|
Bedste trådløse højtaler som primært system |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
tazsl778
Ny bruger Oprettet: 08-April-2018 Status: Offline Point: 3 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 08-April-2018 kl. 13:47 |
Hej alle,
I forbindelse med flytning, skal jeg have anskaffet mig én trådløs højtaler, som kan levere lyd på HiFi niveau( så vidt som muligt). Jeg har ikke meget plads, og er generelt ikke glad for kabler og store gulvhøjtalere, derfor skal det være noget trådløst. Budgettet er 5000-6000. Jeg har kigget på Naim Mu-so (også QB) samt B&W zeppelin wireless. Jeg er vild med begge Naim højtalere, og syntes bestemt også om Zeppelin, Naim mu-so kommer desværre til at springe mit budget og Mu-so Qb er på smertegrænsen . Har i nogle alternativer, som kan levere solid lyd, både til dagligdags jam sessions og til lidt fest. Det ville kun være lækkert, hvis højtaleren også var stiligt designet.
|
|
JackD84
Guld medlem Oprettet: 28-Januar-2014 Sted: Jylland Status: Offline Point: 755 |
Funktioner
Tak(0)
|
Et par System Audio Saxo 1 er på tilbud til 3000 kr og for mere bund kan du vælge at købe en System Audio Saxo 10 Sub. Bedre system får du ikke for 6500 kr. Dertil læg et in-akustik subwoofer kabel med Y-splitter. Det koster vel et par hundrede. Hvis du gerne vil have mulighed for at høre musik fra computer med en dedikeret DAC, kan du vælge en Meridian Explorer til 1300 kr og udbygge med på sigt. Det er dog ikke nødvendigt, da højttaleren har bluetooth. Der er desuden 2 optiske indgange og en analog indgang. Så du kan koble dem til evt. et tv eller hvad du har lyst til. Et Apple TV 3 med optisk udgang til streaming, youtube, netflix, viaplay you name it og tilslutning af HDMI til TV. Der er mange muligheder. Til stereo gør de det rigtigt godt, læs lyd og billedes anmeldelse.
Hvis det skal være bedre, skal du have et par Dynaudio Xeo og det koster. Hvis det skal være endnu bedre, skal du op i Meridian, men det koster, da den billigste højttaler fra dem er en DSP 3100 og den synes jeg kræver en subwoofer og det er ikke lige at gå til med at koble en DAC til med S/PDIF Coax indgang og med en tilhørende processor bliver det dyrt.
Redigeret af JackD84 - 09-April-2018 kl. 15:07 |
|
frsch
Bruger Oprettet: 28-August-2012 Sted: Herning Status: Offline Point: 60 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vifa laver nogle vellydende trådløse højtalere.
De er dog nok ikke decideret HiFi. |
|
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
|
Absolut Dynaudio Xeo 2.
|
|
Stouenberg
Bruger Oprettet: 18-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 226 |
Funktioner
Tak(0)
|
https://www.bang-olufsen.com/da/collection/wireless-speaker-systems/beosound-2
|
|
8-) Steen
BUSH DABradio + det løse... |
|
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvor relevant er det lige, når du ser mandens budget? |
|
Stouenberg
Bruger Oprettet: 18-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 226 |
Funktioner
Tak(0)
|
Sorry, en smutter
|
|
8-) Steen
BUSH DABradio + det løse... |
|
Michael Cordt
Ny bruger Oprettet: 09-April-2018 Sted: Fredensborg Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
|
Dynaudio helt nye Musik 5 er et bud på en løsning... dog er det ikke en fest højttaler, alt efter hvor stort et rum du skal spille op i :-)
|
|
DBH
Michael Cordt |
|
tazsl778
Ny bruger Oprettet: 08-April-2018 Status: Offline Point: 3 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for de mange bud
Jeg vil komme ud og få hørt Dynaudio music 5, da jeg finder denne mest interessant. Er der nogle af jer herinde der ejer en music 5, som kan fortælle lidt om deres opfattelse af den? Det er ikke lykkedes mig at finde et review af den, ihvertfald ikke fra noget anerkendt site. |
|
Bconrad
Guld medlem Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
Funktioner
Tak(0)
|
Yamaha har også en aktiv højttaler til ca 6000 kr for et sæt. De skulle spille ret godt.
|
|
Bconrad
Guld medlem Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
Funktioner
Tak(0)
|
JackD84
Guld medlem Oprettet: 28-Januar-2014 Sted: Jylland Status: Offline Point: 755 |
Funktioner
Tak(0)
|
De ser nice ud, men trådstarter skal være opmærksom på de ikke går så dybt, 54 Hz - 40kHz (-10dB) frekvensgang og det ser ikke umiddelbart ud til der kan tilsluttes subwoofer, men lækre er de .
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |