recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BenQ W6500
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBenQ W6500

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Simsalabim[DK] Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 618
Direkte link til dette indlæg Emne: BenQ W6500
    Sendt: 01-Maj-2010 kl. 01:47
Godaften,

Jeg så lige ved et tilfælde, at BenQ sælger en W6500. Er der nogle, der kender denne model eller har læst reviews af den? Umiddelbart er det svært at finde særlig meget om den.

Hvordan mon den er i forhold til BenQ W6000?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2010 kl. 01:58
Oprindeligt skrevet af Simsalabim[DK Simsalabim[DK skrev:

]

De angiver godt nok en lidt højere kontrast, men ifølge mine oplysninger er W6500 = W6000 i hvid.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2010 kl. 02:03
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

]

De angiver godt nok en lidt højere kontrast, men ifølge mine oplysninger er W6500 = W6000 i hvid.

Hej Otto,

Ok, det lød ellers spændende. BenQ W6000 i hvid er i og for sig fint nok, men havde dog håbet at de havde nogle væsentlige ændringer siden de kommer med en ny model. Unhappy

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2010 kl. 02:16

]
Ok, det lød ellers spændende. BenQ W6000 i hvid er i og for sig fint nok, men havde dog håbet at de havde nogle væsentlige ændringer siden de kommer med en ny model. Unhappy

Den er faktisk ikke ny, i manualen står der begge modelnumre såvidt jeg husker. Jeg tror bare de har haft dem i forskellig distribution i nogle lande, ligesom f.eks. Panasonic har modeller der er eksklusivt til salg i Panasonic centre. Jeg ved faktisk ikke engang om man kan købe en W6500 i DK...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2010 kl. 10:30
Øv, det var da kedeligt, at der ikke var noget mere sjov ved den Wink Havde da lige nået at håbe på, at det rent faktisk var en reelt forbedret W6000.

Den er til salg fra dustin home:

http://www.dustinhome.dk/pd_5010443361.aspx?csref=edbpriser_5010443361

Det er da altid noget, at man så kan vælge mellem hvid os sort. Prisen er stort set det samme på nettet.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2010 kl. 12:58
Det jeg er i tvivl om er også hvor lang tid tror du der går før der kommer en ny DLP-projektor i cirka samme prisleje som W6000/W6500, der væsentligt overstiger den nuværende ydeevne...

Jeg er egentlig rimelig tilfreds med min Sony VPL HW10, der samlet set er en rigtig god projektor, hvor man har fået rigtig meget for pengene, men jeg savner stadig skarpheden fra min tidligere BenQ DLP-projektor, så der er nok ikke den store tvivl om at jeg før eller siden skifter til en DLP-projektor igen.

Men spørgsmålet er om det kan det bedst betale sig at skifte til en W6000/W6500 nu (og skifte til en DLP, der er bedre på nogle punkter og dårligere på andre) eller at vente f.eks. 2 år og så håbe på at der er sket en stor udvikling på DLP-siden.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2010 kl. 13:26
Vi er udover næste alle problem der er med 1 chip DLP projektor, den dag at LED projektor komme ned i pris, den dag glæde jeg mig til, så ryge jeg nok på DLP vogen Wink
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2010 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Vi er udover næste alle problem der er med 1 chip DLP projektor, den dag at LED projektor komme ned i pris, den dag glæde jeg mig til, så ryge jeg nok på DLP vogen Wink

Det kan godt være, at de største problemer er løst, men jeg går da ud fra at de hele tiden udvikler videre og opnår et bedre billede. Men jeg har ingen fornemmelse af om det vil være småting hvad der kan/vil ske i løbet af f.eks. 2 år, eller om det hører til i detaljeafdelingen.

Spørgsmålet er om der er et eller andet, som man burde vente på. F.eks. LED eller andre store gennembrud. Nu står jeg for en gangs skyld i en situation, hvor man godt kunne "tåle" at vente på en ny teknologi, hvis det skulle være. Omvendt kan man jo altid vente på noget bedre, for der vil altid være et eller andet bedre om hjørnet...

Det er den klassiske med at det er svært at spå - specielt om fremtiden...
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2010 kl. 14:01
LED er fremtiden inden for DLP-projektor, da LED give:

Korrekt farve, næst lige ud af boksen.

Ingen larm og regnebure effekt som et farve hjul give idag.

Ingen høj blæse støj, ville ligge på næste samme støjnevue som LCD -projektor har idag.

Bruger meget mindre strøm.

Har en lang holdbarhed.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2010 kl. 14:03

] Det jeg er i tvivl om er også hvor lang tid tror du der går før der kommer en ny DLP-projektor i cirka samme prisleje som W6000/W6500, der væsentligt overstiger den nuværende ydeevne...

Definér "væsentligt"... Wink

] Men spørgsmålet er om det kan det bedst betale sig at skifte til en W6000/W6500 nu (og skifte til en DLP, der er bedre på nogle punkter og dårligere på andre) eller at vente f.eks. 2 år og så håbe på at der er sket en stor udvikling på DLP-siden.

Den store udvikling skal du ikke forvente kommer fra selve chippen. W6000 bruger DC2, og TI har allerede to bedre generationer i DC3 og DC4, og der er ikke de helt store antræk fra TI til at sende DC4 længere ned i pris... Selv hvis de gør, så er begrænsningen i praksis i de billigere modeller også mere lysvej og optik, end selve chippen. Det hjælper ikke at sætte en DC4 i, hvis lysvejen i projektoren alligevel sænker kontrasten i praksis. Det store kvantespring hedder LED baseret DLP. Om 2 år tror jeg ikke det er helt urealistisk at finde det i en opnåelig prisklasse, måske ikke helt nede i 15k klassen, men tæt på. Der kommer til at ske _rigtigt_ meget i high-end segmentet på dette punt i løbet af i år.

LED er som skabt til DLP, og fjerner flere af de største ankepunkter der har været ved DLP: LED erstatter både lampe og farvehjul. Dvs. ingen regnbuer og lavt støjniveau. Derudover er der nogle tekniske detaljer der gør matchningen mellem LED og DLP perfekt - f.eks. har man på lampebaseret DLP en begrænsning i kontrasten ved at chippen lukker ned for lyset dér hvor kanten mellem de forskellige farver i farvehjulet er i billedfeltet. Denne begrænsning eksisterer ikke for LED-baseret DLP, derfor opnår man højere native kontrast med samme chip med LED (i forhold til single-chip DLP, 3-chip DLP har heller ikke denne begrænsning).
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2010 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

LED er fremtiden inden for DLP-projektor, da LED give:

Korrekt farve, næst lige ud af boksen.

Ingen larm og regnebure effekt som et farve hjul give idag.

Ingen høj blæse støj, ville ligge på næste samme støjnevue som LCD -projektor har idag.

Bruger meget mindre strøm.

Har en lang holdbarhed.

Det er så lige hvor vigtigt det er at vente på.

Farven på en DLP er fint korrekt for mig. Regnbueeffekt er jeg ikke generet af og selvom jeg naturligvis foretrækker, at der ikke er larm (hvilket klart er en fordel ved min nuværende Sony HW10), så er jeg heller ikke særlig følsom overfor det. Strøm er heller ikke så vigtigt. Når det hele alligevel køre, så gør det næppe den store forskel i sidste ende. Holdbarhed er også fint, men det er jo heller ikke fordi holdbarheden er decideret dårlig lige nu.

For mig ville det have større betydning, hvis der var nogle billedmæssige ting, som stod for en markant forbedring.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2010 kl. 14:15
Dem der faktisk har set LED DLP-projektor (først genration), er fald på rø... er benovet over den markant forbedring som LED har for DLP, tro at den dag at LED DLP-projektor begynde at komme ud på marked til en pris der er til at betale, så ville LED DLP-projektor blive en succes.

Ellers så har vi LED LCD-projektor, på marked lige nu, men her kan vi ikke tale om kvalitet da det er tale om lomme projektor og projektor indbygget i kamera og mobiltelefoner.

Redigeret af Startrek - 01-Maj-2010 kl. 14:19
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu