ikke sagtens kan have ret, man ville næppe blive forundret)

hvad der skriger i øjnene ved subben er:

-ekstremt ringe frekvensbrede
-alt for lille magnet
-meget lille bevægelse (det er mildest talt usagligt at kalde det long throw med sølle 21mm vandring)
-spider der er max det kvarte af enheden (dvs. at linær vandring er en fysisk umulighed hvis jeg husker korrekt)
-alt for lille forstærker, og ingen oplysninger om den
-10 db ved 15hz er alt for meget
-utroligt ringe ydelse frekvens/spl mæssigt når man tager størrelsen i betragtning, tilsvarende jbl enheder yder omkring 30 db mere
-de har antaget et næsten 20db roomgain i stedet for at måle
-åbenlyst mismatch imellem opgivede specifikationer og målinger

selfølgelig er DD subs ikke de bedste i verden(jeg er bare glad for min) men det kommer jo også an på hvad man ligger vægt på. men det er pisse irriterende at høre om en sub der køre en rigtig god sub midt over for en brøkdel af hvad evt en DD sub koster. man kan sagtens købe en sub som går længere ned, og spiller højere. Men rigtig mange gange er det på bekostning af noget andet. Når det er sagt syntes jeg at DD subs har meget få svagheder

Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-August-2007
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2009 kl. 13:24

Alsår, kim Olsen oki du kommer med input, du har altid noget at sige som man tænker over, men du er tit meget kritisk over for alle andre end det du selv har eller har hørt. fair nok.

Lars37.

du har hat og briller at komme med med de udtalelser der.

Bla det med porten i toppen, som er M&K ´s vare mærke i deres store subs, og de er regnet for nogle af de bedste til hjemmebio ex 5100 modellen, men er som velo rigtig dyre, plus vi taler om en HT sub, ikke en Hifi sub.

rum eq ja er super fedt, men det kan købe for nogle af de penge man spare ved ikke at købe en ny velo DD18 og det med testen er betalt, har du overhovedet læst testen, og kigget på avs forum omkring denne her sub og deres mærke...?? nej det kan man tydeligt læse du ikke har, du er åbenbart mærke dyr og dyrt er det eneste der virker.

Redigeret af henrik-t - 24-September-2009 kl. 14:03
+100HD Film
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2009 kl. 13:27
Er i nu sikke på at denne dobble 18" ikke er alt for lille 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2009 kl. 13:55
Og de her tråde er osse grunden til ingen her inden har andet en velo, næsten, pga alle de roser folk som selv ejer ting kommer med, samme gælder onkyo.

Der kommer ingen udvikling når altid man skal læse , Velo eller onkyo.

Og så alle de tråde omkring 8" sub er super til hjemmebio, igen stor fejl, men alle har jo forskellige smag og lyster.

Redigeret af henrik-t - 24-September-2009 kl. 13:58
+100HD Film
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2009 kl. 13:59
Så er det jo. fx. dem der har Onkyo syndes det er det beste og dem der har Pioneer syndes at det er det beste og jeg kunne blive ved 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2009 kl. 14:18
ja og jeg har selv onkyo.... men jeg er ose på et Hfif budget og 30k er vel sådan set næsten køb hvad man vil . ikk, og tit dem der har brugt ex 40k på fronterne , vil ikke tro på eller læse om at nogle til 15k gør det bedre.

Men Op, hvis du har en Snedker-værksted, så lav da en DIY sub, køb en tegning som er afprøvet ala en af de her fra ED, eller andre mærker og så selv samle dem, det er da det ultimative... så kan du jo selv bestemme Forstærker / enhederne comboen fra ex JBL eller ED eller peeless XL osv.

En tråd jeg gerne villle læse i og følge med i.

Her er lidt læse stof..

ED subs tråd på Avsforum over 265 sider.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=953081

blandet Subs  ED / hsu / velo  osv forbruger subs, bare læse stof

http://forums.audioholics.com/forums/forumdisplay.php?f=42

http://www.avsforum.com/avs-vb/forumdisplay.php?f=113

Her er lidt DIY subs tråde , ported og lukket. :

http://www.hometheatershack.com/forums/diy-subwoofers/

http://www.hometheatershack.com/forums/diy-subwoofers-sealed -ported/

http://www.hometheatershack.com/forums/diy-subwoofers/9265-m embers-diy-subwoofer-database.html

http://www.avsforum.com/avs-vb/forumdisplay.php?f=155

Redigeret af henrik-t - 24-September-2009 kl. 14:40
+100HD Film
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2009 kl. 14:26

Nu vil jeg da også blande mig lidt, specielt med tanke på det "forkerte" i at man har en Velodyne

Og jo jeg roser Velodyne. Og det gør jeg fordi, at jeg havde 3 andre Sub´s indendøre på prøve, før jeg valgte Velodynen i mit setup.

Grunden til valget er såmænd ikke, at jeg er vild med bulder og brag og jordrystelser. Jeg er mere til den  - i mine øjne - korrekt baslyd til de aktiviteter som foregår på en film. Her har jeg aldrig oplevet en Sub der var mere korrekt og specifik end Velodyne. At der så sikkert findes andre er en anden sag. Men min Velodyne er den enhed hos mig, der har overlevet mange setups i min stue   

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2009 kl. 14:32
ingen tvivl om Velo er gode , de koster bare kassen for det samme som mange andre tilbyder og slår for mindre, og hvorfor ikke ha noget som ingen andre har "endnu" derfor jeg osse kigger længere en bare velo og SvS 13 ultra (som osse er på min hitliste)

Og inden jeg glemmer det, hvorfor er 1300 W for lidt til ex 1 eller 2 15"/18", det er da kun velo og et par andre mærker der kommer 2000-3000 w forstærkere i deres subs...!???

Mange køre med ca 650-1000w og nogen helt ned i 400 for en 12" og de virker da fint,.

Her er ex M&K MX 350 ultra, som skulle ære en super sub osse, "kun" 400W så må den jo være dårlig.

MX-350 THX Ultra 2 SPECIFICATIONS
Rated Power: 400 Watts
Frequency Response: 18 Hz – 200 Hz ±3dB
Low Pass Filter: Variable 50 Hz-125 Hz
Low Pass Filter: Fixed 80 Hz THX Filter Bypass
Finish: Black Satin
Dimensions (HxWxD): 23.5” x 15.3” x 20”
59.6 x 38.8 x 50.8 cm

Redigeret af henrik-t - 24-September-2009 kl. 14:51
+100HD Film
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2009 kl. 14:50

Oprindeligt skrevet af henrik-t henrik-t skrev:

Alsår, kim Olsen oki du kommer med input, du har altid noget at sige som man tænker over, men du er tit meget kritisk over for alle andre end det du selv har eller har hørt. fair nok.

Lars37.

du har hat og briller at komme med med de udtalelser der.

Bla det med porten i toppen, som er M&K ´s vare mærke i deres store subs, og de er regnet for nogle af de bedste til hjemmebio ex 5100 modellen, men er som velo rigtig dyre, plus vi taler om en HT sub, ikke en Hifi sub.

M&Ks varemærke er absolut ikke portet. deres varemærke er push/pull

rum eq ja er super fedt, men det kan købe for nogle af de penge man spare ved ikke at købe en ny velo DD18 og det med testen er betalt, har du overhovedet læst testen, og kigget på avs forum omkring denne her sub og deres mærke...?? nej det kan man tydeligt læse du ikke har, du er åbenbart mærke dyr og dyrt er det eneste der virker.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2009 kl. 14:53
Jep det er rigtigt, men der er da en port i den er der ikke.

nu har jeg måske ikke sat min nok ind i M&K pull / system med det er da en port, hvad virker den som da hvis det ikke er en port.

Redigeret af henrik-t - 24-September-2009 kl. 14:55
+100HD Film
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 10>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu