recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BenQ W7000 vs JVC X35
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

BenQ W7000 vs JVC X35

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
geuken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Januar-2007
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér geuken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2015 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af michael1977 michael1977 skrev:

Den bedste home projektor overhovedet nej, det er en god projektor til prisen ja og uden tvivl god til 3D som du skriver, men langt fra den bedste;-) Der er meget godt derude disse dage, Sony´s nye 40/55, Epson, JVC osv. . Det afhænger af hvad man ønsker, ens behov og budget!

Jeg tænker kun på at Benq w7000+ er den bedste indenfor afvikling af 3D (Den er betydelige bedre en Sony's ny 40/55 og Pana AT6000 - har dog ikke set Epson som skulle ligeledes skulle være virkelig fremragende).

Mit spørgsmål drejer sig kun om, hvordan forskellen i primær 2D er mellem benq w7000 + vs JVC x35.

Vil jeg kunne se forskel?

Redigeret af geuken - 01-Juli-2015 kl. 17:45
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2015 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af jan203 jan203 skrev:

Nu ved jeg ikke hvad du samlinger.
Mit pionerer vs jvcen der er billedet ikke bedre kun str er forskellen.

Du tager fejl.

Jeg har i øvrigt haft Pioneer plasma i mange år.
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2015 kl. 18:55
Nu har jeg ikke ville blande mig i snakken da jeg selv har haft en X35 til salg, men nu da den er solgt vil jeg lige komme med mit input.

Jeg har selv ejet en BenQ W6000 og jeg har et par gange set W7000 i aktion. I 2D slår X35 de nævnte med en stor margin på alle parametre pånær lysoutput og skarphed. Der er stor forskel på billedet og man behøver ikke at være ekspert for at lægge mærke til forskellen i sortniveau og dynamik i billedet.

Nu nævner du at rummet ikke er helt optimalt til projektorer, men det er svært at vurdere udfra beskrivelsen hvor slemt det er. Hvis solen står ind af vinduet gennem et gardin kan det nok være ligegyldigt hvilken projektor du bruger.
Til top
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: dk
Point: 761
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2015 kl. 18:58
Det da noget underligt noget og påstå har jo min opfattelse og du har din. Det jo ikke ensbetydende med at det er mig der tager fejl.
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2015 kl. 02:00
Jo, det er det.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2015 kl. 08:48
Naira* hvilket Pio har du at sammenligne med?
Til top
keldp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Point: 713
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keldp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2015 kl. 09:06
Jeg vil også mene en god projektor har et bedre billede.
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2015 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jo, det er det.
Du er argumentationens mester! Du kan jo ikke gøre det så sort/hvidt, når rummet har så stor indflydelse på billedet. Er projektorens billede bedre i et 100% mørklagt rum med 100% lysabsorberende vægge? Måske... Er billede bedre i en stue med hvide vægge og lidt lysindfald? Højst sandsynligt ikke...
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2015 kl. 12:16
Som udgangspunkt har en projektor mulighed for, at levere et mere virkelighedstro billede end en fladskærm.

Vores syn af omverden, er for det meste en refleksion af lys, fra enten solen eller en anden lyskilde. Det vil sige, at den måde vi ser verden på, er at lysbølger rammer en overflade for derefter at kastes tilbage med en ny bølgelængde, alt efter hvilken farve overfladen har. Denne teknik efterligner en projektor, som kaster lysbølger i forskellige længder op på en dug, som derefter reflekteres til dit øje. Resultatet, kan komme meget tæt på virkeligheden, alt efter hvor god projektoren er.

En fladskærm sender lysbølger direkte ind i dit øje, og du kigger ikke på en refleksion, og derfor er det eneste tidspunkt, hvor en skærm levere et realistisk billede, når der gengives en lyskilde direkte på billedet.

For at få det mest virkelighedstro billede ud af en projektor, kræver det dog, at du har 100% kontrol over lyset, og refleksion fra andre overflader i dit rum. Har du ikke det, vil de refleksioner dugen skal vise, blive blandet med uønsket refleksioner. Derfor vil en skærm i mange situationer give et bedre billede end en projektor.

Mange vælger billedkilde efter, hvilken der tilbyder det bedste sort-niveau, og jeg vil som colorgrader påstå, at det er, at ligestille med teenagere, der vælger højtalere efter, hvilke der kan spille mest bas. Sort-niveau/bass er et parameter som det er nemt at forholde sig til, men tilgengæld tilside sættes andre og meget vigtigere parameter ofte, for at opnå det bedste resultat på dette meget lille område. Et godt sortniveau er at ønske, men man skal ikke glemme, at hvis man kun vælger efter det, så vælger man efter, at få bedste muligt "intet at gengive/ingen information", hvorfor ikke vælger efter hvilken kilde der giver de bedste farver og største dynamisk spektrum? Sort-niveau er OVERVURDERET!
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2015 kl. 13:11
dr gonzo* en rigtig fin forklaring, der måske kan standse en storm om hvad der er bedst.

Redigeret af Kampus - 02-Juli-2015 kl. 13:11
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2015 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Du er argumentationens mester!

Ja.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2015 kl. 13:22
Jeg mener, at kravet om 100% kontrol med lys og refleksioner bliver kraftigt overvurderet af flere, i tråden her.

Jeg har ikke 100% kontrol med lysindfaldet i min stue, ikke engang når det er helt mørkt udenfor om natten. Om eftermiddagen er problemet selv sagt større, men selv her er der ingen problemer med at spille et spil, og have det til at se skidegodt ud.

Refleksioner er der også rigeligt af, da jeg har trægulv, et hvidt-agtigt loft og Blu-rays/dvd'er på hylder ved siden af lærredet. Det er ikke ideelt, men et nødvendigt onde, da jeg ellers slet, slet ikke ville have plads til min samling.

Selvom jeg har disse "problemer", så er billedet stadig fantastisk. Jeg ser selvfølgelig kun film om aftenen, hvor "problemerne" er minimeret, men stadig ikke elimineret. Det slår uden problemer det Pioneer jeg havde med flere længder.

Krav om 100% kontrol med lys og refleksioner mener jeg er fuldstændig overdrevne. Man kan sagtens nyde et skidegodt billede, selvom der kommer lidt lys ind ved siden af mørklægningsgardinerne. Jeg kan godt tage et billede, så I kan se hvordan det ser ud om eftermiddagen.

Ja, projektoren vinder nærmest per automatik på grund af størrelsen. 108" er bare SÅ meget federe end 60". Men billedet i sig selv slår også enhver fladskærm, uden problemer. Der er en verden til forskel. Kan man mørklægge nogenlunde, så er projektoren bare ti gange bedre.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu