|
Beolab 3 + Nad forstærker + fjernbetjening |
Besvar | Side <1234 8> |
Forfatter | |
Zegnacre
Bruger Oprettet: 24-August-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 111 |
Sendt: 24-August-2010 kl. 22:18 |
Smart, tak for svaret :) Jeg fik blot at vide i HIFI Klubben at man ku tilslutte via phono eller hvilken som helst anden ind/udgang.
|
|
Zegnacre
Sendt: 24-August-2010 kl. 22:25 |
Nu skriver du mellem per out 1 og højtaleren, dvs så sætter men strøm til beolab 3 og så tager man de originale højtaler kalbler fra beolab 3 og sætte et din stik på og ind i pre out 1 ?
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19457 |
Sendt: 24-August-2010 kl. 23:27 |
Phono er (ud over grammofon) også betegnelsen for de stik man bruger (phonotik). Altså de runde med en pind i midten som passer ind i de felste stik bagpå din forstærker. Klaus |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19457 |
Sendt: 24-August-2010 kl. 23:37 |
Korrekt. Og grunden til at "klubben" sender dig ned til B&O folkene er at B&O folkene har kablet du skal bruge Phono i den ene ende og DIN stik i den anden. Klaus |
|
Energyzhig
Bruger Oprettet: 04-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 179 |
Sendt: 25-August-2010 kl. 00:37 |
Skyum
Guld medlem Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
Sendt: 25-August-2010 kl. 08:14 |
Jeg er næsten sikker på at du kan tilslutte det via pre-out, men spørgsmålet er om du skal bruge en form for trigger til at aktivere højttalerne? Når det er tilsluttet rigtigt skal du bare tænde din receiver og betjene den som man ville gøre med passive højttalere.
Jeg er dog lidt nysgerrig mht. hvorfor du ikke fuldender dit setup med en B&O radio/anlæg? Så får du jo glæde af alle de herligheder det indebærer.
|
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
Korsbæk
Super bruger Oprettet: 01-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 276 |
Sendt: 25-August-2010 kl. 10:53 |
Hej
Du skal bruge det kabel som Energyzhig linker til. Så skal du indstille højtallerne til line bag på. Så står højtalerne i standby hele tiden og når du så spiller noget musik tænder højtalerne. Hvis du køber en surround reciever med Pre-out kan du benytte dig af de trigger kabler som er monteret på det kabel som Energyzhig linker til. De virker så ved at de tænder for højtalerne når du tænder for din reciever. Der kan opstå problemer med at anvende en stereo forstærker som ikke har trigger muligheder. Hvis man spiller meget lav så kan højtaleren ikke registrere at du spiller musik også spiller højtaleren ikke. Redigeret af Korsbæk - 25-August-2010 kl. 10:53 |
|
Energyzhig
Bruger Oprettet: 04-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 179 |
Sendt: 25-August-2010 kl. 11:35 |
Noget hel andet er at du ikke kan styre volumen, hvis du ikke har en forstærker med pre-out ...
og pre-out er ikke ensbetydende med at der også er trigger funktion. Du skal altså have en forstærker med både pre-out og 12v trigger funktion. Redigeret af Energyzhig - 25-August-2010 kl. 11:41 |
|
KlausDM
Sendt: 25-August-2010 kl. 12:35 |
Han henviser til en NAD forstærker med ikke mindre end 2 pre out, så mon ikke det går? I brugsanvisningen til højttaleren står der at den kan tænde og slukke uden trigger signal, så mon ikke det virker, når nu B&O skriver det? Klaus |
|
Zegnacre
Sendt: 25-August-2010 kl. 13:47 |
Hej allesammen
Jeg må prøve at gå ned i en B&O forretning at hører.
Det der med volumen det forstår jeg dog ikke helt.
Vil det så sige hvis jeg har en nad forstærker så kan jeg ikke bruge nad forstærkerens "styrke og kraft" til BEOLAB 3 til at styre volumen, er det så forstærkeren i Beolab 3 højtaleren der kun blir skreut op for. ?
For så skal jeg jo ikke ud at købe en dyr forstæker hvis jeg ikk kan bruge dens funktionelitet til noget..
|
|
Zegnacre
Sendt: 25-August-2010 kl. 14:16 |
Jeg har lige snakket med en B&O forhandler som siger at subwooferen ikke vil tænde ved blot at tilslutte den til en nad forstærker. Der skal man ud i og lave en ekstern løsning sagde han. Virker lidt besynderligt.
|
|
Peter Pan
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
Sendt: 25-August-2010 kl. 14:47 |
|
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
|
|
Besvar | Side <1234 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |