recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beolab 3 + Nad forstærker + fjernbetjening
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBeolab 3 + Nad forstærker + fjernbetjening

Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
Energyzhig Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Energyzhig Energyzhig skrev:

Noget hel andet er at du ikke kan styre volumen, hvis du ikke har en forstærker med pre-out ...
og pre-out er ikke ensbetydende med at der også er trigger funktion. Du skal altså have en forstærker med både pre-out og 12v trigger funktion.

Han henviser til en NAD forstærker med ikke mindre end 2 pre out, så mon ikke det går?

I brugsanvisningen til højttaleren står der at den kan tænde og slukke uden trigger signal, så mon ikke det virker, når nu B&O skriver det?

Klaus
Havde ikke lige set at han havde skrevet specifikke forstærkere på.
Det er kun NAD'en som dækker behovene af de 2.

Han skal jo faktisk bruge 2 gange pre-out, da der både skal forbindes 2 stk. højttalere og en SW.

Hvis du læste under kablet jeg linkede til, så kan det give problemer ikke at trigge B&O højttalere, da de kan slukke i utide. Desuden skal SW'en trigges. Hvis du var nået et par linier længere ned under specifikationerne havde du set at NAD'en også har 12V trigger, så hvorfor ikke bare udnytte det, og sætte det hele ordentligt op ? ... med 3 af de kabler jeg linkede til  samt en splitter til 12V triggeren, så tænder/slukker begge højttalere og SW sammen med NAD forstærkeren (og følger selvfølgelig volumen).

Du synes ikke du skal passe på med at give råd om noget, du ikke er helt sikker på, du har styr på. At du har læst om højttalerne alene i brugsanvisningen, synes jeg er et meget spinkelt grundlag.
Var det dig, som besvarede mails for Bilkas ekspertpanel ?

Redigeret af Energyzhig - 25-August-2010 kl. 16:10
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 16:08
Oprindeligt skrevet af Zegnacre Zegnacre skrev:

Hej allesammen
Jeg må prøve at gå ned i en B&O forretning at hører.

Det der med volumen det forstår jeg dog ikke helt.

Vil det så sige hvis jeg har en nad forstærker så kan jeg ikke bruge nad forstærkerens "styrke og kraft" til BEOLAB 3 til at styre volumen, er det så forstærkeren i Beolab 3 højtaleren der kun blir skreut op for. ?

For så skal jeg jo ikke ud at købe en dyr forstæker hvis jeg ikk kan bruge dens funktionelitet til noget..

Du vil godt kunne styre volumen, men du vil ikke bruge forstærkeren i NAD'en, så du går glip af dens "styrke og kraft".
Det er signalet du sender til højttalere som bliver justeret gennem pre-out kanalerne, men det er et "lavt" signal som bliver forstærket i de aktive højttalere.
Du kan sikkert godt finde en billigere forstærker, som kan klare denne opgave lige så godt.
Det det kræver er preout til begge højttalere samt SW og desuden 12Vtrigger. Det er dog ikke alle forstærkere som har dette ! 
Til top
Richie Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-September-2008
Point: 280
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 16:38

Noget hel andet er at du ikke kan styre volumen, hvis du ikke har en forstærker med pre-out ...
og pre-out er ikke ensbetydende med at der også er trigger funktion. Du skal altså have en forstærker med både pre-out og 12v trigger funktion.

Han henviser til en NAD forstærker med ikke mindre end 2 pre out, så mon ikke det går?

I brugsanvisningen til højttaleren står der at den kan tænde og slukke uden trigger signal, så mon ikke det virker, når nu B&O skriver det?

Klaus
Havde ikke lige set at han havde skrevet specifikke forstærkere på.
Det er kun NAD'en som dækker behovene af de 2.

Han skal jo faktisk bruge 2 gange pre-out, da der både skal forbindes 2 stk. højttalere og en SW.

Hvis du læste under kablet jeg linkede til, så kan det give problemer ikke at trigge B&O højttalere, da de kan slukke i utide. Desuden skal SW'en trigges. Hvis du var nået et par linier længere ned under specifikationerne havde du set at NAD'en også har 12V trigger, så hvorfor ikke bare udnytte det, og sætte det hele ordentligt op ? ... med 3 af de kabler jeg linkede til  samt en splitter til 12V triggeren, så tænder/slukker begge højttalere og SW sammen med NAD forstærkeren (og følger selvfølgelig volumen).

Du synes ikke du skal passe på med at give råd om noget, du ikke er helt sikker på, du har styr på. At du har læst om højttalerne alene i brugsanvisningen, synes jeg er et meget spinkelt grundlag.

LOL
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19457
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 17:20

Man skal ikke kaste med sten når man selv bor i et glashus!

Klaus
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 17:21

Vil det så sige hvis jeg har en nad forstærker så kan jeg ikke bruge nad forstærkerens "styrke og kraft" til BEOLAB 3 til at styre volumen, er det så forstærkeren i Beolab 3 højtaleren der kun blir skreut op for. ?

For så skal jeg jo ikke ud at købe en dyr forstæker hvis jeg ikk kan bruge dens funktionelitet til noget..

Det er aktive højttalere. Det vil sige at effektforstærkeren sidder ude i højttaleren og ikke i forstærkeren.

NAD'ens effekttrin har du intet at bruge til, du har sådan set kun brug for en forforstærker.

Klaus
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 17:44

Ja det er også kaldet en kontrolforstærker, de bruges i forbindelse med effektforstærkere, så de har Output som du kan tilslutte til dine Beolab, men om der også lige er nogen der har en tilslutning til en SW er en anden sag, de bruges normalt til Highend Stereosetups. Der kan ses nogle her fra f.eks Cambridge og NAD:  http://www.hifiklubben.dk/search/?sModul=&kw=forforst%E6rker
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
MoTiNI Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-November-2009
Point: 307
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Kampus, du er lidt forkert på den og dog ikke. Beolab 3 kan godt tilsluttes til en nad forstærker eller en anden forstærker f.eks. denon, sony osv. Mit spørgsmål lyder stadig på fjernbetjeningen ;) Om man kan bruge en nad fjernbetjening. Hifi klubben har sagt jeg skal købe nogen stik. Da jeg spurgte hvordan højtalerne ville tænde kunne de ikke rigtig svarer på sprøgsmålet. Men altså når de siger at det kan tisluttes så kommer lyden jo osse. Så det bar hvordan det fungere i praksis.

Powerlink kabelet er udelukkende til styring af, ja power (strøm) til højttalerne. Der ud over skal der sættes et phono kabel imellem til lyd.

Du er forkert på den Kampus

Powerlink kabel er til styringe af lyden, tænd og sluk, deruover skal der tilsluttes netkabel til 220V.
Mit Bang & Olufsen HD Cinema

Mine DVD film /
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 19:06

Man skal ikke kaste med sten når man selv bor i et glashus!

Klaus
Dejlig sagligt ... StarTrek ?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af MoTiNI MoTiNI skrev:

Kampus, du er lidt forkert på den og dog ikke. Beolab 3 kan godt tilsluttes til en nad forstærker eller en anden forstærker f.eks. denon, sony osv. Mit spørgsmål lyder stadig på fjernbetjeningen ;) Om man kan bruge en nad fjernbetjening. Hifi klubben har sagt jeg skal købe nogen stik. Da jeg spurgte hvordan højtalerne ville tænde kunne de ikke rigtig svarer på sprøgsmålet. Men altså når de siger at det kan tisluttes så kommer lyden jo osse. Så det bar hvordan det fungere i praksis.

Powerlink kabelet er udelukkende til styring af, ja power (strøm) til højttalerne. Der ud over skal der sættes et phono kabel imellem til lyd.

Powerlink kabel er til styringe af lyden, tænd og sluk, deruover skal der tilsluttes netkabel til 220V.
Ja, jeg omformulerer lige. Powerlink styrer højttaleren så den tænder når der kommer signal fra pre-out på forstærker, og er _ikke_ til transport af lyden.

Der findes et phono kabel med powerlink, så det hele er samlet i ét.

Redigeret af Kampus - 25-August-2010 kl. 19:30
Til top
MoTiNI Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-November-2009
Point: 307
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 19:37

Oprindeligt skrevet af MoTiNI MoTiNI skrev:

Ja, jeg omformulerer lige. Powerlink styrer højttaleren så den tænder når der kommer signal fra pre-out på forstærker, og er _ikke_ til transport af lyden.

Der findes et phono kabel med powerlink, så det hele er samlet i ét.

Thumbs Up
Mit Bang & Olufsen HD Cinema

Mine DVD film /
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 20:21

Du er nu altså stadig forkert på den. I et B&O-setup benyttes der udelukkende Powerlink-kabler til transport af triggersignal og lydsignal. Højttaleren får derudover strøm fra et separet kabel. Powerlink-kablet indeholder både højre og venstre kanal. I et fuldt monteret powerlink-kabel er der 8 ledere - ser herunder (Peters billede BTW):

FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 20:32

Dejlig sagligt ... StarTrek ?

Tjah, du bor jo selv i glashuset, når du eksempelvis mener at der skal være 2 sæt pre out for at kunne forbinde til både aktiv sub og aktive højttalere.

Det er altså ikke nødvendigt, så stop nu bare med at spille overlegen!

Klaus
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu