recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Behov for / lyst til moderne recordere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Behov for / lyst til moderne recordere?

 Besvar Besvar Side  <1234 43>
Afstemningsspørgsmål: Kunne du tænke dig en moderne recorder i stil med Panasonic DMR-BWT700
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
61 [40.40%]
14 [9.27%]
4 [2.65%]
72 [47.68%]
Du har ikke adgang til at deltage i denne afstemning

Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 9329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 21:06
Men hvorfor fysiske skiver ?
Til top
Kavi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kavi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Men hvorfor fysiske skiver ?
Nu synes jeg denne argumentation begynder at antage en noget cirkulær form, hvis du ikke læser mine svar.......... 

fortsat go' aften :)
-
There are only 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
-
Samsung LE 40c755R2W & Stueant til 13 kr
Samsung BD-D8200N (dvb T2/C)
Sagem DTR94250TA HD
LG RH7500 & RH277H
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7880
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 21:21
Altså - det er ret tydeligt at der er nogen, der synes de gerne vil have denne type "gammeldags" maskiner og nogen der synes de ikke har behov for det. Og så vil jeg gentage at denne type maskine ikke er gammeldags. Den er opdateret til moderne teknologi, såsom Blu-Ray brænder, wi-fi, Internet og netværks forbindelse osv. osv. Vi er også nogen, der ikke er interesseret i Apple, Ipad's, smartphones og den slags. Den slags synes vi ikke vi har brug for. Mens andre godt kan lide den slags ting. Og sådan er vi forskellige - uden at den ene gruppe nødvendigvis er "gammeldags" og hænger fast i fortiden.
 
"Kan stadig ikke se fordelen ved at brænde på DVD, det tager tid. Er besværligt, og gider man have en film på 10 skiver !" Det er ikke særligt besværligt og man behøver jo ikke at bruge 10 DVD'ere når man kan bruge én Blu_Ray disc til det samme.
 
Hvad angår at købe film og tv-serier på DVD/Blu-Ray - ja, det er en mulighed, men det er ikke altid at man har råd til eller lyst til at købe.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 9329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Altså - det er ret tydeligt at der er nogen, der synes de gerne vil have denne type "gammeldags" maskiner og nogen der synes de ikke har behov for det. Og så vil jeg gentage at denne type maskine ikke er gammeldags. Den er opdateret til moderne teknologi, såsom Blu-Ray brænder, wi-fi, Internet og netværks forbindelse osv. osv. Vi er også nogen, der ikke er interesseret i Apple, Ipad's, smartphones og den slags. Den slags synes vi ikke vi har brug for. Mens andre godt kan lide den slags ting. Og sådan er vi forskellige - uden at den ene gruppe nødvendigvis er "gammeldags" og hænger fast i fortiden.
 
"Kan stadig ikke se fordelen ved at brænde på DVD, det tager tid. Er besværligt, og gider man have en film på 10 skiver !" Det er ikke særligt besværligt og man behøver jo ikke at bruge 10 DVD'ere når man kan bruge én Blu_Ray disc til det samme.
 
Hvad angår at købe film og tv-serier på DVD/Blu-Ray - ja, det er en mulighed, men det er ikke altid at man har råd til eller lyst til at købe.
Tror vi har en meget forskellige opfattelse af ny teknologi. Men hvis du synes at DVD/BD er smart og moderne, jamen så er det en meget smart maskine du har beskrevet.

Men for mig er det 2007 teknologi.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 9329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Men hvorfor fysiske skiver ?
Nu synes jeg denne argumentation begynder at antage en noget cirkulær form, hvis du ikke læser mine svar.......... 

fortsat go' aften :)
Jeg kan forstå dit usb stik til en HDD, så du kan flytte disken rundt mellem dine tv, evt tage med i sommerhuset. Det kan jeg se en ide med.

Men brændning på DVD skiver, nej det er både dyrt, besværligt og fylder en masse.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7880
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 21:51
Hvis ikke der er en kundegruppe for denne type recordere - hvorfor er der så p.t. 4 der har stemt på dem og ingen der har stemt på pvr-lignende løsninger? (Egentligt omfatter "pvr-lignende løsninger som f.eks. YouSee Plus", vel egentligt andre løsninger, der ikke er denne "gammeldags" (som I kalder det) type recordere og som også ikke er de andre nævnte typer). Hvad har du selv stemt på?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 9329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hvis ikke der er en kundegruppe for denne type recordere - hvorfor er der så p.t. 4 der har stemt på dem og ingen der har stemt på pvr-lignende løsninger? (Egentligt omfatter "pvr-lignende løsninger som f.eks. YouSee Plus", vel egentligt andre løsninger, der ikke er denne "gammeldags" (som I kalder det) type recordere og som også ikke er de andre nævnte typer). Hvad har du selv stemt på?
Fordi dine svar muligheder er totalt farvet af det  svar du ønsker. 

Har ikke kunne stemme 1-3, da jeg ikke er interesseret i din Pana maskine.

Og nej PVR som YouSee er ikke specielt smart.

Giv mig mulighed for noget TiVo, iTV eller ligende løsninger der udnytter teknologien her i 2012.
Til top
clips Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clips Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 22:08
Mange har ikke mulighed for hurtig internet
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7880
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 05:48
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

.... Fordi dine svar muligheder er totalt farvet af det  svar du ønsker. 
 
Har ikke kunne stemme 1-3, da jeg ikke er interesseret i din Pana maskine.
 
Og nej PVR som YouSee er ikke specielt smart.
 
Giv mig mulighed for noget TiVo, iTV eller ligende løsninger der udnytter teknologien her i 2012.
 
Både ja og nej. Dels så er nummer 1-3 ikke Panasonic's maskine specifikt, der kan stå et hvilket som helst navn på den - men noget i den retning og hvor 2 vel egentligt er mere i retning af Samsungs og LG's maskiner. Jeg indrømmer gerne at formuleringen af 4 er lidt uheldig, men der er begrænset plads. Men egentligt dækker 4 alle andre løsninger, der er rent harddisk (eller Internet) baserede og som ligner PVR, TiVo (som jeg ikke er helt sikker på hvordan fungerer) og andre løsninger. Jeg opdaterer teksten i mit første indlæg.
 
I øvrigt synes jeg også at "min" maskine udnytter 2012 teknologi.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7880
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 06:01
Oprindeligt skrevet af clips clips skrev:

Mange har ikke mulighed for hurtig internet
 
Ulempen ved Internet baserede løsninger er at man er afhængig af at Internettet fungerer og at det er hurtigt nok. Fordelen ved en "fysisk maskine" og fysiske medier (HDD, skiver o.lign.) er at det virker selvom Internettet ikke virker.
 
Vi har en slags Set Top Box fra ABS-CBN, der streamer filippinsk tv-serier, film og andre udsendelser - ikke live, men som et stort tv-arkiv med hundredvis (tusindvis?) af programmer i forskellige genrer. Det er jo lidt smart og fungerer også for det meste ganske udmærket med vores 20 Mbit download forbindelse. Man vælger selv det man vil se, ud af det indhold der er, uden at man abonnerer på en bestemt tv-pakke. Man abonnerer på servicen, som koster 165,- om måneden. Boxen er rent Internet stream - ingen harddisk eller noget, så det er en forholdsvist lille box.


Redigeret af Thorvald - 12-April-2012 kl. 06:03
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Det lyder da godt nok som en gammeldags maskine du ønsker. DVD og BD er jo snart total forældet, så ingen grund til at indbygge sådan noget i en ny maskine.

USB stik til billeder / musik - OMG

Lad os få noget som TiVo det kunne være interssant. Herhjemme sker der næppe noget før iTV bliver lanceret. Så kunne jeg godt forstille mig markedet eksploderede med nye servicer fra forskellige udbydere.

Men den recorder du beskriver, nej TAK.


Lige mine ord. Thorvald lever i 2002, ikke 2012. Hvis du vil kende baggrunden for afstemningen så er den ganske givet fremprovokeret af mig i denne tråd.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7880
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af Stampe i det anden emne Stampe i det anden emne skrev:

Jeg tror trygt du kan regne med at du ikke kan kopiere en optagelse fra hhd til dvd uanset hvilket mærke eller model du køber, der er simpelt hen kopibeskyttelse indbygget i tv-signalet. Jeg vil ikke udelukke det er muligt med analogt signal men ikke bare ligner det l*** det er også fortid så kom nu lige ind i nutiden Thorvald Wink
Jeg må så indrømme at jeg ikke forstår denne "gemme-mentalitet" og folk der køber større og flere hdd. Jeg var selv lidt på den vogn engang men en dag spurgte jeg mig selv om jeg overhovedet nogensinde så det jeg havde overført til dvd. Og svaret var nej. Og på min hdd er der altid god plads for jeg ser, hvad jeg optager og sletter det. Min box er ikke et arkiv og den er heller ikke beregnet til det. Det er jer der ønsker at bruge den til noget den ikke er beregnet til. Hvis der er noget på tv som er værd at se igen og igen, ja så køber jeg det, når det kommer på bd, fx tv-serier.
Hvis man endelig ønsker at gemme så er det ikke tv-optageboxe eller hdd-optagere med dvd/bd-afspilning man skal investere i. Så er det en pc-løsning man skal have.
 
Det er ikke helt ved siden af... hehehehehehe. Men det er helt fint med debatten synes jeg. En PC-løsning er i hvert fald ikke løsningen - det er alt for besværligt. Vi kigger efter en løsning, der kan være nede under fjernsynet. Og jeg forstår stadig ikke hvorfor I fremturer med at min løsning er "gammeldags". BD bliver ikke forældet foreløbigt - det er jo først ved at komme frem for alvor i de seneste par år. DVD tror jeg forbliver også et stykke tid endnu, ved siden af BD. Det er forkert at sige at jeg lever i 2002 - det er faktisk ret provokerende - men nu er jeg til alt held et meget tålmodigt menneske.
 
Jeg indrømmer gerne at min interesse for markedet for recordere har ligget i hi i nogle år - og at jeg nu begynder at se på, hvordan markedet ser ud idag. Og til min sorg ser jeg så, at denne type videomaskiner ikke er blevet opdateret til moderne standard. Derfor synes jeg også at denne debat er vældigt interessant, fordi den viser at der er to "lejre": Folk der godt kan lide recorderen og folk, der hellere vil have noget Internet baseret, streaming baseret eller noget TiVo agtigt. (Er TiVo ikke bare en slags HDD-recorder?). Og faktisk er der jo idag maskiner tilgængelige som er noget i retning af det jeg efterspørger - rent bortset fra at de ikke kan optage på DVD/Blu-Ray, men kun afspille. Og hvis jeg nu tager mine ønsker og man så ser bort fra de dele, der vedrører overspilning til DVD/Blu-Ray - men bibeholder en DVD/Blu-Ray afspiller så ville man have en maskine, som jeg også kunne være tilfreds med at købe.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 43>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu