Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
p.las
Guld medlem
Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
|
Sendt: 24-September-2009 kl. 14:55 |
henrik-t skrev:
ingen tvivl om Velo er gode , de koster bare kassen for det samme som mange andre tilbyder og slår for mindre, og hvorfor ikke ha noget som ingen andre har "endnu" derfor jeg osse kigger længere en bare velo og SvS 13 ultra (som osse er på min hitliste)
Og inden jeg glemmer det, hvorfor er 1300 W for lidt til ex 1 eller 2 15"/18", det er da kun velo og et par andre mærker der kommer 2000-3000 w forstærkere i deres subs...!???
Mange køre med ca 650-1000w og nogen helt ned i 400 for en 12" og de virker da fint,.
Her er ex M&K MX 350 ultra, som skulle ære en super sub osse, "kun" 400W så må den jo være dårlig.
MX-350 THX Ultra 2 SPECIFICATIONS Rated Power: 400 Watts Frequency Response: 18 Hz – 200 Hz ±3dB Low Pass Filter: Variable 50 Hz-125 Hz Low Pass Filter: Fixed 80 Hz THX Filter Bypass Finish: Black Satin Dimensions (HxWxD): 23.5” x 15.3” x 20” 59.6 x 38.8 x 50.8 cm
|
hvilke sub har du hørt som slår velodyne på samtlige punkter?
jeg lyttede på rigtig meget da jeg købte min, i håb om at finde noget billigere. Det kunne jeg desværre ikke. jeg vil hellere end gerne have sparet nogle penge, men jeg valgte ikke at gå på kompromi
|
|
 |
p.las
Guld medlem
|
Sendt: 24-September-2009 kl. 14:59 |
henrik-t skrev:
Jep det er rigtigt, men der er da en port i den er der ikke.

nu har jeg måske ikke sat min nok ind i M&K pull / system med det er da en port, hvad virker den som da hvis det ikke er en port.
|
det er et lukket kabinet. det du kan se nede i bunden er bagsiden af den enhed der spiller ind i kabinettet. det er den der "skubber" på den anden
M&k suben er også en jeg har overvejet, den mangler lidt output i bunden i forhold til DD12. Den kan så nogle andre ting.den har meget punch iområdet fra ca 50-80hz
|
|
 |
p.las
Guld medlem
|
Sendt: 24-September-2009 kl. 15:01 |
som sagt, der er meget andet end specifikationer. ørene er den bedste parameter
|
|
 |
henrik-t
Guld medlem
Oprettet: 08-August-2007
Point: 1553
|
Sendt: 24-September-2009 kl. 15:07 |
nu er der ikke så mange muligheder herhjemme, så klart jeg ikke har hørt alle de sub , som kan slå DD15/18 men de findes da, mange kan slet ikke li det servo system til film, men det er vel igen en smags sag, at den så måske er en af de nemmeste at sætte op "EQ og servo", og der ved kan slå nogle subs som er bedre pga folk ikke selv kan sætte dem op er en anden snak..  Faktum er der er mange "andre" mærker der ude som kan slå velo eller spille lige op til billigere penge, men med dårligere design/fetures ., SvS 13 ultra er en af dem, problemet er at ingen i DK importer de her mærker så vi kan jo ikke bare gå ud og høre dem, desvære. Måske du ikke stoler på side op og side ned, ad bruger oplysninger og div sub test på USA/Engelske forums, sådan er det jo mange der har det, problemet er jo bare næsten ingen herhjemme har noget man lige kan poppe ud og lytte til i den butik som kan slå velo , tror ikke der er noget herhjemme , jo måske JB fantom eller nogle a de store Martin logan subs, men de er jo endnu dyrere. Det er osse gunden til næsten alle har Velo , fordi mange ikke tør købe inde de høre, som er fair nok, så er der osse garantien der spiller ind. Plus nu har velo jo osse den nye DD18 x2 men den er jo ikke til at købe for menneske penge. Kommer der så ikke lyd ud af den port der, selv om den er lukket..? men M&K klart , det er osse en god sub, bare osse dyr.. især herhjemme  jeg ville nok bare ikke gå under 350 serien.
Redigeret af henrik-t - 24-September-2009 kl. 15:15
|
+100HD Film
|
 |
p.las
Guld medlem
|
Sendt: 24-September-2009 kl. 15:17 |
henrik-t skrev:
nu er der ikke så mange muligheder herhjemme, så klart jeg ikke har hørt alle de sub , som kan slå DD15/18 men de findes da, mange kan slet ikke li det servo system til film, men det er vel igen en smags sag, at den så måske er en af de nemmeste at sætte op "EQ og servo", og der ved kan slå nogle subs som er bedre pga folk ikke selv kan sætte dem op er en anden snak..
Faktum er der er mange "andre" mærker der ude som kan slå velo, SvS 13 ultra er en af dem, problemet er at ingen i DK importer de her mærker så vi kan jo ikke bare gå ud og høre dem, desvære.
Måske du ikke stoler på side op og side ned, ad bruger oplysninger og div sub test på USA/Engelske forums, sådan er det jo mange der har det, problemet er jo bare næsten ingen herhjemme har noget man lige kan poppe ud og lytte til i den butik som kan slå velo , tror ikke der er noget herhjemme , jo måske JB fantom eller nogle a de store Martin logan subs, men de er jo endnu dyrere.
Det er osse gunden til næsten alle har Velo , fordi mange ikke tør købe inde de høre, som er fair nok, så er der osse garantien der spiller ind.
|
at sætte velodynen op kan godt være vanskeligt hvis man skal have det optimale ud af den. At nogle ikke kan lide servoen til film, skyldes nok at den bliver for præcis, Igen en smagsag. Man kan jo så bare løsne den til film. Hvor er SVS bedre end DD serien? Hvis det gælder præsision og nuancering er veloen bedre. Hvis det gælder lydtryk og og kælderdyb bas er svs bedre.
Det lyder på dine udtalelser som om at du har hørt det hele
|
|
 |
p.las
Guld medlem
|
Sendt: 24-September-2009 kl. 15:19 |
der er ingen hul ind i kabinettet.
|
|
 |
henrik-t
Guld medlem
|
Sendt: 24-September-2009 kl. 15:23 |
Nej da som jeg jo skriver , man kan jo ikke høre så meget herhjemme, plus vi får aldrig andet , hvis alt bare bliver skudt ned , som fusk og dårligt pga velo har servo system (som igen mange ikke kan li til film, men lige så mange elsker det.) og EQ.
igen, du har jo en Velo og hørte de få mærker man kan herhjemme, og tog dit valg, SvS må da efterhånden være etableret som en af de bedste med deres 2 største modeller , Read > Hjemmebio, måske velo er bedre til musik, men det er jo osse en smags sag, hvor hifi Elskere vil vælge velo pga det du siger, som jo er rigtig nok, hvor andre kan bedre lid mere slam og dybere bas, som jeg mener egner sig bedre til Film.
Redigeret af henrik-t - 24-September-2009 kl. 15:26
|
+100HD Film
|
 |
p.las
Guld medlem
|
Sendt: 24-September-2009 kl. 15:24 |
hvis du tager DD seriens stærke sider. Dyb bas ,præsic bas. De kan spille relativt højt. Hvilke billigere subs mener du der også kan det
|
|
 |
p.las
Guld medlem
|
Sendt: 24-September-2009 kl. 15:29 |
henrik-t skrev:
Nej da som jeg jo skriver , men kan jo ikke høre så maget herhjemme,
igen, du har jo en Velo og hørte de få mærker man kan herhjemme, og tog dit valg, SvS må da efterhånden være etableret som en af de bedste med deres 2 største modeller , Read > Hjemmebio, måske velo er bedre til musik, men det er jo osse en smags sag, hvor hifi Elskere vil vælge velo pga det du siger, som jo er rigtig nok, hvor andre kan bedre lid mere slam og dybere bas, som jeg mener egner sig bedre til Film.
|
det er ikke et faktum at de er bedre, det er kun gisninger. jeg bryder mig ikke om når man kan høre subben. Så en stor blafrende bas er ikke noget for mig
|
|
 |
henrik-t
Guld medlem
|
Sendt: 24-September-2009 kl. 15:29 |
ingen du kan købe i DK.. 100% Måske M&K 5100 og JB Fantom kan spille med. over nettet er der mange læs bare i min post og kig på listen det er jo ikke fantasi subs der er på den liste, de er allesammen top subs, osse velo DD18, men der er kommmet nye til, sådan er det jo. Er det "kun" DD12 du har( ikke "kun" den er jo dyr nok.) , så er der jo mange flere der kan være med, men DD18 er jo i en højere liga. Og nu det er sagt, så sys jeg at DIY er vejen frem her, især hvis han har adgang til ordenligt snedker udstyr, så han kan lavet i top finish...og har lyst...
Redigeret af henrik-t - 24-September-2009 kl. 15:41
|
+100HD Film
|
 |
SVP03
Guld medlem
Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
|
Sendt: 24-September-2009 kl. 16:00 |
Har talt med KT, han var vild med ideen, en styring af dem alla Velodyne SMS-1 eller tilsvarende, en pro forstærker, og de fedeste jbl enheder du kan få, enten 2x18 eller 2x2x15 tommer. Taget fra Aray serien. Der findes færdige tegninger i flere udgaver. Opbygge et podie med front og center indbygget henholdsvis bag stof og filmlærred. og subber indbygget i bunden.
Ellers er jeg jo ret vild med Velodyne og den lyd de leverer.
|
SVP03
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 24-September-2009 kl. 16:22 |
Mht. MK'en og basrefleks: En basrefleks-port er netop ikke bare et "hul", men en port med en bestemt længde og areal, der er tunet til en bestemt frekvens. Hullet i MK'en er _netop_ bare "et hul", det er en lidt anderledes placering af to enheder end bare at placere dem f.eks. ved siden af hinanden, som MK mener er en fordel, men dybest set svarer det til et lukket kabinet med to enheder ved siden af hinanden. Det har ikke noget med basrefleks at gøre, hvor du tuner enheden til en resonansfrekvens der er lavere end enhedens egen frekvens, for at kunne spille dybere.
|
 |