Jonas_h skrev:
s0ad skrev:
Jonas_h skrev:
Throw ratio er 1.32... Dvs. 1.32 = (Afstand/Lærredbredde) <=> LærredBredde = 3m ca... Er det ikke ca 135 tommer? |
Jo det passer sikkert meget godt, men man må ikke glemme om den har tilstrækkelig med lysstyrke til et 135" stort billede. I dynamic mode samt living room burde den snildt kunne spytte et så stort billede ud, men tvivler på den kan det i cinema. |
Det er sandt - men der blev spurgt til størrelse og jeg svarede :)
Men det med størrelse/lysoutput er svært at bedømme... Hifiklubben fortalte mig, at min W1100 absolut ikke skulle benyttes til et 120" lærred, og det forstår jeg slet ikke.. Kører i low mode/cinema og mangler absolut ikke lys. (Givet at rummet er mørkt selvfølgelig). |
Ahh Jonas, er du nu så sikker på W1100 har lys nok til 120", også når projektoren taber lidt lysstyrke, eks. efter bare 100 timer. Du skal tænke på at BenQ modellerne står ufattelig elendigt "out of box". Du mister utrolig meget lys ved at kalibrere de modeller... W1100 er ligeså lysstærk som W6000..? Jeg havde i min gamle bio 15fl. kalibreret i low-mode på et 104" lærred (rummet var mere mørklagt end dit er), med helt ny pære.
Du skal jo opnå 12fl. før billedet er "godkendt", og helst mere da projektorer hurtigt taber lys. Helst 15 ville jeg mene. Det kunne være spændende at se hvor mange fl. du har ved at kalibrere den.