recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Benq projektor w6000 vs. w20000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBenq projektor w6000 vs. w20000

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 6 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 412
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af Lexicon forever Lexicon forever skrev:

Nogle de ved om man kan sætte filter på en W6000, for at få lys styrke ned ved at bruge et grå filter, da man helst skal bruge et grå lærred til W6000 og som jo også har andre ulemper Question

Da jeg gerne ville bruge et D65 lærred, og hertil er en W6000 få lysstærk og den auto iris syndes jeg ikke om, og så er det ligegyldig hvilken projektor man har, der er flere ulemper end fordel med auto iris.  
Problemet med auto iris´en i W6000, er at den virker for langsom, hvilket gør at billedet ser ud som om det hakker.
W6000´s fordele er klart at den er rigtig lysstærk, til gengæld synes jeg stadig JVCérne er bedre samlet set. Sort niveau´et er langt bedre på JVC´s projektorer. Det er helt klart deres styrke, og så er det 3-chips, hvilket betyder der ingen regnbuer er. For de ses altså også på W6000.
Men til prisen - fantastisk projektor Clap

Jeg tror ikke du kan sætte et grå filter på. Confused Hvad fordele skulle der være i det?

Nu koste en JVC projektor jo en hele del mere en W6000.

Har nu også opleve på alle de projektor med auto iris jeg har set, alle står og hakker.

Et grå filter, for at få lys styrket ned på W6000 (under kontrol), så man kan bruge et hvid eller et D65 lærred med den.
Jeg har aldrig hørt om et sådant filter. Hvorfor vil du ha mindre lys?? Det er da fantastisk den har så meget at gi af. På et gråt lærred har du mindre lys end med et hvidt. Når du siger D65, mener du så farveneutralt? Det kan du sagtens. THX niveau er mellem 12-16 footlamperts. Jeg har 15 FL hos mig med ny pære, i eco-mode efter kalibrering. Jeg bruger en hvid dug. Skulle du komme til at få mere end 16 FL, og du synes det er for meget, så taber den jo hurtigt lyset, og mere lys er da også bare super. Smile
Hvor stort et billede vil du lave?
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

det er meget almindeligr kendt, at Benqs farvegengivelse, efter kalibrering, er spot on. Det bliver optomas aldrig. I det prisleje vil jeg uden betænkeligheder købe benq w6000. Så vidt jeg ved har den Darkchip 3.................. Det som gjorde w20000 topmodel over w5000. med mere lys i pæren er w6000 lige så god eller bedre , på alle punkter , end w20000.
Det er ikke helt korrekt. W5000 har spot-on farvegengivelse, men det har 6000éren faktisk ikke. Den kan ikke gengive grøn helt så stærkt som 5000éren. Det er bevidst fra BenQ, idét du får mere lys i billedet. Men det er småting. W6000 har dobbelt så meget lys som 5000éren.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 08:35

det er meget almindeligr kendt, at Benqs farvegengivelse, efter kalibrering, er spot on. Det bliver optomas aldrig. I det prisleje vil jeg uden betænkeligheder købe benq w6000. Så vidt jeg ved har den Darkchip 3.................. Det som gjorde w20000 topmodel over w5000. med mere lys i pæren er w6000 lige så god eller bedre , på alle punkter , end w20000.
Det er ikke helt korrekt. W5000 har spot-on farvegengivelse, men det har 6000éren faktisk ikke. Den kan ikke gengive grøn helt så stærkt som 5000éren. Det er bevidst fra BenQ, idét du får mere lys i billedet. Men det er småting. W6000 har dobbelt så meget lys som 5000éren.

ifølge hvad jeg ved, så skulle softvare i w6000 være identisk med w5000. det betyder at du kan justere CCA punkterne, som er lig med spot on farver. det er meget unik. specielt for pris-klassen.
det der sker er at kalibreringen æder en del lys. Det mener jeg gælder for både w5000/6000.  er det Otto der har kalibreret din?
hverken w5000 eller w 6000 har gode farver , ud af kassen
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 10:47

Da jeg gerne ville bruge et D65 lærred, og hertil er en W6000 få lysstærk og den auto iris syndes jeg ikke om, og så er det ligegyldig hvilken projektor man har, der er flere ulemper end fordel med auto iris.  

Hvor stort lærred?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 10:49

ifølge hvad jeg ved, så skulle softvare i w6000 være identisk med w5000. det betyder at du kan justere CCA punkterne, som er lig med spot on farver. det er meget unik. specielt for pris-klassen.
det der sker er at kalibreringen æder en del lys. Det mener jeg gælder for både w5000/6000.  er det Otto der har kalibreret din?

1. Softwaren er ikke helt identisk.

2. Den højere lysstyrke på W6000 opnås bl.a. ved at have en lidt mindre mættet grøn. Da CMS justering kun kan gøre farverne MINDRE mættede, ikke mere, så kan den grønne ikke blive helt så spot-on som på W5000. Det er dog et mindre problem, og i de fleste setups er det nok et fint tradeoff i forhold til at få mere lys.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 11:35

Otto ja. Det er derfra jeg ved det. Jeg så selv CCA punkterne. Men der er ingen tvivl om, at W6000 har en meget bedre farvegengivelse end min gamle Sony VW50. Farverne er meget kraftigere - noget som jeg synes er lækkert. Min mistede 5 FL efter kalibrering, imens min Sony kun mistede to. Den tilbyder heller ingen muligheder mht. kalibrering ift. W6000
Men det er virkelig også en skod projektor uden en kalibrering. Det må man sige, er påkrævet. De er godt givet ud de sidste kroner.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 18:14

Otto ja. Det er derfra jeg ved det. Jeg så selv CCA punkterne. Men der er ingen tvivl om, at W6000 har en meget bedre farvegengivelse end min gamle Sony VW50. Farverne er meget kraftigere - noget som jeg synes er lækkert. Min mistede 5 FL efter kalibrering, imens min Sony kun mistede to. Den tilbyder heller ingen muligheder mht. kalibrering ift. W6000
Men det er virkelig også en skod projektor uden en kalibrering. Det må man sige, er påkrævet. De er godt givet ud de sidste kroner.

hvorfor må jeg aldrig få retCry
Det er også ham OttoCryCryCryCryWink
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu