recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BenQ W5000 vs. Epson TW3200
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBenQ W5000 vs. Epson TW3200

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Hamsjael Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Januar-2010
Status: Offline
Point: 248
Direkte link til dette indlæg Emne: BenQ W5000 vs. Epson TW3200
    Sendt: 16-April-2011 kl. 21:07
Hejsa

Nogen der har set disse to og kan give en vurdering af dem??

Har lige nu en W5000, men kæresten brokker sig lidt over larmen fra den. Kan se at TW3200 er opgivet til 22dB i Eco-mode hvilket er noget lavere end W5000 klarer. Hvordan med farver og skarphed? Er ret godt tilfreds som det er nu, men vil dog helst ikke nedgradere på de områder. 

På papiret ser det ud til at TW3200 vinder, men forheolder det sig også sådan  virkeligheden??
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2011 kl. 21:54
Optoma HD82 kunne måske komme på tale, men det kommer så til at kræve noget opsparing. Nogen der har nogen inputs omkring HD82'eren i forhold til de to andre...
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 1134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2011 kl. 00:45
Jeg har ikke set Epson TW3200 eller Optoma HD82. Men, hvis du vil skifte, skal du ha en Jvc HD350 med i overvejelserne. Den er alle de andre nævnte projektorer overlegen og opgivet til kun 19 db. Pris KUN 20 k.

Redigeret af BowieCool - 17-April-2011 kl. 02:46
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2011 kl. 01:43
Det er desværre over smertegrænsen. Det er ellers godt nok en lækker projektor!
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2011 kl. 00:11
jeg har lige fået en TW 3200 ind af døren, indtil den kommer op på sin hylde er den 30 cm fra mit venstre øre, jeg lægger ikke mærke til den, hverken på normal eller eco.

jeg har måtte skrue ned for farverne og lyset på min, jeg ved ikke om det er fordi at jeg har et lærred der rent faktisk matcher den, men jeg er meget glad for hvor meget lys og hvor meget farve den kan afgive, selv i fuldt dagslys.
Crown - there is no substitute.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2564
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2011 kl. 15:52
Jeg har ikke TW3200 men har set den demonstreret og læst RIGTIG meget om den. Hvis det var mig, ville jeg helt klart købe TW3200. Den er støjsvag, rigtig høj lumens dvs. meget lys, og så har den meget lens shift.
Har også set W5000.
Ulempe som jeg ser med TW3200 er at den er stor.

Men jeg er meget interesseret i at høre fra kim olsen hvor meget lens shift du kan flytte til siden og op/ned før det bliver uskarpt. Har læst fra flere at når de bruger meget lens shift bliver nederste 1/3 del uskarpt hos nogle?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4462
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2011 kl. 16:17
Er du glad for billedet på din nuværende? Jeg ville nemlig blive skuffet, hvis jeg gik fra DLP til LCD. Jeg synes DLP har en meget bedre "dybde" i billedet, som jeg ikke har set fra andre LCD'er. Et mere "film"-agtigt billede. (Meget dårligt defineret, det er lige hvad jeg akn komme på Smile)
Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juli-2007
Point: 490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2011 kl. 17:45
Har haft en W6000 og har en TW3200 nu og har aldrig kunne fornemme den ekstra dybde folk snakker om ved dlp. Desuden er der mere støj i billedet ved dlp projektor, de larmer mere og har ringe eller ingen lensshift. Jeg synes dog skarpheden et bedre på dlp, men ikke alverden til forskel.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2011 kl. 18:26
Tak for svarene. Endte med at beslutningen tog sig selv i form af nogen uforudsete udgifter...

Bjur: Synes i forvejen at W5000 er ret voldsom, så tør da slet ikke tænke på hvor stor TW3200 er hvis du synes den virker voldsom...

Har sidenhen fået kalibreret min maskine så lige nu lever jeg med konens brok Big smile
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2011 kl. 15:25
s0ad: Hvis du skulle lave en samlet konklusion af de 2 projektorer, hvilken er synes du så er den bedste overall?
Og hvordan ligger de 2 projektorer størrelsesmæssigt når man ser på dem? Det jeg vil frem til er, hvilken er den pæneste?

Sidst men ikke mindst bruger du lens shift og er den loftmonteret, da jeg har læst mig frem til at for meget lens shift kan gøre den nederste del uskarpt og hvis man loftmonterer den, larmer den mere. Kan bare ikke lige finde ud af hvor meget.

Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juli-2007
Point: 490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2011 kl. 19:25
TW3200 har klart bedre farver out of the box specielt i cinema mode. Tror generelt W6000 er en bedre projektor, hvis man vælger at få den kalibreret. Støjmæssigt, så synes jeg de begge larme alt for meget med den dynamiske iris slået til. Overall så foretrækker jeg TW3200, synes ligeledes sortniveauet er en tand bedre uden den dynamiske iris slået til end hos W6000. Dog er den ikke nær så skarp, men det har jeg det fint med, jeg bruger den ikke some "pc skærm".

Min projektor er loftmonteret og jeg bruger også lens shift da jeg har højt til loftet og afstanden fra lærred og projektor er ca. 5 meter. Har ikke oplevet at billedet bliver uskarpt, men nu bruger jeg kun den horisontale del mest, omkring 50 %. Den larmer kun ganske lidt i cinema med irisen slået fra og i eco mode, faktisk hører man den nærmest ikk. 

Jeg synes W6000 er den pæneste af de 2, men nu går jeg heller ikke så meget op i udseendet. Epson er lidt større overall, men tilgengæld er W6000 en lille tyksak ;) Du går ikke galt i byen med en af de 2. Brug pengene på en kalibrering af W6000 og du får en bedre projektor billedmæssigt, som standard synes jeg mest om TW3200. 

Redigeret af s0ad - 20-Maj-2011 kl. 19:31
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2011 kl. 09:28
s0ad: tak for det fine svar. Jeg har bestilt TW3200 da den får rigtig meget ros alle steder og da jeg så den køre var jeg ret imponeret. Så håber jeg bliver glad for den og ellers har jeg 14 dages returret.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu