recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Behov for / lyst til moderne recordere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Behov for / lyst til moderne recordere?

 Besvar Besvar Side  123 43>
Afstemningsspørgsmål: Kunne du tænke dig en moderne recorder i stil med Panasonic DMR-BWT700
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
61 [40.40%]
14 [9.27%]
4 [2.65%]
72 [47.68%]
Du har ikke adgang til at deltage i denne afstemning

Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7881
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Behov for / lyst til moderne recordere?
    Sendt: 11-April-2012 kl. 14:27
I ovennævnte afstemnings spørgsmål:
Uddybning: Nummer 1-3 er ikke Panasonic's maskine specifikt, der kan stå et hvilket som helst navn på den - men noget i den retning og hvor 2 vel egentligt er mere i retning af Samsungs og LG's nuværende maskiner. Jeg indrømmer gerne at formuleringen af 4 er lidt uheldig, men der er begrænset plads. Men egentligt dækker 4 alle andre løsninger, der er rent harddisk (eller Internet) baserede og som ligner PVR, TiVo (som jeg ikke er helt sikker på hvordan fungerer) og andre lignende løsninger.
 
Den moderne recorder som ligner mest vores "go'e gamle" HDD+DVD-optagere er nok Panasonic's DMR-BWT700 / BWT800. Denne kan bruges i Danmark, men kun hvis man har egen antenne, da maskinen kun har DVB-T tuner.
 
Jeg synes at der mangler sådanne maskiner på det danske marked - som erstatning for vores gamle HDD+DVD-optagere - selvfølgelig opdateret til nutiden med hensyn til digitale tv-signaler osv.
 
Jeg synes at det ser ud til at Panasonic's DMR-BWT700 / BWT800 har alt hvad hjertet kan begære - i forhold til en moderne recorder - bortset fra at den ikke kan bruges til kabel-tv. Den kan kopiere optagelser på HDD'en til Blu-Ray og DVD (kopi-beskyttede digitale programmer kan kun kopieres én gang, hvis de kopieres til en HD-kvalitet), den kan redigere optagelserne (klippe dele væk o.lign.), den har netværk, så (nogle) optagelser på den kan afspilles på andre enheder på netværket osv.
 
Hvad kunne jeg ønske mig af en moderne optager til brug i Danmark? Og hvad kunne I ønske Jer? Dette er et opråb til Panasonic - men også til andre producenter, der måtte læse med på sidelinien;
 
Jeg kunne ønske mig:
- Muligheden for at redigere i optagelserne, dvs. klippe dele væk.
- Muligheden for at samle flere titler til én titel - evt. via playlist.
- Mulighed for at opdele titler.
- Mulighed for at vælge index billeder.
- Mulighed for at skrive / redigere navn på titel, gerne med mulighed for de danske bogstaver æ, ø og å.
- Mulighed for at tildele en titel / optagelse et underbibliotek (film, dokumentar, osv.).
- Mulighed for manuel programmering af optagelser, hvor man selv fastsætter klokkeslet for start og slut.
- Mulighed for at tilføje tid før og efter optagelser, der er programmeret automatisk.
- Mulighed for at overspille redigerede optagelser til Blu-Ray og/eller DVD. F.eks. kan maskinen have Blu-Ray og DVD-afspiller men kun mulighed for at optage på DVD. Men Blu-Ray og DVD-optagelse er nummer 1.
- Mulighed for at vælge mellem en række forskellige optagekvaliteter som på DMR-BWT700 / BWT800, uanset om indgangssignal er analogt eller digitalt.
- Mulighed for at overspille til Blu-Ray/DVD i valgfri kvalitet.
- Mulighed for at overspille til Blu-Ray/DVD i en kvalitet, der er tilpasset kapaciteten på mediet.
- USB-stik i front for afspilning af video / musik filer.
- Mulighed for at kopiere film/musik fra DVD/Blu-Ray drevet og USB-stikket til HDD.
- Internet tilslutning med mulighed for at gå på Internettet via recorderen.
- Mulighed for Skype på fjernsynet og derved mulighed for tilslutning af webcam og mikrofon til recorderen.
- Mulighed for at programmere optagelser via Internet uanset om man er hjemme eller i langt væk.
- Mulighed for at afspille alle typer titler på HDD, på enheder, der er tilsluttet netværket - gerne via Internet, så det er muligt at se optagelser, selvom man ikke er hjemme.
- Mulighed for at redigere optagelser via Internet - inkl. klipning, sletning osv.
- Mulighed for tilslutning til netværk / Internet valgfrit mellem Wi-Fi og kabel.
- Dobbelte tuner i både DVB-C og DVB-T - og derved mulighed for enten at optage to forskellige programmer samtidigt eller optage et program og se at andet broadcast samtidigt.
- Valg mellem modeller med HDD kapacitet på 500 GB, 1000 GB og 2000 GB.
 
Jeg har sikkert glemt noget / overset noget - men dette tror jeg er nogle af de væsentligste features jeg gerne ville have i min moderne recorder. I det store og hele egentligt en maskine som Panasonic's DMR-BWT700 / BWT800, men gerne med lidt forbedrede features og større harddiske.


Redigeret af Thorvald - 12-April-2012 kl. 05:50
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 18:34
Det lyder da godt nok som en gammeldags maskine du ønsker. DVD og BD er jo snart total forældet, så ingen grund til at indbygge sådan noget i en ny maskine.

USB stik til billeder / musik - OMG

Lad os få noget som TiVo det kunne være interssant. Herhjemme sker der næppe noget før iTV bliver lanceret. Så kunne jeg godt forstille mig markedet eksploderede med nye servicer fra forskellige udbydere.

Men den recorder du beskriver, nej TAK.
Til top
Kavi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kavi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Det lyder da godt nok som en gammeldags maskine du ønsker. DVD og BD er jo snart total forældet, så ingen grund til at indbygge sådan noget i en ny maskine.
Du er der måske flere, der netop ønsker denne gammeldags type maskiner, dog med den nyeste teknologi indbygget. Hvorfor skulle der være noget galt i det ?
At du kan brænde dine optagelser ud på et medie, fjerner netop denne apparatafhængighed som ellers gør sig gældende. Fx. kan jeg ikke engang tage den usb3disk jeg har på mit pvr'fjernsyn og se de filer den har optaget på et andet samsungapparat. Det kommer jeg helt udover ved at stege filerne over på en DVD'skive :)

Du ve' nok..... folk der samler på bøger eller musik, nyder heller ikke deres samling hver dag.
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Det lyder da godt nok som en gammeldags maskine du ønsker. DVD og BD er jo snart total forældet, så ingen grund til at indbygge sådan noget i en ny maskine.
Du er der måske flere, der netop ønsker denne gammeldags type maskiner, dog med den nyeste teknologi indbygget. Hvorfor skulle der være noget galt i det ?
At du kan brænde dine optagelser ud på et medie, fjerner netop denne apparatafhængighed som ellers gør sig gældende. Fx. kan jeg ikke engang tage den usb3disk jeg har på mit pvr'fjernsyn og se de filer den har optaget på et andet samsungapparat. Det kommer jeg helt udover ved at stege filerne over på en DVD'skive :)

Du ve' nok..... folk der samler på bøger eller musik, nyder heller ikke deres samling hver dag.
Hvorfor ønske sig en maskine med forældet teknologi ?

Hvorfor ikke bare gemme optagelserne i sin cloud, så du kan streame dem ud på dine tv, telefon, tablet m.m. 

USB stik til musik, hvorfor ikke benytte AirPlay eller ligende teknologi.

Vil i også have den skal kunne afspille kassettebånd nu vi er i gang ?

Angående din PVR ting, surt at samsung låser deres optagelser på denne måde. Men ud på en DVD skive som vel kan holde 1/3 film i HD, nej lyder ikke særligt brugbart.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7881
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 20:00
Jeg synes ikke vi snakker om forældet teknologi her. Du snakker om "cloud løsninger" - altså Internet baserede løsninger. Det tror jeg ikke på slår igennem foreløbigt - og selvom det gør vil mange (tror jeg) stadig gerne have fysiske "medier" (dvs. en maskine af en slags med HDD, Blu-Ray, DVD o.lign.). Nogle af disse maskiner giver jo allerede idag mulighed for at du kan streame til andre enheder indenfor netværket. Det synes jeg ikke er forældet teknologi. Det er moderne teknologi.
 
Og vi snakker jo ikke om nødvendigvis kun at kunne brænde ud på DVD - med til den moderne teknologi hører at man kan brænde ud på Blu-Ray. Jeg tror at både DVD og Blu-Ray vil bestå i mange år endnu og om mange år måske blive erstattet af andre fysiske medier, der måske er en transportabel SSD.
 
Det vi altså snakker om her er en "gammeldags" type recorder - opdateret til moderne teknologi.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 20:11
Nej der er ikke behov for sådanne maskiner mere.

De gode tv-serier køber jeg når de kommer på blu-ray eller dvd. Dvs. tv-serier og film ser jeg aldrig på tv. Andre udsendelser, jeg går glip af, ser jeg på dr.dk/nu.

I stedet har jeg nu købt en Apple tv, så det der kan ses på iPad, kan nu ses på den store skærm. Jeg er også begyndt at leje film på den. Det er ca. samme pris som Yousee og Stofa.
Fremtiden bliver, håber jeg, sådan at vi selv kan sammensætte vores tv-program ud fra ALLE kanaler, men kun de udsendelser vi vil se.

Så det med at optage nogetsomhelst er slut for mig.

Venlig hilsen
KB
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jeg synes ikke vi snakker om forældet teknologi her. Du snakker om "cloud løsninger" - altså Internet baserede løsninger. Det tror jeg ikke på slår igennem foreløbigt - og selvom det gør vil mange (tror jeg) stadig gerne have fysiske "medier" (dvs. en maskine af en slags med HDD, Blu-Ray, DVD o.lign.). Nogle af disse maskiner giver jo allerede idag mulighed for at du kan streame til andre enheder indenfor netværket. Det synes jeg ikke er forældet teknologi. Det er moderne teknologi.
 
Og vi snakker jo ikke om nødvendigvis kun at kunne brænde ud på DVD - med til den moderne teknologi hører at man kan brænde ud på Blu-Ray. Jeg tror at både DVD og Blu-Ray vil bestå i mange år endnu og om mange år måske blive erstattet af andre fysiske medier, der måske er en transportabel SSD.
 
Det vi altså snakker om her er en "gammeldags" type recorder - opdateret til moderne teknologi.
Cloud behøver ikke være ude på nettet.
Nej synes din maskine lyder meget gammeldags, ikke meget moderne teknologi i den.

Jeg kan selv optage i dag på en "private cloud" løsning. Optagelsen kan jeg så se på mit tv, tablet, pc eller smarthone. Kan selvfølgeligt styre det hele fra enten telefon, pc eller tablet.

Egentligt kan mit simple setup alt hvad du beskriver, bortset fra gemme på BD.




Redigeret af lahan - 11-April-2012 kl. 20:20
Til top
Kavi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kavi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Cloud behøver ikke være ude på nettet.
Nej synes din maskine lyder meget gammeldags, ikke meget moderne teknologi i den.

Jeg kan selv optage i dag på en "private cloud" løsning. Optagelsen kan jeg så se på mit tv, tablet, pc eller smarthone. Kan selvfølgeligt styre det hele fra enten telefon, pc eller tablet.
HOV ................. der er jo ingen der fornægter behovet for moderne teknologi. Du kan stoppe al den teknologi du mener relevant i en optager - det bliver den jo ikke gammeldags af ? Faktisk behøver du ikke engang sætte et DVD/BR'drev i maskinen for at tilfredsstille mine ønsker - blot man så i stedet ville sætte et lille USB'stik(Gerne på bagsiden, så det ikke stikker følsomme obj. i øjnene), så man kan tilslutte sin brænder der, når man vil være 'gammeldags' som i nu foretrækker at kalde det. (Måske i så blot ville se det som en feature, som er forbeholdt en eksklusiv forstokket gruppes  mentalitet omkring deres optagelser :) ?
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Cloud behøver ikke være ude på nettet.
Nej synes din maskine lyder meget gammeldags, ikke meget moderne teknologi i den.

Jeg kan selv optage i dag på en "private cloud" løsning. Optagelsen kan jeg så se på mit tv, tablet, pc eller smarthone. Kan selvfølgeligt styre det hele fra enten telefon, pc eller tablet.
HOV ................. der er jo ingen der fornægter behovet for moderne teknologi. Du kan stoppe al den teknologi du mener relevant i en optager - det bliver den jo ikke gammeldags af ? Faktisk behøver du ikke engang sætte et DVD/BR'drev i maskinen for at tilfredsstille mine ønsker - blot man så i stedet ville sætte et lille USB'stik(Gerne på bagsiden, så det ikke stikker følsomme obj. i øjnene), så man kan tilslutte sin brænder der, når man vil være 'gammeldags' som i nu foretrækker at kalde det. (Måske i så blot ville se det som en feature, som er forbeholdt en eksklusiv forstokket gruppes  mentalitet omkring deres optagelser :) ?
Hvorfor vil du brænde det ?
Til top
Kavi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kavi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Cloud behøver ikke være ude på nettet.
Nej synes din maskine lyder meget gammeldags, ikke meget moderne teknologi i den.

Jeg kan selv optage i dag på en "private cloud" løsning. Optagelsen kan jeg så se på mit tv, tablet, pc eller smarthone. Kan selvfølgeligt styre det hele fra enten telefon, pc eller tablet.
HOV ................. der er jo ingen der fornægter behovet for moderne teknologi. Du kan stoppe al den teknologi du mener relevant i en optager - det bliver den jo ikke gammeldags af ? Faktisk behøver du ikke engang sætte et DVD/BR'drev i maskinen for at tilfredsstille mine ønsker - blot man så i stedet ville sætte et lille USB'stik(Gerne på bagsiden, så det ikke stikker følsomme obj. i øjnene), så man kan tilslutte sin brænder der, når man vil være 'gammeldags' som i nu foretrækker at kalde det. (Måske i så blot ville se det som en feature, som er forbeholdt en eksklusiv forstokket gruppes  mentalitet omkring deres optagelser :) ?
Hvorfor vil du brænde det ?
Jeg vil da gerne gentage min forklaring - læs her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=110235&PID=1115914&title=behov-for-lyst-til-moderne-recordere#1115914
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Cloud behøver ikke være ude på nettet.
Nej synes din maskine lyder meget gammeldags, ikke meget moderne teknologi i den.

Jeg kan selv optage i dag på en "private cloud" løsning. Optagelsen kan jeg så se på mit tv, tablet, pc eller smarthone. Kan selvfølgeligt styre det hele fra enten telefon, pc eller tablet.
HOV ................. der er jo ingen der fornægter behovet for moderne teknologi. Du kan stoppe al den teknologi du mener relevant i en optager - det bliver den jo ikke gammeldags af ? Faktisk behøver du ikke engang sætte et DVD/BR'drev i maskinen for at tilfredsstille mine ønsker - blot man så i stedet ville sætte et lille USB'stik(Gerne på bagsiden, så det ikke stikker følsomme obj. i øjnene), så man kan tilslutte sin brænder der, når man vil være 'gammeldags' som i nu foretrækker at kalde det. (Måske i så blot ville se det som en feature, som er forbeholdt en eksklusiv forstokket gruppes  mentalitet omkring deres optagelser :) ?
Hvorfor vil du brænde det ?
Jeg vil da gerne gentage min forklaring - læs her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=110235&PID=1115914&title=behov-for-lyst-til-moderne-recordere#1115914
Er det dit samsung problem du henviser til ?
Kan stadig ikke se fordelen ved at brænde på DVD, det tager tid. Er besværligt, og gider man have en film på et par skiver !


Redigeret af lahan - 11-April-2012 kl. 21:01
Til top
Kavi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kavi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Cloud behøver ikke være ude på nettet.
Nej synes din maskine lyder meget gammeldags, ikke meget moderne teknologi i den.

Jeg kan selv optage i dag på en "private cloud" løsning. Optagelsen kan jeg så se på mit tv, tablet, pc eller smarthone. Kan selvfølgeligt styre det hele fra enten telefon, pc eller tablet.
HOV ................. der er jo ingen der fornægter behovet for moderne teknologi. Du kan stoppe al den teknologi du mener relevant i en optager - det bliver den jo ikke gammeldags af ? Faktisk behøver du ikke engang sætte et DVD/BR'drev i maskinen for at tilfredsstille mine ønsker - blot man så i stedet ville sætte et lille USB'stik(Gerne på bagsiden, så det ikke stikker følsomme obj. i øjnene), så man kan tilslutte sin brænder der, når man vil være 'gammeldags' som i nu foretrækker at kalde det. (Måske i så blot ville se det som en feature, som er forbeholdt en eksklusiv forstokket gruppes  mentalitet omkring deres optagelser :) ?
Hvorfor vil du brænde det ?
Jeg vil da gerne gentage min forklaring - læs her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=110235&PID=1115914&title=behov-for-lyst-til-moderne-recordere#1115914
Er det dit samsung problem du henviser til ?
Kan stadig ikke se fordelen ved at brænde på DVD, det tager tid. Er besværligt, og gider man have en film på 10 skiver !
Jeg har intet problem med DVD'mediet, men selvfølgelig ville Blueray være at foretrække. Dog er HD'kvaliteten ikke afgørende.
Jeg tror det er 15-17 år siden jeg begyndte at optage på PC'ens harddisk med et Hauppaugekort i maskinen - dengang kostede DVD'brændere og tilhørende skiver en krig, så i stedet lavede vi såkaldte video'cd'er med max 80 min. i starten.... og self. med tilsvarende dårlig billedkvalitet. Imidlertid er det ikke et issue i dag, at jeg skal kunne tælle knurhårene på en mus, der fylder kun 4,3 % af skærmarealet på en 40'' ........... så bl.a. derfor er jeg ganske tilfreds med DVD'kvaliteten - og nej, det er heller ikke besværligt modsat hvad jeg ellers skulle igennem da vi lavede skiver på PC'en.
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 43>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu