recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BenQ W5000 vs. Epson TW3200
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBenQ W5000 vs. Epson TW3200

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 6 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 412
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2011 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af s0ad s0ad skrev:

Throw ratio er 1.32... Dvs. 1.32 = (Afstand/Lærredbredde) <=> LærredBredde = 3m ca... Er det ikke ca 135 tommer?

Jo det passer sikkert meget godt, men man må ikke glemme om den har tilstrækkelig med lysstyrke til et 135" stort billede. I dynamic mode samt living room burde den snildt kunne spytte et så stort billede ud, men tvivler på den kan det i cinema.
Det er sandt  - men der blev spurgt til størrelse og jeg svarede :)

Men det med størrelse/lysoutput er svært at bedømme... Hifiklubben fortalte mig, at min W1100 absolut ikke skulle benyttes til et 120" lærred, og det forstår jeg slet ikke.. Kører i low mode/cinema og mangler absolut ikke lys. (Givet at rummet er mørkt selvfølgelig).
Ahh Jonas, er du nu så sikker på W1100 har lys nok til 120", også når projektoren taber lidt lysstyrke, eks. efter bare 100 timer. Du skal tænke på at BenQ modellerne står ufattelig elendigt "out of box". Du mister utrolig meget lys ved at kalibrere de modeller... W1100 er ligeså lysstærk som W6000..? Jeg havde i min gamle bio 15fl. kalibreret i low-mode på et 104" lærred (rummet var mere mørklagt end dit er), med helt ny pære.
Du skal jo opnå 12fl. før billedet er "godkendt", og helst mere da projektorer hurtigt taber lys. Helst 15 ville jeg mene. Det kunne være spændende at se hvor mange fl. du har ved at kalibrere den.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4462
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2011 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af Lexicon forever Lexicon forever skrev:

Throw ratio er 1.32... Dvs. 1.32 = (Afstand/Lærredbredde) <=> LærredBredde = 3m ca... Er det ikke ca 135 tommer?

Jo det passer sikkert meget godt, men man må ikke glemme om den har tilstrækkelig med lysstyrke til et 135" stort billede. I dynamic mode samt living room burde den snildt kunne spytte et så stort billede ud, men tvivler på den kan det i cinema.
Det er sandt  - men der blev spurgt til størrelse og jeg svarede :)

Men det med størrelse/lysoutput er svært at bedømme... Hifiklubben fortalte mig, at min W1100 absolut ikke skulle benyttes til et 120" lærred, og det forstår jeg slet ikke.. Kører i low mode/cinema og mangler absolut ikke lys. (Givet at rummet er mørkt selvfølgelig).
Ahh Jonas, er du nu så sikker på W1100 har lys nok til 120", også når projektoren taber lidt lysstyrke, eks. efter bare 100 timer. Du skal tænke på at BenQ modellerne står ufattelig elendigt "out of box". Du mister utrolig meget lys ved at kalibrere de modeller... W1100 er ligeså lysstærk som W6000..? Jeg havde i min gamle bio 15fl. kalibreret i low-mode på et 104" lærred (rummet var mere mørklagt end dit er), med helt ny pære.
Du skal jo opnå 12fl. før billedet er "godkendt", og helst mere da projektorer hurtigt taber lys. Helst 15 ville jeg mene. Det kunne være spændende at se hvor mange fl. du har ved at kalibrere den.
Jeg er absolut ikke billed-fanatiker, men det jeg går op i er et lysstærkt billede som er skarpt. Og på mit 120" lærred i et rum med hvide vægge, opfylder den det til punkt og prikke. Om den er korrekt kalibreret skal jeg dog ikke kunne sige. Jeg er nok også lidt mere til de lidt skarpe farver som måske ikke er helt korrekt.
Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2011 kl. 19:28
Har ellers læst at w1100 skulle stå rigtigt godt out of the box på avs forum. W6000 er dog virkelig slem, så det kan kun gå frem af.
Til top
Bruger udmeldt 6 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 412
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2011 kl. 20:07

Har ellers læst at w1100 skulle stå rigtigt godt out of the box på avs forum. W6000 er dog virkelig slem, så det kan kun gå frem af.
Ok det kan så være de har rettet op på det. W6000 kræver i hvertfald ubetinget en kalibrering, for i det hele taget at kunne bruges efter min mening. Man skal tænke på den går fra at ha lidt over 2000 lumens "out of box", til at ha 865 lumens i en optimal kalibrering (hvilken er over gennemsnittet).

Hvilken anden projektor har så skæve farver fra start..?
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 1747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 08:55
Tak for det :)

Det ville jo være en fin størrelse at smide på væggen. 
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu