psico skrev:
ACK ! det vil jo sige at jeg ikke kan se digitalt signal når jeg kører via HDMI, men kun scart.
.... syntes konstant man finder ting som er muligt med scart, men ikke med HDMI...troede at HDMI var ment som scartens afløser. suk |
Hejsa,
Først overså jeg, at du er psico, jeg troede nemlig, at det var Labuha, der skrev igen.
Jeg er ikke enig i din første konklusion. Ihvertfald ikke, hvis du mener digitalt modtaget TV-signal. Eller også forstår jeg den bare ikke og ved ikke, hvordan du har tilsluttet hvad og er nået frem til den.
Hvis du ikke har ca. samme udstyr som Labuha:
Ingen yderligere kommentarer fra mig.
Hvis du har ca. samme udstyr som Labuha incl. en Sagem 60:
Du kan se digitalt TV - din Sagem 60 kan faktisk slet ikke modtage analogt TV. Men dens SCART-billedudgange er analoge.
Og hvad så? Tror du, at et SCART-kabel på under en meter ødelægger et signal? Så skal kablet være temmeligt ringe og tænk lige på, at der er kilometervis af kabel med analogt og mere eller mindre forstyrret og støjfyldt signal på kabel-TV nettet.
Desuden har jeg givet råd om at bruge RGB, der hjælper meget på billedets kvalitet.
Det er rigtigt nok, at HDMI populært sagt er SCARTs afløser, men Sagem 60 er heller ikke helt nyudviklet, ja, den har vel et par år på bagen efterhånden. Og hverken din recorder (hvis du har en) eller Sagem 60 er HD-gengivere, HDMI er dybest set et High Definition medie interface, deraf forkortelsen.
Sagem 81* har fået HDMI.
*Den nye HD model, der er en del problemer med og som man pt. ikke kan købe - og det er her, et suk og et ak efter min mening er mere berettiget...