|
BenQ W1070 Afstand og støj |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
hunterSEG
Bruger Oprettet: 03-November-2011 Sted: Denmark Status: Offline Point: 193 |
Funktioner
Tak(0)
|
Glad for at kunne hjælpe.
Du skriver bare, og hvor heldig er man lige, hvis man kan få to fremvisninger. Har haft lærredet i et år. Det er kun blevet pænere med tiden. Har stadig lidt bølger, men ikke noget jeg kan se under brug. Smider lige link til e-bay. Sælger har mange forskellige slags lærreder. Til RuneH: Synes mit ebay lærred er godt. |
|
Onkelmorfar
Bruger Oprettet: 17-Maj-2007 Status: Offline Point: 52 |
Funktioner
Tak(0)
|
@Pil & Hunter
Mange tak for buddene om en fremvisning, det vil jeg benytte mig af i den nærmeste fremtid! Det kunne være fedt at se projektoren in action på to forskellige opsætninger :-) Jeg sender lige en pm ved lejlighed! Mange tak for jeres input! |
|
Rasmus8D
Guld medlem Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Funktioner
Tak(0)
|
De der dlp projektorer, giver de ikke lidt regnbue effekt eller hvordan oplever i det?
Går også lidt med tanker om en projektor, men har ikke vildt mange penge til det, så derfor søger jeg billigt ;) Hvad angår lærred, så havde en i min familie fået en prøve på et dansk lærred der vil koste ham 5000kr.. Han holdet prøven op, jeg må sige jeg var skuffet... I forhold til hans nøgne væg gav det nærmest intet... Det var så lidt.. Måske det misvisende fordi prøven var lille... Men jeg havde svært ved af se noget ved det... |
|
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|
hunterSEG
Funktioner
Tak(0)
|
dlp og regnbue effekt.
Igen må jeg sige at være en af de heldige. Har virkelig forsøgt at kigge efter regnbueeffekt, men kan desværre ikke se nogen. Eller også ved jeg bare ikke hvad jeg skal se efter. Måske det skyldes at min dug er grå.
|
|
Rasmus8D
Guld medlem Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja men jeg er slet ikke så kendt med projektorer, har aldrig haft det, det har altid været lyd der har været mest mig, men nu hvor vi skal flytte ser vores 42" lidt lille ud... ;) det dog mest lysindfald der bekymrer mig, men det ser nu okay ud på de billeder her i tråden!
|
|
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|
RuneH
Guld medlem Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1747 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja okay, det er billigt må man sige.. Det vil jeg da kigge nærmere på, når tid er.
|
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
|
mage
Ny bruger Oprettet: 17-Marts-2014 Status: Offline Point: 8 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hello Jung und Mädels
Jeg er så absolut NEWBIE hvad angår projektor, lærred osv. osv. Anywho - Jeg overvejer SERIØST et setup i entry-klassen og har også haft W1070 i kikkerten. Men også den lidt større model W1080ST. Har læst mig hudløs (?) i anmeldelser osv. Kan ikke rigtig se hvorfor man skulle købe den lidt dyrer model? Det "eneste" jeg kan se er at throwdistance'en er en anelse længere end W1070. Any advice? Rummet hvori den skal hænge er ca 5.3m langt. Jeg har kig på et 125" motoriseret lærred. Kan se at ifølge den der "projection calculator" skal den hænge 2.3 meter fra lærredet. Altså ca. midt i rummet. Godt eller skidt? ALLE kommentarer er meget velkomne!! Håber ikke det er ilde set at hijacke tråden - if so - Sorry |
|
Mage
|
|
hunterSEG
Funktioner
Tak(0)
|
Hej NEWBIE :)
Du kan jo bare starte en ny tråd. Vi hjælper gerne alligevel ;) Tror du har ret i det efter BenQ hjemmeside. Synes det lyder lidt vildt. Så undersøger lige. Jep. Her kommer hvad jeg kommer frem til på BenQ hjemmeside. 125" lærred Throw distance w1070 - 3,19 m til 4,15m w1080st - 1,9 m til 2,3 m Projector Central giver samme resultat. Kan også læer i deres review at den har short throw. Så du skal vel bare bestemme dig, om du vil have den hængende der midt i rummet. Den har dog desværre ike lens shift. Håber det hjælper lidt
|
|
mage
Ny bruger Oprettet: 17-Marts-2014 Status: Offline Point: 8 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for det hurtige svar! Aha! Man kan - måske - sige at w1080st er bedre til de kortere afstande (eller über store lærreder) og at w1070 er til de "lidt" størrer afstande? Kan man evt. "retfærdiggøre" at det man sparer på "nedskalleringen" til w1070, bruges på et bedere/større lærred?? Evt. 150" på 5 meters afstand? Igen - tak for det hurtige svar. Jeg skal nok oprette en anden tråd for de tusindvis af spørgsmål jeg ligger inde med. Redigeret af mage - 17-Marts-2014 kl. 21:06 |
|
Mage
|
|
hunterSEG
Funktioner
Tak(0)
|
Glad for også at kunne hjælpe lidt.
Ja, 1080 er lavet til at blive brugt på korte afstande. Tror desværre ikke at de 1500 bups i prisforskel giver den store forskel i lærred. Det jeg ville finde ud af med mig selv er hvor jeg vil have projektoren placeret, samt hvor tæt billedet skal være på loftet. Vil helst personligt undgå at skulle bruge digital lens shift, hvis overhovedet muligt. Tror også 125" er stort nok, men det kommer nok mest an på hvor mørkt du kan lave rummet.
|
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |